Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reis naar Azië, Welke SLR ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    De Canon 450D heeft met de EF-S 18-55 IS toch zeker geen slechte kitlens (let op de "IS", dat is een lens met beeldstabilisatie, en die is veel beter dan de oude kitlens zonder IS).
    Inderdaad, en ik wil daaraan toevoegen: niet omwille van de IS. De optiek van deze "kitlens" is echt een enorme verbetering.

    Oorspronkelijk geplaatst door JinXter Bekijk bericht
    Masschi een 450 voor 100 euro klinkt echt wel een beetje te goed om waar te zijn niet?
    U vergist zich wellicht. Het ging om de SIGMA 70-300 APO. Dan is 100 euro nog enorm goedkoop, maar niet ongeloofwaardig. Ik heb destijds bij Grobet een 150 euro betaald voor de niet-APO versie.

    En waarom kijk je bvb niet eens naar een Canon G7 of G9? Dat is geen SLR, maar daar kan je ook creatief mee werken, en een SLR gebruiker voelt er zich snel in thuis. Maar het scheelt wel een hoop gewicht.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #17
      Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

      Oeps, blijkbaar verkeerd gelezen, hoeveel zou een 45O ginder dan wel kosten?
      Ben benieuwd. Zou toch wel graag een slr camera meenemen, zo'n tussen modelen vind ik niet bepaald makkelijk, weeral omdat ze juist kleiner zijn.

      Comment


      • #18
        Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

        Als je veel manueel wil kunnen instellen zonder steeds in menu's te moeten duiken: als je nog een Pentax K10D vindt, anders een K20D, maar die laatste valt nog redelijk duur uit.

        En qua grip is de Pentax quasi gelijk aan de Canon 40D. (ik heb lang getwijfeld tussen die twee).
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

          Hmm na even wat rondspeuren op het internet, vind ik nog wel een K10D, rond de 700 euro met 1 55 mm lens (dit is zo een beetje mijn limiet financieel). De K20D loopt op in de 1000 euro. Allebij een beetje boven mijn budget vrees ik.

          Comment


          • #20
            Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

            IMHO is er slechts een keuze mogelijk uit 2 Merken zijnde Canon of Nikon zeker te overwegen is een tweedehandse body kopen met bij mij concreet in gedachte 20D of 30 D zelfs te overwegen tegen een goede prijs een 10D body
            daar dan een leuk lensje bij , met het oog op de toekomst liefst iets dat bruikbaar blijft, daarbij denk ik aan een EF 28-135 IS is niet direct een toplens maar kan je kopen voor 300 Euro tweedehands tels dan nog 300 tot 400 Euro voor een body tweedehands, plus wat kaartjes, die koop je best nieuw bij transcend online shop, momenteel kan je 8 giga kopen voor 28 euro verdeel je het over meerdere kaartjes is het iets duurder.

            Als we dan gaan tellen heb je rond de 700 Euro uitgeven en heb je een stevige body die voldoende groot is qua omvang en je beelden geeft geschikt voor een afdruk A3 en ruimte om deze beelden op te slaan.

            Persoonlijk zou ik geen backup overwegen, maar wegens de bijzonder lage prijs voldoende gigabyte halen in CF kaartjes.

            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #21
              Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

              Oorspronkelijk geplaatst door JinXter Bekijk bericht
              Oeps, blijkbaar verkeerd gelezen, hoeveel zou een 45O ginder dan wel kosten?
              Ben benieuwd. Zou toch wel graag een slr camera meenemen, zo'n tussen modelen vind ik niet bepaald makkelijk, weeral omdat ze juist kleiner zijn.
              Idd, 100 euro voor die Sigma lens.
              De 450D met kitlens zal ik morgen eens navragen hier.

              Misschien eens naar de Mediamarkt lopen om het toestel eens in je handen te hebben. Of misschien ken je iemand die het toestel heeft...

              Op zich zou het niet zo erg zijn om met een nieuw toestel op je reis te vertrekken zonder voorkennis. Je leert het snel en hebt enorm veel interessante dingen om het uit te proberen...
              Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

              Comment


              • #22
                Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

                Kamera Express

                Olympus E-420 + 14-42 + 40-150, Nederlands
                Artikelnummer: 1213846

                Dan heb je een bereik van 28 tot en met 300 in 35 mm. En je reist heel compact. De kitlenzen zijn van goede kwaliteit.

