Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale bridge camera gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale bridge camera gezocht

    .....
    Last edited by DuVillez; 9 april 2012, 10:30.

  • #2
    Re: Digitale bridge camera gezocht

    Oorspronkelijk geplaatst door DuVillez Bekijk bericht
    Ik weet redelijk wat ik wil qua camera (spiegelreflex is te duur, een compact is 'compact'): ik wil een camera met bridge en met degelijke kwaliteit. Ik zal de camera voornamelijk gebruiken voor wat fotografie van plaatsen waar ik graag ben en deze zichten te 'vereeuwigen' maar ook voor bepaalde inspiratie-ideeën snel op te slaan voor mijn poëzieschrijfsels.

    Na wat zoekwerk op internet kwam ik met mijn budget (een ruime 250 euro richtprijs) op twee modellen:
    een Kodak Easyshare z812 IS of een Sony DSC h50

    Ik zit nu echter met het probleem dat elk van deze één nadeel heeft die me doet twijfelen om ze aan te kopen. De Kodak maakt gebruik van gewone batterijen (ipv zo'n oplaadbare accu) wat ik vervelend vind na ervaring met gewone batterijen bij een klein digicamera van vroeger. De Sony zit dan eigenlijk met het probleem bij budget. Met een extra memorycard en extra accu zit ik al aan een 350 euro wat me net teveel is.

    Is er iemand die me een goed voorstel kan doen? Eén of andere oplossing, een ander gelijkwaardige digitale camera?

    Alvast bedankt om te reageren
    Koop gewoon de kodak en steek er oplaadbare AA's in.
    Van den Aldi @ ±€5 per vier of van Sanyo Eneloops ±€20 /vier(wel beter)
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Digitale bridge camera gezocht

      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      Koop gewoon de kodak en steek er oplaadbare AA's in.
      Van den Aldi @ ±€5 per vier of van Sanyo Eneloops ±€20 /vier(wel beter)
      En nog het voordeel als die leeg zijn je overal een paar penlights kan kopen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Digitale bridge camera gezocht

        Ik heb de nieuwe Fujifilm Fine Pix S100FS besteld. Nog niet in mijn bezit. Is een bridge-camera. Kostprijs: 530 €.
        Ik vind het echter een nadeel dat er geen AA-batterijen in kunnen. Het toestel werkt met een accu-pak.
        AA-batterijen hebben als voordeel dat ze overal te verkrijgen zijn. Voorwaarde is wel dat je kwalitatieve batterijen aanschaft.
        Pentax K200D

        Comment


        • #5
          Re: Digitale bridge camera gezocht

          .....
          Last edited by DuVillez; 9 april 2012, 10:31.

          Comment


          • #6
            Re: Digitale bridge camera gezocht

            Misschien vind je hier ook iets tussen. (Zie onderaan de pagina.)
            [sCYTHe]
            En op de Zevende dag nam hij een kijkje op belgiumdigital.com
            Het is nooit meer goedgekomen.

            Comment


            • #7
              Re: Digitale bridge camera gezocht

              Koop een tweedehands panasonic FZ18 of een ander merk...als je op sommige verkoopsite's gaat;staan ze met hopen voor 250 euro heb je er zeker één

              grtz Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment

              Working...
              X