Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Continue foto's stopt na 4 x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Continue foto's stopt na 4 x

    Ik heb mijn Nikon D60 nu al een aantal weken en leer geleidelijk aan bij. Maar wat ik niet voor elkaar krijg is de "continue foto's achter elkaar nemen".

    In de wielersport, die ik graag fotografeer, is de eindsprint het spectaculairst. Maar met mijn toestel geraak ik niet verder dan 4 foto's na elkaar, dan moet zijn buffergeheugen vol zitten, even wachten, maar ondertussen is de helft van het peloton al gepasseerd.

    Instellingen terugzetten op beeldkwaliteit normal en beeldformaat in het kleinste formaat helpen niet. Ik heb een Sandisk Extreme III van 2 GB, die normaal 20 Mb/sec moet aankunnen.

    Wat is het probleem, want ook de handleiding vertelt er niet veel over.
    Nikon D60 18-55mm VR - 55-200mm VR - SanDisk Extreme III 2.0GB http://www.bertziethet.tk

  • #2
    Re: Continue foto's stopt na 4 x

    Uw buffer zit dan idd vol...
    Ik neem ook veel foto's van wielersport.
    Ben begonnen met een D70 en nu heb ik een D2H tweedehands gekocht, voor een prikje moet ik toegeven, en het is een hemelbreedtverschil.
    Het haalt niets uit om een vlugge kaart in een relatief traag toestel te steken, uw toestel gaan er niet vlugger mee werken en het zijn toch duurdere kaartjes...

    Comment


    • #3
      Re: Continue foto's stopt na 4 x

      Volgens de handleiding(blz 178) gaan 100 foto'sin het buffer in alle jpeg standen, dus dat kan het probleem niet zijn.
      In welke modus fotografeer je? Hoe staat de scherpstelling? Wat zie je in de zoeker rechtsonder voor een getal als de camera stopt zou 0 moeten, maar eigenlijk 96? Probeer de AF eens op M en dan focussen waar de renners over de streep gaan.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Continue foto's stopt na 4 x

        Ik denk dat met volgende instelling toch moet lukken
        Jpg
        Formaat - Small
        Kwaliteit - Fine
        en dit in continumode
        nu zou je toch moeten kunnen zien hoeveel beelden je kan trekken tot je buffer vol is, zie volgende link

        klik

        Het cijfer 10 van de viewer geeft aan hoeveel je nog kan trekken voor je buffer vol.
        Wel je onspanknop half indrukken.
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

        Comment


        • #5
          Re: Continue foto's stopt na 4 x

          Heb je de ruisonderdrukking af staan? Deze vertraagt bij de D300 ook het inlezen op de kaart als deze op staat.
          Nikon

          Comment


          • #6
            Re: Continue foto's stopt na 4 x

            En de laatste tip bleek de juiste te zijn.

            Ruisonderdrukking én D-Lightning uitgeschakeld, en ineens meer dan 51 foto's, wat al een heel pak meer is dan 4

            Bedankt voor de tips en de reacties !
            Nikon D60 18-55mm VR - 55-200mm VR - SanDisk Extreme III 2.0GB http://www.bertziethet.tk

            Comment


            • #7
              Re: Continue foto's stopt na 4 x

              Hetzelfde probleem als bij een Canon 40D dus, de ruisonderdrukking vraagt zoveel van de processor dat de camera begint te vertragen na een paar foto's (5-6 foto's bij een 40D).

              De Highlights Priority is geen probleem bij een 40D.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X