Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Vlag op een ******schuit?"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Vlag op een ******schuit?"

    Kom ik gisteren in een dure fotozaak (D40body; Euro 450!!!! bij Konijn 299 of zo) voor een D40 met 16-85 objectief, zegt de verkoper tegen me dat is nu echt een vlag op een ******schuit waar u nu voor gaat. Het verhaal van goedkope body met goed objectief is wel aardig, maar de sensor en chip spelen sterk mee en de verwerkingchip van b.v. de D80 is merkbaar veel beter. Maar ik vind die D80 te groot en te zwaar.

    Conclusie bij een instapbody past dan alleen een kitlens, denk ik dan maar als ik zijn opmerking moet plaatsen. Degene die achter de toonbank stond kon ik verder niet betrappen op onzin, maar hij duwde me later wel in de richting van een Pentax mede omdat ik 6 mgpixels eigenlijk wel goed genoeg vond. Blijkbaar schatte hij de chip vd Pentax veel beter in dan van de Nikon D40/D60lijn.

    Wat zouden jullie nu daar als respons gegeven hebben ipv mijn persoontje, die dan gauw weer met de bek vol tanden staat maar inmiddels bekend is met soms verrassende advisering.

  • #2
    Re: "Vlag op een ******schuit?"

    Zoiets van:

    "De Nikon D1 had indertijd amper 2.7 Mpix en er werden objectieven van 200.000 frank op gemonteerd."
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: "Vlag op een ******schuit?"

      Weer ne verkoper die nog meer wilt verdienen waarschijnlijk...

      IQ zal er niet veel verschil zijn tussen beide camera'q IMO

      Comment


      • #4
        Re: "Vlag op een ******schuit?"

        Waarom ga je nu een dure fotozaak binnen als je al weet dat het ergens anders goedkoper is ..

        Comment


        • #5
          Re: "Vlag op een ******schuit?"

          De sensor in de D80 is bij mijn weten dezelfde als in de d40x en d60

          voor de rest niet te veel aantrekken van wat hij zegt, hij riekt geld en probeerd dat binnen te halen volgens mij.
          http://www.mimoza.be/

          Comment


          • #6
            Re: "Vlag op een ******schuit?"

            We weten toch al lang dat verkopers der geen bal van afweten!
            Daarom zorgen we dat wij weten wat we willen en vragen geen advies
            maar vragen alleen wat we nodig hebben.

            Ik heb zelfs liever dat zo'n dozenschuiver de verpakking niet opent

            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: "Vlag op een ******schuit?"

              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              We weten toch al lang dat verkopers der geen bal van afweten!
              Daarom zorgen we dat wij weten wat we willen en vragen geen advies
              maar vragen alleen wat we nodig hebben.

              Ik heb zelfs liever dat zo'n dozenschuiver de verpakking niet opent

              MVG, Jeff
              eens met de laatste zin, maar dan moet je al wel wat werk/kennis vooraf gedaan hebben.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: "Vlag op een ******schuit?"

                Meestal is een goede fotozaak met zijn verkoop tevreden als je bij hem terug komt.
                Een d40 is een heel andere body dan de d80. En niet elke lens is geschikt voor de d40.
                Ik denk niet dat een pentax meer winst opbrengt dan een nikon.
                Dus ik denk dat zijn verkoop wijze je een beetje tegenviel.
                De een is de andere niet, maar waarom ga je naar een plaatselijke fotozaak als je weet dat deze camera ergens anders bij een grote winkel goedkoper staat.
                Daar waar deze camera staat afgeprijsd zal de verkoper je deze camera graag willen verkopen. Meestal hebben ze een partij in voorraad staan.

                Comment


                • #9
                  Re: "Vlag op een ******schuit?"

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  We weten toch al lang dat verkopers der geen bal van afweten!
                  Gelukkig bestaan er wel uitzonderingen op de regel en zijn er nog verkopers die heel goed weten waarover ze spreken.
                  Men mag niet iedereen over dezelfde kam scheren.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: "Vlag op een ******schuit?"

                    Ja dat is zo,
                    niet ieder verkoper is geintresseerd in wat hij verkoopt.
                    En een plaatselijke fotozaak zal altijd eerst proberen te verkopen wat hij heeft of teveel heeft.

                    Comment


                    • #11
                      Re: "Vlag op een ******schuit?"

                      Een goedkope winkel zit niet bij me in de buurt en het is toch wel geruststellend als je dichtbij even kunt terugvallen wat hardware betreft en ook als beginner voor wat dan ook op een vertrouwd gezicht. Dan mag het best een beetje duurder zijn, maar dit zijn toch extremen. Voor de D40 met 18-85 betaal je dan bij een detaillist in de buurt even meer dan 300 Eurootjes meer, ergerniswekkend. Ook wel jammer eigenlijk voor zo´n zaak met zo weinig koopmansgeest aan het roer.

                      Comment


                      • #12
                        Re: "Vlag op een ******schuit?"

                        Bij mij in de buurt heb je 1 fotozaak die dan ook goed draait en zeker niet goedkoop is.
                        Als je daar op zaterdag komt dan moet je niet denken dat je zo geholpen wordt. Het is net als bij de bakker je moet een nummertje trekken.
                        En de het brood vliegt uit de schappen, 1000 euro gemiddeld is daar gewoon voor zo'n broodje. Ik was er voor het eerst op zaterdag en wist niet dat je een nummertje moest trekken, na dat ik een uur had gewacht had ik het door.
                        Duurde wel weer een uur, maar in deze tijd kon ik goed waarnemen hoe ze daar aan het verkopen waren. Nou er was iemand die kocht een lens en moest zelf vragen of hij deze ook mocht zien. Daar zakt mijn broek vanaf, het was toch een lensje van rond de zeshonderd euro. Deze zat dan wel in de doos, dat viel me mee.
                        Zelf heb ik het ook een keer gehad, ik kocht voor mijn vrouw een compact cameraatje bij een bekende zaak ergens ver van mijn huis bij Nijmegen, de man heeft alles uitgelegd over deze camera,ik vroeg toen ook of ik deze mocht zien, alles zat in doos alleen de camera niet. Je zal deze doos zo maar meenemen. Ze denken zeker dat je blij moet wezen dat je je geld mag uitgeven.

                        Comment

                        Working...
                        X