Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuw toestel

Ik ben van plan om een degelijk toestel met lens te kopen , totaal max 2500 €

Mijn voorkeur gaat naar Nikon , omdat ik al werk met kleiner toestel ( P80) .

Ik had gedacht aan de Nikon D80 + Nikon AF-D VR 80-400mm F:4.5-5.6 ED

Wat vinden de kenners hier van .......

Toestel is eigelijk bedoeld om natuurfoto's te trekken , zowel uit de hand als op statief . vooral vogels

Groeten witteplu ( Alias Dieder )
    Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
    http://www.google.com/profiles/dieder.plu

Re: Nieuw toestel

Ikzelf heb geen ervaring met de voorgestelde lens maar de lens is eigenlijk wat traag in het scherpstellen (zoals je bij gebruik van de zoekfunctie ook zal vinden). De D80 zal zeker voldoen wat toestel betreft.
    Ikzelf gebruik de Sigma 50-500 en doe ook voornamelijk vogelfotografie en tot op heden tevreden ermee. Ja, ik droom ook van een 200-400 Nikkor of de 500mm prime VR maar dat is voorlopig nog helemaal uit budget.

Als ik mijn raad mag geven, kijk best ook even naar Sigma voor een lens. De nieuwe 150-500 zou ook goed zijn maar ook hier zelf geen ervaring mee.

Comment

Ik vind de 80-400 nogal een vreemde keuze als eerste lens, ik zou voor een 17-55 2.8 gaan en dan eventueel later een 80-400 of 80(70)-200.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ik vind de 80-400 nogal een vreemde keuze als eerste lens, ik zou voor een 17-55 2.8 gaan en dan eventueel later een 80-400 of 80(70)-200.
        Gezien de bedoelingen van de TS is om natuur, vooral vogels en ook uit de hand, kan ik zijn keuze goed begrijpen. Het zou natuurlijk jammer zijn hem ook niet voor andere foto's te gebruiken maar ik heb zo een idee dat de TS daar de P80 meer voor wil reserveren. Zoals reeds aangehaald, zou ik presies eerder ook de 150-500 OS van Sigma verkiezen.
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Als het grootste doel het fotograferen van vogelsi s zou ik persoonlijk naar een vaste 300mm plus extender gaan of iets dergelijks. daar ga je bij beginnende vogelfotografie meer aan hebben.

zie >>> http://www.vogelsvanbelgie.be/Tip_6.html

groeten,

Rudy

Mvg,
          Rudy
          www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ik niet, bij mij is dit de standaard lens die erop hangt. Ze is wat trager, maar wat is traag . Ik had er meer last van op mijn d70, dan op mijn d200.

Waarom nieuw, ik heb de 80-400 hier vandaag nog voor 900 euro aangeboden gezien, en een d200 kan je hier zelfs met grip al voor 700 euro vinden.

Hoef je zelfs je volledig budget niet te spenderen, en de d-200 in combinatie met die 80-400, mag je al een serieus stukje croppen (handig als je vogels en andere dieren op afstand trekt )
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Waar ik het meeste schrik voor heb is , een echt goede lens doe je normaal niet weg ...., tweedehands kopen vind ik een beetje gokken , het gaat ten slotte om veel geld , als je weet van wie het toestel komt en hoe hij er mee omgaat is natuurlijk een groot voordeel , ook de garantie ... persoonlijk geef ik liever 250 € meer aan een nieuw toestel , maar daar beslist natuurlijk iederen zelf over he .
              Als ik morgen een toestel met een goede lens kan kopen 2 de hands , in goede staat zou ik het misschien wel durven over te nemen , maar zoals ik reeds melde een echt goed toestel doe je niet weg .

Wat betreft waarom direckt een 80-400 , omdat het eigelijk is bedoeld om op iets of wat afstand toch scherpe beelden te maken .
              Ik heb vandaag samen met danny , johan en wim in de hut gezeten , als je ziet wa de kwaliteit en snelheid is waar die mannen mee trekken , natuurlijk tegen het toestel van johan kun je niet vergelijken met een 80-400 hé .Voor de andere foto's kan ik met de P80 redelijk wat knappe plaatsjes trekken .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                Gezien de bedoelingen van de TS is om natuur, vooral vogels en ook uit de hand, kan ik zijn keuze goed begrijpen. Het zou natuurlijk jammer zijn hem ook niet voor andere foto's te gebruiken maar ik heb zo een idee dat de TS daar de P80 meer voor wil reserveren. Zoals reeds aangehaald, zou ik presies eerder ook de 150-500 OS van Sigma verkiezen.