                Prijs: 525 euro, in Nederland, inclusief BTW


                Wil je een een groter toestel met IS:
                Olympus E-520 + EZ 14-42mm + EZ 40-150mm, Nederlands
                Artikelnummer: 1214365

                Prijs: 685 euro, in Nederland, inclusief BTW

                Ik wilde je toch deze alternatieven laten zien. Voor zo'n 200 euro heb je ook nog de 35 mm macro erbij.

                Groeten,
                Bart

                Comment


                • #23
                  Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

                  Ik koop veel op ebay. Wat vind je van deze aanbieding ?

                  groet, Rik

                  Comment


                  • #24
                    Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

                    Als je volledig manueel wil werken hebben de D40 en D60 misschien een wieltje te weinig. In jouw plaats zou ik eens in de tweedehands sectie van het forum kijken en opscharrelen wat er te koop is. Het geld dat je zo uitspaart kan je gebruiken voor geheugen en batterijen.

                    Kijk zeker niet neer op de D40, het is een prachtig machien, vooral als je toch niet van plan bent extra in lenzen te investeren. En die megapixels ... je zou zelfs kunnen overwegen om op minder dan 6MP fotos te trekken, zodat je minder opslag nodig hebt!

                    Op 3MP kan je nog perfect een haarscherpe print maken, ter grootte van een hand.
                    Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
                    Flickr album Homepage

                    Comment


                    • #25
                      Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

                      Ik heb zeker niets tegen die olympus, het is alleen zo dat ik daar met een kleine viewfinder zit, net als op de sony's waar het eerder gaat over de live view. Als "bril drager" heb ik nood aan een grootte.

                      Die aanbieding was niet mis, mischien nog wel een beetje te duur, hij is ondertussen afgelopen, ben wel nog es de winkel aan het bekijken.

                      Ik ben juist bezig met de 2de hands sectie te bekijken, mischien vind ik wel wat,
                      morgen spring ik ook binnen in de mediamarkt.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door JinXter Bekijk bericht
                        Ik heb zeker niets tegen die olympus, het is alleen zo dat ik daar met een kleine viewfinder zit, net als op de sony's waar het eerder gaat over de live view. Als "bril drager" heb ik nood aan een grootte.
                        Daar heb je helemaal gelijk in. Dan kun je beter een andere camera zoeken. De pentaxen hebben een goede heldere zoeker weet ik uit ervaring.

                        Groeten,
                        Bart

                        Comment


                        • #27
                          Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

                          Heb je al ervaring met spiegelreflex? Zo nee, dan zsm iets kopen en gaan oefenen. In Azie iets kopen en dan thuiskomen en concluderen dat je foto's nou niet echt joepie zijn is wel erg zuur... er is weinig slechts op de markt hoor, ze doen allemaal niet voor elkaar onder, kijk vooral naar wat jij belangrijk vind mbt features en pak ze vast. De ene ligt net ff lekkerder in de hand dan de andere en kijk ook naar de menu's, wat voor jou het lekkerst werkt.....
                          Last edited by edjeB; 14 juli 2008, 05:27.
                          ---------------- Ik doe niet meer mee

                          Comment


                          • #28
                            Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

                            De 450D met kitlens staat in Bangkok aan 476 euro na terugvordering van 7%btw. In de winkel betaal je 26500 baht /52 (baht/euro) daarna kan je de btw terugvorderen in de luchthaven met een document dat je in de winkel krijgt.
                            Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

                            Comment


                            • #29
                              Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door JinXter Bekijk bericht
                              ....
                              Megapixeltjes doen er eigenlijk niet toe, liefst over de 6, zodat een resolutie van 1920 op 1200 kan behaald worden.
                              ....
                              1920 x 1200 = 2.3 Megapixels

                              Een 6MP camera lever een resolutie van +/- 3000 * 2000 pixels

                              Je kan ook opteren voor een tweedehandscamera en lenzen(check de koopjeshoek)

                              In de meeste gevallen heb je dan een goede camera en lens voor de prijs van een nieuwe entry.
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Reis naar Azië, Welke SLR ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
                                De 450D met kitlens staat in Bangkok aan 476 euro na terugvordering van 7%btw. In de winkel betaal je 26500 baht /52 (baht/euro) daarna kan je de btw terugvorderen in de luchthaven met een document dat je in de winkel krijgt.
                                En bij het binnenkomen hier dien je terug invoerrechten te betalen?

                                Dave
                                pixelpusher

                                Comment

                                Working...
                                X