Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ruis Nikon D70 tov D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ruis Nikon D70 tov D300

    Ik heb verschillende malen reeds gelezen dat de ruis op de D300 veel beter (lees: minder aanwezig) is dan op de D70. Zou iemand die beide camera's heeft, me een foto kunnen doorsturen die gemaakt is met een hoge iso waarde, en die het verschil effectief kan aantonen? Idealiteir is het dus een foto van het zelfde onderwerp.. (en beide op maximale resolutie, dus voor D70 aan 6 MPIX en D300 aan 12...)

    Ik heb reeds verschillende searches gedaan, maar vind geen rechtstreekse vergelijking tussen deze twee camera's op dit vlak (vergelijking is meestal met de d200..).
    Avast bedankt!
    Jesse
    www.jeverphotography.be
    D700; Nikon 24-85 G AFS ED; Nikon 80-200 ED 2.8; Nikon 50mm 1.8; Nikon 70-300 ED; 2x SB-800

  • #2
    Re: ruis Nikon D70 tov D300

    Na een klein beetje zoekwerk (Google) kwam ik hier al snel op uit:



    Het verschil tussen de D70 en de D300 is werkelijk enorm groot als je op hoge iso werkt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: ruis Nikon D70 tov D300

      Mijn D70 was vergelijkbaar qua ruis met mijn D200 (bovengrens 800 iso, naargelang het onderwerp).
      Dus indien je de vergelijking D200-D300 nakijkt dan heb je zo'n idee hoeveel beter de D300 dan wel presteert tov de D70.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: ruis Nikon D70 tov D300

        Deze foto, D300 3200 iso,...



        staat fullsized hier.


        Die met de D70 maak je gewoon met je eigen camera op 1600 iso.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: ruis Nikon D70 tov D300

          Oorspronkelijk geplaatst door sjarelke Bekijk bericht
          Ik heb verschillende malen reeds gelezen dat de ruis op de D300 veel beter (lees: minder aanwezig) is dan op de D70. Zou iemand die beide camera's heeft, me een foto kunnen doorsturen die gemaakt is met een hoge iso waarde, en die het verschil effectief kan aantonen? Idealiteir is het dus een foto van het zelfde onderwerp.. (en beide op maximale resolutie, dus voor D70 aan 6 MPIX en D300 aan 12...)

          Ik heb reeds verschillende searches gedaan, maar vind geen rechtstreekse vergelijking tussen deze twee camera's op dit vlak (vergelijking is meestal met de d200..).
          Avast bedankt!
          Jesse
          Je kunt ook wel gewoon aannemen dat het verschil groot is. De D70 is een bijna bejaard toestel en de D300 is nieuw en zit in een hogere prijsklasse. Om dit daadwerkelijk te gaan vergelijken is net zo zinvol als een T-Ford met een nieuwe Ferrari tegenover elkaar te zetten.
          Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

          Comment


          • #6
            Re: ruis Nikon D70 tov D300

            De D300 is wel een interessant upgradepad voor de D70-ers die de D200 hebben laten voorbijgaan. Er zijn hier genoeg voorbeelden.

            Comment


            • #7
              Re: ruis Nikon D70 tov D300

              Oorspronkelijk geplaatst door Zelda Bekijk bericht
              Je kunt ook wel gewoon aannemen dat het verschil groot is. De D70 is een bijna bejaard toestel en de D300 is nieuw en zit in een hogere prijsklasse. Om dit daadwerkelijk te gaan vergelijken is net zo zinvol als een T-Ford met een nieuwe Ferrari tegenover elkaar te zetten.
              gewoon aannemen zou ik zomaar niet doen: nikon is (was) gekend om zijn 'ruis'-problemen: door het gebruik van een CMOS-sensor in de modellen D3, D300 en D700 is het ruisprobleem niet meer aan de orde, niet omwille van de 'hogere prijsklasse'. De D200 produceert vlg mij wel nog veel ruis, en was ook van een 'hogere' prijsklasse.

              Ik kan er ook totaal naast zitten: ik hoor het wel van de kenners
              Ik schakel in alle geval over naar 1 van de nieuwe modellen: D300 of D700
              www.myspace.com/photocaroline

              Comment


              • #8
                Re: ruis Nikon D70 tov D300

                Ik heb een d300 die momenteel binnen is voor herstelling. Heb mij nu een d70s aangeschaft voor backup en ik moet zeggen wat een verschil

                Ruis is niet normaal. Ik stoor mij aan foto's op iso 500 op de d70s, Op iso 1000 heb ik gelijkaardige foto's met mijn d300

                Als ik mijn d300 eens terug heb zal ik dat eens testen maar het verschil is enorm. De d300 ligt voor mij veel beter in de hand, kan je veel vlugger van instellingen verranderen, en veel vlugger. Niet tegenstaand dat de d70s geen slecht toestel is.

                ps: als je het scherm gewoon bent van een d300 en je moet dan een foto beoordelen op een d70s
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: ruis Nikon D70 tov D300

                  Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                  Ik heb een d300 die momenteel binnen is voor herstelling. Heb mij nu een d70s aangeschaft voor backup en ik moet zeggen wat een verschil

                  Ruis is niet normaal. Ik stoor mij aan foto's op iso 500 op de d70s, Op iso 1000 heb ik gelijkaardige foto's met mijn d300

                  Als ik mijn d300 eens terug heb zal ik dat eens testen maar het verschil is enorm. De d300 ligt voor mij veel beter in de hand, kan je veel vlugger van instellingen verranderen, en veel vlugger. Niet tegenstaand dat de d70s geen slecht toestel is.

                  ps: als je het scherm gewoon bent van een d300 en je moet dan een foto beoordelen op een d70s

                  Een voordeel van de D300 is dat ze daar een goede grip voor hebben
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: ruis Nikon D70 tov D300

                    Ja maar je moet wel de juist kopen

                    Ik kan er nu nog mee lachen maar had beter meteen de mb d10 gekocht. Denk dat ik nu zonder grip zal werken.
                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                    Comment


                    • #11
                      Re: ruis Nikon D70 tov D300

                      Kan je niet helpen aan gevraagde foto's... kan je wel vertellen dat ik voorheen de D70s had en na overstap naar D300 direct de D70 verkocht heb.... ECHT een wereld van verschil! Je hoeft wat dat betreft echt niet te twijfelen. Los van alle andere voordelen zoals genoemd door anderen.
                      ---------------- Ik doe niet meer mee

                      Comment

                      Working...
                      X