Waarom deze Sigma 150-500mm DG OS HSM F:5.0-6.3 Canon AF en niet de deze??? Sigma 50-500mm EX DG HSM F: 4.0-6.3 Canon AF

Waar zit hier het verschil , buiten de prijs ?????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
                  Waarom deze Sigma 150-500mm DG OS HSM F:5.0-6.3 Canon AF en niet de deze??? Sigma 50-500mm EX DG HSM F: 4.0-6.3 Canon AF

Waar zit hier het verschil , buiten de prijs ?????
                  OS!!! Is het Sigma equivalent van VR. De Bigma(50-500) heeft dit niet en is zeker een groot voordeel als je zonder statief wil trekken.(En het object redelijk stil zit.)
                  Hubert

Comment

Ik zou de nikkor AF-S 300mm f4 met een TC1.4 zeker niet buiten beschouwing laten. Als je durft zou ik zelfs een gebruikte d200 met een gebruikte Nikkor AF ED 300mm f2.8 overwegen.
                    groet, Rik

Comment

Vandaag de knoop doorgehakt heb me een Nikon D80 met Sigma 150-500mm DG OS HSM F:5.0-6.3 Nikon AF en Sigma Teleconverter 2.0X DG APO Nikon aangeschaft .

Zonder de teleconventer maakt hij prachtige resultaten ,

maar als ik de teleconventer er tussen zet moet je handmatig scherpstellen , als ik dat doe en afdruk maakt hij geen scherpe foto's , weet iemand hoe dit komt .......

Voor de rest is het nu veel oefenen en oefenen maar ben zeer gelukkig dat ik hem mocht kopen van me'n vrouwke .

Comment

Om te beginnen proficiat met je aankoop

Waarom je geen scherpe foto's neemt bij het handmatig scherpstellen zou ik eigenlijk niet weten. Niet vergeten dat je al met een groter diafragma zal zitten door je extender erop te zetten waardoor ook je sluitersnelheid toeneemt. Misschien zit daar het probleem? Een te lange sluitertijd?
                        Post misschien een onscherpe foto?

Comment

Ik wist eigelijk niet dat als je de teleconventer er tussen zet dat hij niet meer automatich scherp stelt , maar enkel handmatig werkt .
                          als ik hem op de sport zet en handmatig scherp stel zijn de foto's niet scherp .

Comment

Met de TC gaat het diafragma van 5-6.3 naar 10-12.6. AF is maar gegarandeerd tot 5.6(gaat dikwijls in goede omstandigheden wat verder maar 10 is wel tever.
                            Nu op 500 wordt dit met een TC 1000mm. Op je D80 wordt dit door de crop 1500mm. Je sluitertijd moet dan minstens 1/1500s zijn.Met VR of OS in het gunstigste geval 1/200s(3 stops) ALs je sluitertijden langer zijn dan 1/200, is daar je onscherpte te zoeken. Ik weet ook niet of met de TC de OS van de lens nog werkt?
                            Waar heb je je proeffoto genomen? Het kan ook zijn dat je dichter dan de minimum scherpstel afstand zit. Ik zal waarschijnlijk ongeveer de dubbele zijn van die zonder TC.
                            Best eens een foto posten met exif erbij.
                            Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                              Met de TC gaat het diafragma van 5-6.3 naar 10-12.6. AF is maar gegarandeerd tot 5.6(gaat dikwijls in goede omstandigheden wat verder maar 10 is wel tever.
                              Nu op 500 wordt dit met een TC 1000mm. Op je D80 wordt dit door de crop 1500mm. Je sluitertijd moet dan minstens 1/1500s zijn.Met VR of OS in het gunstigste geval 1/200s(3 stops) ALs je sluitertijden langer zijn dan 1/200, is daar je onscherpte te zoeken. Ik weet ook niet of met de TC de OS van de lens nog werkt?
                              Waar heb je je proeffoto genomen? Het kan ook zijn dat je dichter dan de minimum scherpstel afstand zit. Ik zal waarschijnlijk ongeveer de dubbele zijn van die zonder TC.
                              Best eens een foto posten met exif erbij.
                              Zo had ik het in mijn vorige post willen verwoorden maar het ontbrak me aan de "getallenkennis", prima uitgelegd Hubert

Comment

Working...
                              X