ik ben dus op zoek naar een nieuwe digitale camera.
en omdat er zo veel keuze is , kan ik wel wat hulp gebruiken om een goede te vinden.
ik ben op zoek naar een compacte camera die natuurlijk zeer mooie foto's kan maken, ook in slechte belichtings omgevingen.
dus de camera moet een goede optische zoom hebben, genoeg megapixels, s'avons mooie foto's kunne maken, eenvoudig vooringestelde foto instellingen ( maar ik wil ook graag alles zelf kunnen in stellen, en zo dingen proberen en vooral voor savons foto's te nemen, want ik heb gemerkt dat dit niet zo eenvoudig is met digitale camera's).
moet ook een goede sluitertijd hebben en een goede beeldstabilisatie.
dat was het zo wat
ik heb er al een paar gevonden , en ga deze hier even plaatsen.
ik ben er zeker van dat hier wel wat kenners zitten , en me wat tips kunnen geven om naar welke camera ik het beste kan nemen enzo.
1)
Panasonic Lumix DMC-TZ5
Product specificaties:
Beeldsensor: 9,1 MegaPixel, CCD
Zoekertype: Geen
LCD Scherm: 3", 460.000 Pixels
Beeldstabilisatie: Ja, optisch
Optische zoom: 10x
Zoombereik: 28 - 280 mm
Macro modus: 5 cm
Scherpstelafstand: 50 cm tot oneindig
Diafragma: F3.3 - F4.9
Sluitertijd: 8 - 1/2000 sec
ISO waarden: Auto, 100, 200, 400, 800, 1600
Ondersteunde foto formaten: JPEG
Geheugenkaarttype: SD/SDHC/MMC
Geheugenkaart inclusief: Nee
Intern geheugen: 50 MB
Video functie: Ja, 720p @30 fps, 640 x 480 @30 fps, 320 × 240 @30 fps
Stroomvoorziening: Accu (Li-ion)
Afmetingen: 103 x 59 x 37 mm
Gewicht: 240 gram
Menu: Engels
Handleiding: Engels
Meegeleverde accessoires: A/V kabel, accu, acculader, CD-ROM, polsriempje, USB kabel
Product omschrijving:
Deze compacte camera heeft de ideale afmetingen en specificaties om iedere reissituatie de baas te kunnen. Doordat de groothoeklens bij 28mm begint maakt u schitterende landschapsfoto's. En omdat de lens ook voorzien is van 10 x optische zoom maakt u ook waanzinnige tele-shots. De TZ serie is voorzien van een zeer geavanceerde automaat. Hierdoor heeft u tijdens het fotograferen geen omkijken naar de instellingen van de camera. De TZ5 is tevens voorzien van een 3.0" lcd met extreem hoge 460.000 pixel resolutie en automatische helderheidaanpassing.
2)
Sony Cybershot DSC-W170
Product specificaties:
Beeldsensor: 10,1 MegaPixel, CCD
Zoekertype: Optisch
LCD Scherm: 2,7", 230.000 pixels
Beeldstabilisatie: Ja, digitaal
Optische zoom: 5x
Zoombereik: 28 - 140 mm
Macro modus: 10 cm
Diafragma: F3.3 - F5.2
Sluitertijd: 1/4 - 1/1600 sec
ISO waarden: Auto, 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200
Geheugenkaarttype: MS Duo
Intern geheugen: 15 MB
Video functie: Ja, 640 x 480, 320 x 240 @ 30 fps
Stroomvoorziening: Accu (NP-BG1)
Afmetingen: 94 x 58 x 24 mm
Gewicht: 142 gram
Meegeleverde accessoires: A/V kabel, accu, acculader, polsriempje, software, USB kabel
Product omschrijving:
Compacte camera vol functies met aluminium behuizing in zilverkleurige afwerking. 10,1 megapixels plus 5x optische zoomlens met 28mm-groothoeklens. Groot scherm van 2,7 inch, gezichtsherkenning, Smile Shutter en intelligente scèneherkenning
3)
Olympus mju 1010
Beeldstabilisatie: Ja, digitaal en beeldsensor
Optische zoom: 7x
Zoombereik: 37 - 260 mm
Macro modus: 2 cm
Scherpstelafstand: 70 cm tot oneindig
Diafragma: F3.5 - F5.3
Sluitertijd: 4 - 1/2000 sec
ISO waarden: Auto, 80, 100, 200, 400, 800, 1600
Geheugenkaarttype: xD
Geheugenkaart inclusief: -
Intern geheugen: -
Video functie: Ja, 640 x 480 / 30 fps (10 secs max.), 320 x 240 / 15 fps (29 minuten max.)
