Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onscherpe foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Onscherpe foto's

Oorspronkelijk geplaatst door Eric en Odin Bekijk bericht
    Digitaal is nieuw voor mij, alsook ( zeker dit ) met een PC werken.
    OK... Dan zou het wel eens kunnen zijn dat je nog een essentieel deel mist of misschien een slecht scherm of ...
    Zoiets kunnen we jammer genoeg alleen beoordelen na het aanschouwen van een voorbeeld.
    .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
    ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      Wat noem jij goed?
      Mijn Canon ( EF model ) kleinbeeld geeft veel scherpere foto's dan mijn Pentax. En ik verwacht even scherpe foto's dan mijn kleinbeeld.
      PS ik heb ook manueel scherp gesteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
        Misschien volgende keer toch beter voor een Canon of Nikon gaan
        Wees blij dat al die andere merken er zijn, hebben Canon en Nikon tenminste een aanleiding om mee te gaan met de huidige mogelijkheden van digitale fotografie.
        Het was wel Pentax die als eerste met een quick return spiegel kwam, Canon en Nikon hebben er nog 2 jaar over gedaan om het voor elkaar te krijgen.
        De geschiedenis herhaalt zich. Stof reductie, live view... allemaal NIET bedacht door Canon en Nikon. Sony was de eerste met 'steady shot' technology.
        Kan nog uren doorgaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          Maar toch zou ik graag eens een foto zien
          Met een PC werken is ook nieuw voor mij, laat staan om foto's op een andere site te zetten en te linken enz....

Comment

Wees blij dat al die andere merken er zijn, hebben Canon en Nikon tenminste een aanleiding om mee te gaan met de huidige mogelijkheden van digitale fotografie.
            Het was wel Pentax die als eerste met een quick return spiegel kwam, Canon en Nikon hebben er nog 2 jaar over gedaan om het voor elkaar te krijgen.
            De geschiedenis herhaalt zich. Stof reductie, live view... allemaal NIET bedacht door Canon en Nikon. Sony was de eerste met 'steady shot' technology.
            Kan nog uren doorgaan.
            Sorry de centen zijn op !!!!

Comment

Een RAW bestand komt vrijwel geheel onbewerkt uit de camera, er dient dus enige verscherping worden toegepast.
              Probeer hetzelfde eens door op JPEG te trekken, dan wordt verscherping automatisch toegepast al naar gelang de parameters die je daar in het menu voor hebt ingesteld.
              Verstandig is om bibber compensatie uit te schakelen als je van statief trekt.

Die lens ken ik niet, heb je daar nadere gegevens van?
              De lens gegevens zijn
              SMC pentax - F - zoom 1/ 3.5 - 4.5
              35 -135

Comment

Weet je wat ik denk.
                Je zit binnen de minimale scherpstelafstand op het grootste diafragma (vermoedelijk met de laagste scherptecijfers), zoniet? Terug met de body.

Comment

of je staat de dicht bij het onderwerp ... maar dat zou je toch moeten zien bij het scherpstellen.

Nee ... Mijn conclusie: back to the shop...
                  ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
                    Dan ben je ofwel veel te kritisch ofwel is jou toestel niet goed... Ik vermoed het 2de.
                    Misschien volgende keer toch beter voor een Canon of Nikon gaan

Dat is wel heel simplistisch gesteld. Alsof een Pentax zoveel zou moeten onder doen voor Canon/Nikon. Snobisme, zeker?

OEFENEN EN EEN CURSUS VOLGEN (PHOTOSHOP bvb) zal al wel volstaan.
                    PENTAX K100d SUPER !!!!!
                    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                    En een dapper standaard-kitlensje

Comment

100% crop.

Volledige foto.

Ik scherp gesteld op de wijnfles naast de rekenmachine.

Foto's en bijschrift zijn van
                      Eric en Odin

Greetz rich
                      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Probeer dit eens op F4 bijvoorbeeld en met flitser aan en stabilisatie uit.

Dan sluit je beweging al uit en door dat diafragma kan je zien waar de scherpte ligt.
                        Met F19 heb je al te maken met afgenomen scherpte.

Greetz rich
                        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
                          Dat is wel heel simplistisch gesteld. Alsof een Pentax zoveel zou moeten onder doen voor Canon/Nikon. Snobisme, zeker?

OEFENEN EN EEN CURSUS VOLGEN (PHOTOSHOP bvb) zal al wel volstaan.
                          LEER EERST EVEN SMILEYS HERKENNEN VOOR JE DERGELIJK ONZIN NEERSCHRIJFT.

Als je bovendien de eerste omschrijving leest besef je al voldoende dat de TS weet wat fotografie is.
                          Photoshop is goed voor nabewerkingen. De originele foto op zich moet echter al goed zijn.

DUS... Je zit er voor 100% naast.
                          Last edited by Decapix; 10 juli 2008, 21:57.

Comment

F19 is waarschijnlijk ver voorbij het optimale diafragma waarop de lens optimaal presteert.

Probeer eens bij F8 en als de camera op statief staat MOET de IS uitstaan.

Kijk dan eens of het beter is.

Succes,
                            Bart

(Ps RAW beelden uit een digitale camera moeten altijd wel naverscherpt worden, ligt o.a. aan de kwaliteit van de lens maar ook aan de camera zelf, heb ik me laten vertellen. Er zijn vast mensen die je dat beter kun uitleggen... maar de praktische zaak, je moet altijd wat naverscherpen is me bijgebleven.)

Comment

Zonder voorbeeld foto van topicstarter blijft het een lastige discussie.
                              groet, Rik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rik6230 Bekijk bericht
                                Zonder voorbeeld foto van topicstarter blijft het een lastige discussie.
                                Dan moet je toch eens op de 1ste pagina kijken
                                Daar vind je immers volgende 2 foto's die voor de TS geplaatst zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                                100% crop.

Volledige foto.

Ik scherp gesteld op de wijnfles naast de rekenmachine.

Foto's en bijschrift zijn van
                                Eric en Odin

Greetz rich

Comment

Working...
                                X