Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reis naar Azië, Welke SLR ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

    Voor diegene die naar Bangkok afreizen en daar willen kopen...
    Hier de twee uitgebreidste fotozaken van Bangkok.

    Deze zit op de begane grond in het MBK shoppingcenter, is van binnen niet groot, maar hij staat echt stampvol spullen. Hier de prijzen:


    Deze zit niet echt in het centrum, maar via de skytrain wordt je op een 100 meter afstand van de winkel gedropt... als je uitstapt natuurlijk


    En natuurlijk moet je officieel invoerrechten betalen bij terugkomst in je eigen land, maar dat is een steekproef en een ieder moet zelf de keuze maken.
    (Bij al die keren dat ik terugkom uit Azië, heb ik de steekproef nog nooit gehad. )

    En voor de exacte dagkoers van de Thaise baht: http://www.x-rates.com/d/EUR/THB/graph30.html
    Deze Thaise Baht staat op het ogenblik historisch laag, zodat het al snel interessant is...
    Last edited by steldat; 14 juli 2008, 08:57. Reden: Toevoeging
    Canonvijfdeemarkdrie

    Comment


    • #32
      Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
      Aankopen in Azië ...

      Ik kocht mijn 2 vorige body's in Azië maar de laatste toch in Be. Er is zoiets als garantie en neem dat risico niet meer (voor lenzen ga ik het echter nog wel doen).
      En op reis gaan zonder je toestel te leren kennen? Toch zeker niet aan te raden?
      Ik heb een lens gekocht in Thailand, onlangs binnen gedaan bij ETB en totaal geen probleem met garantie. Dus daar zou ik het niet voor laten.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

      Comment


      • #33
        Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

        Ok iedereen,
        Ik kom net van Mediamarkt terug en dit is wat ik heb ervaren.

        Zogoed als alle canon's (400,450) voelen nogal plastiekerig aan, maar waren wel responsief.
        Als alle andere nikons en pentax camera's zoals D40,D40X,D60,K200 vond ik ze niet zo goed in de hand liggen, nogal klein, ook was ik verbaast tussen het verschil in grootte van de viewfinder van deze types tegeonver een Nikon D200,D80. De D60 vond ik een knape allrouder, ligt min of meer goed in de hand en naar prijs toe doenbaar. Alleen zijn de meegeleverde lenzen niet zo schitterend, en nogmaals die viewfinder vind ik niet zo prettig werken.

        (Nog even meegeven dat ik een bril draag!)

        Ik heb toen nog de NIkon D80 geprobeerd, en dat is zo de camera die ik zoek, goede grootte viewfinder, stevig gebouwd (net als alle nikons eigenlijk) en lag prima in de hand. De optie lenskid met een 18-135 vond ik zeer goed. compact maar toch een goed bereik, en toch niet zoveel optische fouten als bij de 18-200. Nu zou je zeggen koop dan gewoon die D80, en ik wou dat ik het kon, maar 2 dingen houden me tegen 1: De prijs, 950 euro is niet niks.
        2: ik vond dat de auto focus nogal traag werkte, invergelijking met de D60, zelfs het aantal frames per sec lag blijkbaar hoger op de D60, ik dacht even (uit mijn hoofd) dat die hetzelfde waren met 3fr/sec. De D80 bied ook 10mp, waar een 6 zoals hierboven aangegeven zou volstaan. Bestaat erzo iets als ofwel een D80 van viewfinder en body, die goedkoper is en over minder mp mag beschikken, maar waar liefst ook de 18-135 op past. Of een D40,D60 met een grotere viewfinder en body?

        Alvast bedankt voor de hulp iedereen!

        Comment


        • #34
          Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

          Niet zo een groot verschil maar de D80 met de door jou beschreven lens wordt in konijnenberg evrkocht voor 890 euro.

          Comment


          • #35
            Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

            Hmm bedankt voor het voorstel, maar een D80 zal toch een beetje hoog gegrepen zijn qua prijs. Echt geen ander cams die een grote body hebben en een grote zoeker?

            Comment


            • #36
              Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

              Oorspronkelijk geplaatst door JinXter Bekijk bericht
              Hmm bedankt voor het voorstel, maar een D80 zal toch een beetje hoog gegrepen zijn qua prijs. Echt geen ander cams die een grote body hebben en een grote zoeker?
              Natuurlijk de Canon 5D !

              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #37
                Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

                Canon 5D is dus als grap bedoeld vermoed ik ?
                Aangezien die 2000 euro kost
                Last edited by JinXter; 16 juli 2008, 15:55. Reden: prijs

                Comment


                • #38
                  Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door JinXter Bekijk bericht
                  Canon 5D is dus als grap bedoeld vermoed ik ?
                  Aangezien die meer dan 3000 euro kost
                  Ja, da's precies wel een grap, want die kost minder dan 2000 euro.

                  Dave
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #39
                    Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

                    Je komt er niet uit Jinxter
                    Je zult zorgvuldig al je eisen moeten evalueren en beoordelen welke je wilt laten vallen.
                    Miljoenen mensen fotograferen met een 'kleine' zoeker en hoeveel daarvan een bril dragen weet ik niet. Als brildrager met grote handen kan ik je echter verzekeren dat ik met een klein toestel met kleine zoeker dezelfde foto's maak als met een grote camera met grote zoeker.
                    Je went er vlug aan.
                    Concentreer je op de haalbare beeldkwaliteit + geheugenkaartjes en/of imagetank, extra batterijen en een polarisatiefilter, dan is je budget goed besteed.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

                      Bedank voor alle hulp,
                      ik weet dat er al genoeg posts geweest zijn en nog zullen komen over het kiezen van een slr camera. En uiteindelijk moet ik zelf beslissen.
                      Ik ben er nog niet aan uit, en mocht iemand nog een goede toelichting geven is die best nog welkom. Maar voor mij kan het topic gesloten worden.

                      Nogmaals bedankt iedereen

                      tot kijk op het belgiumdigital forum

                      Groeten!

                      JinXter

                      Comment

                      Working...
                      X