Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1000D vs 450D of toch Nikon D60 of D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 1000D vs 450D of toch Nikon D60 of D80

Als je nikon glas hebt kan je ook de DSLR camera's van Fuji gebruiken, oa de Fuji S5 en de S3, want Fuji gebruikt dezelfde lensvatting dan Nikon.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
      Ah oei ;-)
      Dan heeft Nikon toch geen stap voor.
      Fin ja, in het reeds ruime gamma denk ik dat er nog veel plaats is voor IS-lenzen bij canon.
      Als je een 1D, 5D én 30D hebt, ga je toch niet klagen dat er geen all-in-one-objectief beschikbaar is? Trouwens, met zulke toestellen, zou ik alleen maar echt kwalitatieve lenzen willen.
      Canon EOS 450D

Comment

Mijn combinatie staat hier onder... Ik begon met de D80 + 18-200VR, en dit objectief zit nog steeds meer dan de helft van de tijd op mijn toestel.
        Ik heb me nog geen moment beklaagd dat ik die combinatie gekocht heb, en wat de prijs betreft en wat het toestel en de scherpte van de lens betreft.

Ik ga me echter niet VOOR deze combinatie uitspreken, maar als je opteert voor Nikon, ben ik zeker dat het een prima combinatie is, niet alleen om mee te beginnen, maar ook om mee verder te gaan.
        De keuze voor de D60 i.p.v. de D80, als je ze beide kan/wil betalen, zou voor mij snel gemaakt zijn. De D80 is zijn €170 meer, meer dan waard (motor in body, twee instelwielen, minder in het menu voor instellingen, flitsaansturing... kortom minder beperkingen)

Of je nu voor Canon of Nikon moet kiezen, daar kan ik je geen raad in geven. Beide maken goede toestellen. Beide hebben goede lenzen. De betere lenzen betaal je bij beide merken iets meer. In 't algemeen is Nikon iets duurder dan Canon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KarelVdD Bekijk bericht
          Als je een 1D, 5D én 30D hebt, ga je toch niet klagen dat er geen all-in-one-objectief beschikbaar is? Trouwens, met zulke toestellen, zou ik alleen maar echt kwalitatieve lenzen willen.
          Voor de 5D (full-frame) is er een all-round objectief van het beste glas van Canon... de Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM dus met hetzelfde bereik.
          Last edited by FestinaLente; 22 juli 2008, 16:49.

Comment

De nikon D80 staat nu trouwens wel érg goedkoop geprijsd: 484 euro t.o.v. 404 euro voor de D60 body bij konijn. Voor die 80 euro krijg je wel véél meer camera imo.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
              De nikon D80 staat nu trouwens wel érg goedkoop geprijsd: 484 euro t.o.v. 404 euro voor de D60 body bij konijn. Voor die 80 euro krijg je wel véél meer camera imo.
              Euh... Waar vind je dat ? Ik keek gisteren nog en toen was 't €605, nu nog trouwens, of moet ik de pagina vernieuwen ?

Comment

Die 484 euro is in Nederland, in België is het 605.
                Nikon D90 met Tamron 18-270mm sinds 20/12/2008.
                Voorheen Fuji Finepix S9500.
                Fotoblog: http://anvds.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anvds Bekijk bericht
                  Die 484 euro is in Nederland, in België is het 605.
                  Als je in NL koopt: cashback actie op de D80
                  Koop tussen 16 juni en 31 augustus 2008 een Nikon D80 (body of kit) met €100,- korting! Korting is al in de prijs verwerkt - actie geldt alleen in Nederland.
                  Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    Als je in NL koopt: cashback actie op de D80
                    Enkel in NL; da's jammer
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Aan de topicstarter: heb je nu al een keuze gemaakt ?
                      Als je twijfelt tussen de 1000D en 450D, zeker de 450D nemen.

Ik ben nu ook aan het twijfelen tussen de 450D en de nikon D80.
                      De nikon D80 is wel van 2006, maar is een professioneler model.
                      De 450D is een heel recent model, maar die is zo net voorbij instapmodel.

De prijzen van beide modellen + standaard kitlens (18-55) zijn ongeveer even veel.

Vraagje aan de experts: Is zo'n lens met VR echt nodig ?
                      Ik wil party pictures maken, dus in slechte lichtomstandigheden. Ik heb ergens gelezen dat je beter VR neemt als je in slechte lichtomstandigheden trekt. Of bedoelen ze met slechte lichtomstandigheden eerder zo stadsomgevingen in de nacht (waar je dus geen externe flitser kunt gebruiken).

edit:
                      Heb nu wat verder gelezen op tweakers forum, en daar raden ze de Canon 30D aan boven de D80... dus nog ff verder lezen.
                      Last edited by Psychodweep; 23 augustus 2008, 23:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                        De 450D is een heel recent model, maar die is zo net voorbij instapmodel.
                        Vreemd. De xxxd reeks(300d tot 450d) waren instapmodellen, tot Canon met de 1000d uitkwam. Toen werden het ineens, zonder dat de specs. veranderden geen instapmodellen meer.

Dat is zeker volgens dezelfde theorie die zegt dat een toestel, als er een opvolger komt, ineens geen goede foto's meer zal trekken.
                        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                          Een goeie raad is eens naar de objectieven te kijken.
                          Zo kan je namelijk al je keuze beperken tot de nikon of de canon camera's
                          Dit is een flinke kort door de bocht redenering Wat een arrogantie..
                          [Let op, de TS had toen nog geen speciefieke wensen betreft objectievengebruik doorgegeven]
                          Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                            Dit is een flinke kort door de bocht redenering Wat een arrogantie..
                            [Let op, de TS had toen nog geen speciefieke wensen betreft objectievengebruik doorgegeven]
                            Euh, bij mij heeft de "lensvatting" van de objectieven toch de absolute doorslag gegeven, ik heb toen voor Nikon gekozen omdat ik ook een Fuji-fan ben, en zoals je weet werken alle Nikkors op de Fuji DSLR's.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Euh, bij mij heeft de "lensvatting" van de objectieven toch de absolute doorslag gegeven, ik heb toen voor Nikon gekozen omdat ik ook een Fuji-fan ben, en zoals je weet werken alle Nikkors op de Fuji DSLR's.
                              Ja dat is een persoonlijke afweging, das iets anders. Maar omdat zonder enige verdere informatie voor een ander te kunnen beslissen vind ik tever gaan
                              Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Ik twijfel nu ook tussen de d60 en de 1000d iemand advies?
                                Heeft er iemand ervaring met de handgreep van de 1000d want ik heb nogal grote handen en heb gelezen dat de handgreep redelijk klein is.
                                Ben naar de winkel geweest, even vastgehad, blijkt inderdaad dat ik bij de 1000d mijn pink niet meer op de handgreep past en bij de d60 wel.
                                Last edited by Wardt; 20 oktober 2008, 20:31.

Comment

Working...