Stroomvoorziening: Accu (Olympus Li-50B)
Afmetingen: 99 x 56 x 25 mm
Gewicht: 135 gram
Meegeleverde accessoires: USB kabel, A/V kbel, Software, polsbandje, accu, acculader
Product omschrijving:
De 10,1-Megapixel µ 1010 biedt kritische fotografen het beste op het gebied van moderne compactfotografie. Deze camera biedt immers een krachtige 7x optische zoom plus een groot aantal geavanceerde imaging-technologieën van Olympus, zoals dubbele beeldstabilisatie, gezichtsherkenning, BrightCapture en de nieuwste beeldverwerkingsengine van Olympus, de TruePic III. En de grote HyperCrystal LCD van 6,9 cm geeft duidelijke informatie over alle gekozen instellingen.
4)
Canon Digital Ixus 970 IS
Product specificaties:
Beeldsensor: 10 MegaPixel, CCD
LCD Scherm: 2,5", 230.000 pixels
Zoombereik: 37 - 185 mm
Scherpstelafstand: 30 cm tot oneindig
Diafragma: F3.2 - F5.7
Sluitertijd: 15 - 1/1600 sec
Geheugenkaarttype: SD, SDHC, MMC
Geheugenkaart inclusief: 32 MB
Intern geheugen: Geen
Video functie: Ja, 640 x 480 @ 30/15 fps, 320 x 240 @ 60/30/15 fps
Stroomvoorziening: Accu (Canon NB-5L)
Afmetingen: 95 x 57 x 27 mm
Gewicht: 155 gram
Menu: Nederlands
Handleiding: Duits
Meegeleverde accessoires: A/V kabel, accu, acculader, polsriempje, software, USB kabel
Product omschrijving:
De Digital IXUS 970 IS een intelligente camera met veel functies en een 5x-zoomlens, waarbij ook de vormgeving niet uit het oog is verloren. De compacte behuizing zit boordevol functies zoals verbeterde optische beeldstabilisatie.
5)
Olympus µ digital 1030 SW
- Waterdicht tot op 10 m*** en dus geschikt voor spectaculaire opnamen in en bij het zwembad
- Bestand tegen een val van 2,0 m**** en dus geschikt om altijd en overal mee naartoe te nemen
- Bestand tegen een druk van 100 kg**
- 10,1 Megapixels voor afdrukken op posterformaat
- 3,6x optische groothoekzoom (28 – 102 mm*) voor indrukwekkende close-ups
- Gezichtsherkenning voor haarscherpe en fraai belichte gezichten en een juiste belichting van andere delen van de opname
- HyperCrystal II LCD van 6,9 cm voor een perfecte weergave in de felle zon en vanuit extreme kijkhoeken (230.000 pixels)
- Digitale beeldstabilisatie voor minder beeldvervormingen
- Betere opnamen bij weinig licht dankzij de BrightCapture-technologie
- Bestand tegen kou en dus ook in de winter een prima camera
- Krasbestendige metalen behuizing in 3 kleuren
- 24 scèneprogramma's voor de beste resultaten onder uiteenlopende omstandigheden
- Filmopnamefunctie om herinneringen levend te houden (tot VGA bij 30 fps)
- TruePic III-beeldprocessor voor een snellere beeldverwerking en betere beeldkwaliteit
- Bij gebruik van het optionele PT-043 onderwaterhuis is het mogelijk om onder water te fotograferen tot op een diepte van 40 m
- Nederlandstalig cameramenu
6)
Sony DSC-T300
product specificaties:
7)
Panasonic DMC-FX500
Product specificaties:
LCD Scherm: 3" touchscreen, 230.000 Pixels
Zoombereik: 25 - 125 mm
Diafragma: F2.8 - F5.9
Sluitertijd: 60 - 1/2000 sec
ISO waarden: Auto, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400
Video functie: Ja, 848 x 480, 640 x 480, 320 × 240 @30 fps
Stroomvoorziening: S008 Accu
Afmetingen: 95 x 57 x 23 mm
Product omschrijving:
De nieuwe 10,1 megapixel DMC-FX500 is voorzien van een 25 mm Leica groothoeklens met 5x optische zoom. Daarbij is de FX500 voor een meer intuïtief gebruik voorzien van een hybride bedieningssysteem welke werkt met een joystick en een 3.0” touchscreen. Door de Intelligent Auto stand kunt u als gebruiker het instellen van de juiste waarden ook aan de camera overlaten. De geavanceerde DMC-FX500 combineert een futuristisch bedieningssysteem met een breed scala aan geavanceerde functies. Zelfs volledig handmatige bediening via touchscreen behoort tot de mogelijkheden.
zo dat waren ze die ik zowat gevonden had.
nog een paar vraagjes:
-camera 5 + 6 is een ander soort type, zijn dit beter of slechtere , wat kun je er eigenlijk meer mee of juist niet.
