Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1000D vs 450D of toch Nikon D60 of D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 1000D vs 450D of toch Nikon D60 of D80

Goedemiddag,
    Ik wil een nieuwe camera kopen en ben dus al een hele tijd allerhande sites aan het afschuimen om er achter te komen welk toestel voor mij nu de beste keuze zou zijn. Alleen, hoe meer ik lees (ook op BD) hoe minder ik eruit geraak.
    Ik ben op zoek naar een goed toestel en zal qua keuze van lenzen eerst met de basis beginnen (kitlens) om dan achteraf verder te investeren.
    Om welke reden dan ook zeggen de merken Canon en Nikon me het meest maar dan is er nog redelijk wat keuze: de 1000D en 450D of toch de D60 of de D80.
    Van die laatste drie heb ik al veel gelezen, van de 1000D echter nog niet, en eerlijk gezegd vraag ik me af waarom Canon die model op de markt heeft gebracht.
    Kan iemand van jullie me wat goede raad geven?
    Thanks,
    BJA36
    Nikon D80 - 50mm 1.8 - 70-300 VR - SB600

Re: Canon 1000D vs 450D of toch Nikon D60 of D80

Een goeie raad is eens naar de objectieven te kijken.
    Zo kan je namelijk al je keuze beperken tot de nikon of de canon camera's.

Verder kan ik alleen zeggen dat de d80 toch handiger is door zijn AF in de body te hebben. Zo heb je bij deze wel autofocus op het goedkope topper 50mm f1.8 daar je bij een nikon d60 alleen manueel kan scherpstellen.

Als je een redelijk betaalbare telelens wilt heeft canon ook zijn voordeel met hun 100-400 is usm en ook hun F4 gamma is iets waar ik al een heel tijd op zit te wachten bij nikon.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Hoi,
      I know, maar ook de keuze van lenzen is oh zo moeilijk. Ik denk dan neem zo'n 18-200 dan heb je al een hele range, maar ik lees dat de scherpte daarvan dan toch tegenvalt.
      Als ik dan een 18-55 met 55-200 of zo neem moet ik altijd van lens wisselen, wat ook niet handig is hé.

Comment

Zoals je zelf aangeeft, dat zijn keuzes die niemand voor jou kan maken.
        En als je de vraag stelt als "nikon of canon", dan krijg je gegarandeerd een paar fanaten die voor het één of het ander zullen reclame maken.
        Ik zou je aanraden om de 5000 andere topics (met dezelfde of gelijkaardige vraag) eens op je gemak door te lezen.

Nog één kleine opmerking: als men hier zegt dat de scherpte van de 18-200 een beetje tegenvalt, dan is dat een perfectionistische opmerking van doorgewinterde professionals, en daar moeten "gewone" stervelingen zoals ik (en jij?) zich niet AL te veel van aantrekken.
        Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
        Flickr album Homepage

Comment

Hey Bja,

Heb iets meer dan een maandje geleden voor hetzelfde dilemma gestaan en het is uiteindelijk de D80 met 18/200vr geworden.
          Prima alround lens en stukken beter en makelijker dan de set met dubbele kitlens omdat je deze er gewoon kan laten opstaan.
          Scherpte zit ook prima en de commentaren die je erover hoort zijn idd meer door pro's of mensen die dit vergelijken met bv 70/200 2.8 maar dan spreken we toch ook wel over een andere prijsklasse.

Veel succes met verdere zoektocht .

Comment

Hoi Tjagga,
            Nu zie ik dat die 18-200 van Nikon bij studio73 zo'n 589 euro kost. Dezelfde lenzen van Sigma en Tamron kosten daar 289 euro. Da's wel veel verschil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjagga Bekijk bericht
              Hey Bja,

Heb iets meer dan een maandje geleden voor hetzelfde dilemma gestaan en het is uiteindelijk de D80 met 18/200vr geworden.
              Prima alround lens en stukken beter en makelijker dan de set met dubbele kitlens omdat je deze er gewoon kan laten opstaan.
              Scherpte zit ook prima en de commentaren die je erover hoort zijn idd meer door pro's of mensen die dit vergelijken met bv 70/200 2.8 maar dan spreken we toch ook wel over een andere prijsklasse.
              Veel succes met verdere zoektocht .
              Iedereen die de 18-200 niet zo ziet zitten als een pro betitelen en daarmee willen zeggen dat die belachelijk hoge eisen stellen aan die lens is boerenbedrog.
              Verwijs gewoon naar relevante sites die deze lens getest hebben

Als de vraagsteller de moeite neemt om de sample foto's te bekijken en die bevallen hem, dan moet ie gewoon die lens kopen.
              Ik wil 'm nog niet als cadeau!

Comment

Ik heb een ook een allround lenske gehad. Met name de tamron 18-200 En zoals vele tests uitwijzen is er tamelijke vervorming op 18mm en was er mijn exemplaar wat CA (paarse randjes)

Nu ben ik overgegaan naar meerdere lenzen en het verschil is ongeloofelijk. De tamron 17-50 f2.8 is echt stukken beter. En zeer betaalbaar.

Wil je echt niet wisselen van lens zou ik voor een d80 met nikon 18-200 VR gaan. Canon heeft die niet en dan moet je een 18-200 van tamron of sigma nemen en enkel de sigma heeft OS=VR maar is minder lichtsterk en denk toch ook iets minder scherp.

