Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit compact??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwaliteit compact??

    Naast mijn DSRL met leuk glas overweeg ik om een compactje te kopen voor in de binnenzak, lekker makkelijk mee te nemen, altijd bij.... Ik denk aan iets zoals een ixus 80 of iets van dat formaat maar ben bang dat ik het beestje in de kast gooi omdat ik straks alleen maar ruizige plaatjes heb waar ik me aan ga ergeren.
    Het zou gaan om kiekjes die max op 10x15 afgedrukt zouden worden.
    Wie van de puristen hier heeft naast zijn fijne body met dito glaswerk toch een compact waar hij eigenlijk best tevreden over is? En welke is dat dan? Of hoop ik op iets dat niet bestaat? ??
    Ik snap dat je met dit soort cameraatjes niet in het donker moet willen werken en dat ik geen mega zoom moet verwachten.... daar hoef ik geen uitleg over.....

    Ik hoor graag jullie meningen.

    Ed
    ---------------- Ik doe niet meer mee

  • #2
    Re: Kwaliteit compact??

    My 2 cents:

    Naast mijn D80 & D60 gebruik ik een ... Panasonic TZ5. Waarom? Goede kwaliteit van images (voor een compact), filmt in HD kwaliteit, compact, 10x zoom. 'k Ben er zeer tevreden van. Wat heb ik hiervoor gehad? (zodat je ziet dat ik wat kan vergelijken ). Canon G7, G9, Powershot S5is, een paar ixus'en en een D40x

    Een paar foto's genomen met de TZ5 dit weekend:

    http://www.flickr.com/photos/cubalistic

    Veel succes

    Comment


    • #3
      Re: Kwaliteit compact??

      dat valt me alvast niet tegen zeg! ik zag het misschien somberder in dan het is

      Bedankt voor je reactie!
      ---------------- Ik doe niet meer mee

      Comment


      • #4
        Re: Kwaliteit compact??

        Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
        My 2 cents:

        Naast mijn D80 & D60 gebruik ik een ... Panasonic TZ5. Waarom? Goede kwaliteit van images (voor een compact), filmt in HD kwaliteit, compact, 10x zoom. 'k Ben er zeer tevreden van. Wat heb ik hiervoor gehad? (zodat je ziet dat ik wat kan vergelijken ). Canon G7, G9, Powershot S5is, een paar ixus'en en een D40x

        Een paar foto's genomen met de TZ5 dit weekend:

        http://www.flickr.com/photos/cubalistic

        Veel succes
        Ik kan dit alleen maar beamen.
        De Panasonic TZ5 gebruik ik naast mijn Canon 40D
        Wat had ik en familie hiervoor: Canon A720, Sony V1, Sony P-12.

        Wat heb ik getest bij vrienden: Canon A590, Canon G9, Sony W150, Sony H3, Sony T, Panasonic DMC-FX500 en Aldi stuff
        Sony A7 mkIII
        Is all I need :-)

        Comment


        • #5
          Re: Kwaliteit compact??

          Naast mijn twee DSLR body's heb ik een IXUS 750, en ik moet zeggen ben der zeer tevreden van, je weet als je het koopt dat je tegen de beperkingen van het toestel gaat aankijken, maar ik kocht het ook met die gedachte in het achterhoofd. Was voor mij een geweldige meevaller. Ik heb er nu een 4 giga SD kaartje inzitten en heb het toestel bijna altijd bij. Ik gebruik het voornamelijk op café, waarbij ik de flits steeds gebruik. Onmiddelijk valt het op dat voor zo"n klein ding de flits best krachtig is. De filmpkes zijn ook een heerlijke meenemer met dit hebbeding.

          Als voorbeeld een toch iets of wat artistiek portret op cafe van een dorpsgenoot. Opnames is gedaan in kleur omzetting op de PC.




          Een afdruk op A4 (of groter) van dit beeld is geen probleem.


          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Kwaliteit compact??

            @Cubalistic

            'k Ben er zeer tevreden van. Wat heb ik hiervoor gehad? (zodat je ziet dat ik wat kan vergelijken ). Canon G7, G9
            Waarom ging je voorkeur uit naar een TZ5 boven een Canon G7/G9 ? Ik ben nogal een geïnteresseerde partij
            Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

            Comment


            • #7
              Re: Kwaliteit compact??

              de kwaliteit van die compacte camera's is echt goed. Zelf gebruik ik al jaren de Ixux 50 (ondertussen is de 85 en de 90 uit met stab) om steeds bij te hebben, als 2e toestel.