-de beeldstabilisatie, is deze het beste optisch of digitaal??
-welke sluitertijden zijn eigenlijk het beste voor goede foto bij slechte verlichting te maken? want ik kan niet aan die waardes uit, er staat bijvoorbeeld: 4 - 1/2000 sec
-beeldstabilisatie is deze het beste optisch of digitaal?
de kenners en andere mogen me zeggen welke camera het beste is van deze , of als ze nog een betere compacte camera weten posten ze deze ook maar.
EDIT MOD Franciskine : enkel zelfgemaakte foto's mogen zichtbaar geplaatst worden, daarom de foto's die rechtsreeks naar de winkelsites verwijzen achter een linkje gezet . . .
alvast bedankt !!
groeten bart
en omdat er zo veel keuze is , kan ik wel wat hulp gebruiken om een goede te vinden.
ik ben op zoek naar een compacte camera die natuurlijk zeer mooie foto's kan maken, ook in slechte belichtings omgevingen.
dus de camera moet een goede optische zoom hebben, genoeg megapixels, s'avons mooie foto's kunne maken, eenvoudig vooringestelde foto instellingen ( maar ik wil ook graag alles zelf kunnen in stellen, en zo dingen proberen en vooral voor savons foto's te nemen, want ik heb gemerkt dat dit niet zo eenvoudig is met digitale camera's).
moet ook een goede sluitertijd hebben en een goede beeldstabilisatie.
dat was het zo wat
ik heb er al een paar gevonden , en ga deze hier even plaatsen.
ik ben er zeker van dat hier wel wat kenners zitten , en me wat tips kunnen geven om naar welke camera ik het beste kan nemen enzo.
1)
Panasonic Lumix DMC-TZ5
Product specificaties:
Beeldsensor: 9,1 MegaPixel, CCD
LCD Scherm: 3", 460.000 Pixels
Optische zoom: 10x
Zoombereik: 28 - 280 mm
Diafragma: F3.3 - F4.9
Sluitertijd: 8 - 1/2000 sec
ISO waarden: Auto, 100, 200, 400, 800, 1600
Video functie: Ja, 720p @30 fps, 640 x 480 @30 fps, 320 × 240 @30 fps
Stroomvoorziening: Accu (Li-ion)
Afmetingen: 103 x 59 x 37 mm
Gewicht: 240 gram
Meegeleverde accessoires: A/V kabel, accu, acculader, CD-ROM, polsriempje, USB kabel
Product omschrijving:
Deze compacte camera heeft de ideale afmetingen en specificaties om iedere reissituatie de baas te kunnen. Doordat de groothoeklens bij 28mm begint maakt u schitterende landschapsfoto's. En omdat de lens ook voorzien is van 10 x optische zoom maakt u ook waanzinnige tele-shots. De TZ serie is voorzien van een zeer geavanceerde automaat. Hierdoor heeft u tijdens het fotograferen geen omkijken naar de instellingen van de camera. De TZ5 is tevens voorzien van een 3.0" lcd met extreem hoge 460.000 pixel resolutie en automatische helderheidaanpassing.
2)
Sony Cybershot DSC-W170
Product specificaties:
Beeldstabilisatie: Ja, digitaal
Zoombereik: 28 - 140 mm
Macro modus: 10 cm
Diafragma: F3.3 - F5.2
Sluitertijd: 1/4 - 1/1600 sec
ISO waarden: Auto, 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200
Geheugenkaarttype: MS Duo
Intern geheugen: 15 MB
Video functie: Ja, 640 x 480, 320 x 240 @ 30 fps
Stroomvoorziening: Accu (NP-BG1)
Afmetingen: 94 x 58 x 24 mm
Gewicht: 142 gram
Product omschrijving:
Compacte camera vol functies met aluminium behuizing in zilverkleurige afwerking. 10,1 megapixels plus 5x optische zoomlens met 28mm-groothoeklens. Groot scherm van 2,7 inch, gezichtsherkenning, Smile Shutter en intelligente scèneherkenning
3)
Olympus mju 1010
Beeldstabilisatie: Ja, digitaal en beeldsensor
Optische zoom: 7x
Zoombereik: 37 - 260 mm
Scherpstelafstand: 70 cm tot oneindig
Diafragma: F3.5 - F5.3
Sluitertijd: 4 - 1/2000 sec
Geheugenkaarttype: xD
Geheugenkaart inclusief: -
Intern geheugen: -
Video functie: Ja, 640 x 480 / 30 fps (10 secs max.), 320 x 240 / 15 fps (29 minuten max.)