Ik heb Nikon en blijf erbij omdat deze camera's mij meer liggen kwa bediening. Kijk misschien daar eens naar. Welke vind JIJ de gemakkelijkste van bv instellingen verranderen of welke ligt er beter in de hand.

Ga naar de zaak waar ze de beste deals geven en vraag eens naar de 4 modellen en neem de gemakkelijkste voor jou eruit.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bja36 Bekijk bericht
                  Hoi Tjagga,
                  Nu zie ik dat die 18-200 van Nikon bij studio73 zo'n 589 euro kost. Dezelfde lenzen van Sigma en Tamron kosten daar 289 euro. Da's wel veel verschil.
                  Je vergelijkt hier wel de 18-200 met VR (beeldstabilisatie) met twee lenzen zonder beeldstabilisatie.
                  Sigma heeft ook een gestabiliseerde versie, en ik denk dat de prijs daarvan heel wat dichter bij die van de Nikon 18-200 VR zit.

Beeldstabilisatie is bijzonder handig als je foto's wil maken als er wat minder licht is, je hebt dan niet zo snel een statief nodig.

Er zijn geruchten dat Canon binnenkort ook een EF-S 18-200 IS zou uitbrengen, maar verder heb ik er nog niets van gelezen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Over de D60 heb ik al gehoord dat die meer ruis vertoont dan de lichtjes duurdere spiegelreflexen. Ik zou dan ook voor een D80 opteren in het geval van een Nikon.
                    Over de EOS 1000D heb ik nog niets gelezen.
                    Canon zou binnenkort trouwens ook een 18-200 mm met beeldstabilisatie uitbrengen.
                    Zelf heb ik een 450D met 18-55 IS en 55-250 IS. Twee lenzen zouden idd iets beter scoren op vlak van fotokwaliteit. Ik hoop dat dat ook effectief zo is, want ik kan niet vergelijken.
                    Overigens, twee aparte lenzen komen ook goedkoper uit.
                    Nog een opmerking: als je een spiegelreflex koopt, mag je toch een beetje kwaliteit verwachten, vind ik. Anders koop je beter een Canon Powershot G9. Die heeft een 6 X-zoom, valt ook goed in te stellen, levert deftige foto's af en is bovendien een stuk kleiner.
                    Canon EOS 450D

Comment

@Viewfinder,

De reactie van die pro's was misschien een beetje te.
                      Mede omdat ikzelf nog absoluut een newbie ben.
                      Maar omdat er toch ook zoveel goed geschreven wordt over deze lens lijkt me de kit met 18/200vr interesanter dan met dubbele lens kit.

Dat jij hem nog niet gratis wil bevestigd toch ook dat je al over heel wat beter glas beschikt dan wat kitlenzen en daarom ook niet echt meer beginner genoemd kunt worden.

En snap ook wel dat zelfs een beginner een 5d kan kopen met lichtsterk glas en daar nog geen deftige foto's uitkrijgt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bahu Bekijk bericht
                        Nog één kleine opmerking: als men hier zegt dat de scherpte van de 18-200 een beetje tegenvalt, dan is dat een perfectionistische opmerking van doorgewinterde professionals, en daar moeten "gewone" stervelingen zoals ik (en jij?) zich niet AL te veel van aantrekken.

vind ik ook. de 18-200 is zeker geen slechte lens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Je vergelijkt hier wel de 18-200 met VR (beeldstabilisatie) met twee lenzen zonder beeldstabilisatie.
                          Sigma heeft ook een gestabiliseerde versie, en ik denk dat de prijs daarvan heel wat dichter bij die van de Nikon 18-200 VR zit.

Beeldstabilisatie is bijzonder handig als je foto's wil maken als er wat minder licht is, je hebt dan niet zo snel een statief nodig.

Er zijn geruchten dat Canon binnenkort ook een EF-S 18-200 IS zou uitbrengen, maar verder heb ik er nog niets van gelezen.
                          Canon zou verdikke beter eens wat meer effort steken in hun EF-gamma ipv de toffe dingen in EFs uit te brengen.
                          Snappen die niet dat ze in hun eigen voeten aan het schieten zijn?
                          Ik denk dat wel menig canon-nist al jaloers zitten loeren heeft naar een 18-200VR van Nikon.
                          Not?
                          Imagination is more important than knowledge...
                          http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                            Canon zou verdikke beter eens wat meer effort steken in hun EF-gamma ipv de toffe dingen in EFs uit te brengen.
                            Snappen die niet dat ze in hun eigen voeten aan het schieten zijn?
                            Ik denk dat wel menig canon-nist al jaloers zitten loeren heeft naar een 18-200VR van Nikon.
                            Not?
                            Alleen:
                            1) Is die bewuste 18-200VR juist een DX lens, dus het equivalent van EFs.
                            2) Zijn ze bezig met de ontwikkeling van zulke lens maar het zal imo ook AFs zijn(geruchten).
                            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                              Alleen:
                              1) Is die bewuste 18-200VR juist een DX lens, dus het equivalent van EFs.
                              2) Zijn ze bezig met de ontwikkeling van zulke lens maar het zal imo ook AFs zijn(geruchten).
                              Ah oei ;-)
                              Dan heeft Nikon toch geen stap voor.
                              Fin ja, in het reeds ruime gamma denk ik dat er nog veel plaats is voor IS-lenzen bij canon.
                              Imagination is more important than knowledge...
                              http://www.kiekje.be

Comment

Working...
                              X