              Bij foto's bij minder licht zal je pas het verschil merken ivm ruis. Op een recent huwelijk (avondfeest - matige verlichting) nam ik foto's met mijn reflex (olympus e500, zeker geen ruiskampioen) en vele anderen namen foto's met compactapparaatjes. Gevolg : enkel mijn foto's waren het zien waard. Ofwel waren de andere foto's te ruizig of te donker (wegens de zwakke flitser van de compactjes...)
              Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

              Comment


              • #8
                Re: Kwaliteit compact??

                Ik heb een Canon Powershot A620 en ben daar zeer tevreden over.
                Waarschijnlijk zijn er ondertussen al enkele "opvolgers", maar daar ben ik niet zeker van.
                [sCYTHe]
                En op de Zevende dag nam hij een kijkje op belgiumdigital.com
                Het is nooit meer goedgekomen.

                Comment


                • #9
                  Re: Kwaliteit compact??

                  al met al dus geen ergernissen van een compactje goed te weten!

                  Bedankt voor de reacties.

                  Ed
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kwaliteit compact??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Taxy Bekijk bericht
                    Waarom ging je voorkeur uit naar een TZ5 boven een Canon G7/G9 ? Ik ben nogal een geïnteresseerde partij
                    Intereseert mij ook want ik zoek ook iets compact en kom altijd op de Canon G9 uit maar zoek eigenlijk iets even goed maar kleiner...

                    De TZ5 bv vind ik persoonlijk minder goed dan de G9 (kleuren, detail). Maar hier ga ik af op de samples van dpreview.com.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kwaliteit compact??

                      Het is en blijft moeilijk om verschillende toestellen met elkaar te vergelijken.
                      De keuze blijft dan ook steeds persoonlijk en hangt van je verlanglijstje af wat je precies wil of juist niet.

                      Zo heeft ieder toestel wel zijn voor en nadelen en moet de keuze bepaald worden door je eigen persoonlijk verlanglijstje.
                      Succes gewenst

                      Zie ook deze post voor meer info!
                      Sony A7 mkIII
                      Is all I need :-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kwaliteit compact??

                        Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                        Intereseert mij ook want ik zoek ook iets compact en kom altijd op de Canon G9 uit maar zoek eigenlijk iets even goed maar kleiner...

                        De TZ5 bv vind ik persoonlijk minder goed dan de G9 (kleuren, detail). Maar hier ga ik af op de samples van dpreview.com.
                        Waarom niet wachten op de G10? http://www.canonrumours.com/
                        http://users.telenet.be/patric/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kwaliteit compact??

                          Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                          al met al dus geen ergernissen van een compactje goed te weten!

                          Bedankt voor de reacties.

                          Ed
                          Welja, ergernissen...
                          Natuurlijk kun je van een compact niet verwachten dat hij dezelfde resultaten aflevert als een spiegeltje, maar echt "geërgerd" heb ik me nog niet, nee. Net omdat ik wist waaraan ik me kon verwachten.
                          [sCYTHe]
                          En op de Zevende dag nam hij een kijkje op belgiumdigital.com
                          Het is nooit meer goedgekomen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kwaliteit compact??

                            Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                            Naast mijn DSRL met leuk glas overweeg ik om een compactje te kopen voor in de binnenzak, lekker makkelijk mee te nemen, altijd bij.... Ik denk aan iets zoals een ixus 80 of iets van dat formaat maar ben bang dat ik het beestje in de kast gooi omdat ik straks alleen maar ruizige plaatjes heb waar ik me aan ga ergeren.
                            Het zou gaan om kiekjes die max op 10x15 afgedrukt zouden worden.
                            Wie van de puristen hier heeft naast zijn fijne body met dito glaswerk toch een compact waar hij eigenlijk best tevreden over is? En welke is dat dan? Of hoop ik op iets dat niet bestaat? ??
                            Ik snap dat je met dit soort cameraatjes niet in het donker moet willen werken en dat ik geen mega zoom moet verwachten.... daar hoef ik geen uitleg over.....

                            Ik hoor graag jullie meningen.

                            Ed

                            Voor een compact camera zoals jij hier voorsteld hoef je helemaal niet duur uit te zijn. Zelf heb ik een oudje 5 megapixels en die voldoet prima voor het doel wat jij steld.
                            Doordat je al in het bezit bent van een DLSR kun je ook geen vergelijking maken.
                            Doe eens een zoekopdracht naar foto's met een compact en je zult genoeg voorbeelden vinden.
                            mvg
                            Antoine

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kwaliteit compact??

                              Naast mijn grotere reflex en toebehoren heb ik een Fuji F30, al een paar jaar oud maar een goede aanvulling:
                              Compact, vrij snel, degelijk scherm, goede batterij en bruikbaar ook bij hogere ISOs

                              Comment

                              Working...
                              X