Stroomvoorziening: Accu (Olympus Li-50B)
Afmetingen: 99 x 56 x 25 mm
Gewicht: 135 gram
Meegeleverde accessoires: USB kabel, A/V kbel, Software, polsbandje, accu, acculader
Product omschrijving:
De 10,1-Megapixel µ 1010 biedt kritische fotografen het beste op het gebied van moderne compactfotografie. Deze camera biedt immers een krachtige 7x optische zoom plus een groot aantal geavanceerde imaging-technologieën van Olympus, zoals dubbele beeldstabilisatie, gezichtsherkenning, BrightCapture en de nieuwste beeldverwerkingsengine van Olympus, de TruePic III. En de grote HyperCrystal LCD van 6,9 cm geeft duidelijke informatie over alle gekozen instellingen.
4)
Canon Digital Ixus 970 IS
Product specificaties:
Beeldsensor: 10 MegaPixel, CCD
LCD Scherm: 2,5", 230.000 pixels
Zoombereik: 37 - 185 mm
Scherpstelafstand: 30 cm tot oneindig
Diafragma: F3.2 - F5.7
Sluitertijd: 15 - 1/1600 sec
Geheugenkaarttype: SD, SDHC, MMC
Geheugenkaart inclusief: 32 MB
Intern geheugen: Geen
Video functie: Ja, 640 x 480 @ 30/15 fps, 320 x 240 @ 60/30/15 fps
Stroomvoorziening: Accu (Canon NB-5L)
Afmetingen: 95 x 57 x 27 mm
Menu: Nederlands
Handleiding: Duits
Product omschrijving:
De Digital IXUS 970 IS een intelligente camera met veel functies en een 5x-zoomlens, waarbij ook de vormgeving niet uit het oog is verloren. De compacte behuizing zit boordevol functies zoals verbeterde optische beeldstabilisatie.
5)
Olympus µ digital 1030 SW
- Waterdicht tot op 10 m*** en dus geschikt voor spectaculaire opnamen in en bij het zwembad
- Bestand tegen een val van 2,0 m**** en dus geschikt om altijd en overal mee naartoe te nemen
- Bestand tegen een druk van 100 kg**
- 10,1 Megapixels voor afdrukken op posterformaat
- 3,6x optische groothoekzoom (28 – 102 mm*) voor indrukwekkende close-ups
- Gezichtsherkenning voor haarscherpe en fraai belichte gezichten en een juiste belichting van andere delen van de opname
- HyperCrystal II LCD van 6,9 cm voor een perfecte weergave in de felle zon en vanuit extreme kijkhoeken (230.000 pixels)
- Digitale beeldstabilisatie voor minder beeldvervormingen
- Betere opnamen bij weinig licht dankzij de BrightCapture-technologie
- Bestand tegen kou en dus ook in de winter een prima camera
- Krasbestendige metalen behuizing in 3 kleuren
- 24 scèneprogramma's voor de beste resultaten onder uiteenlopende omstandigheden
- Filmopnamefunctie om herinneringen levend te houden (tot VGA bij 30 fps)
- TruePic III-beeldprocessor voor een snellere beeldverwerking en betere beeldkwaliteit
- Bij gebruik van het optionele PT-043 onderwaterhuis is het mogelijk om onder water te fotograferen tot op een diepte van 40 m
- Nederlandstalig cameramenu
6)
Sony DSC-T300
product specificaties:
7)
Panasonic DMC-FX500
Product specificaties:
LCD Scherm: 3" touchscreen, 230.000 Pixels
Zoombereik: 25 - 125 mm
Diafragma: F2.8 - F5.9
Sluitertijd: 60 - 1/2000 sec
ISO waarden: Auto, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400
Video functie: Ja, 848 x 480, 640 x 480, 320 × 240 @30 fps
Stroomvoorziening: S008 Accu
Afmetingen: 95 x 57 x 23 mm
Product omschrijving:
De nieuwe 10,1 megapixel DMC-FX500 is voorzien van een 25 mm Leica groothoeklens met 5x optische zoom. Daarbij is de FX500 voor een meer intuïtief gebruik voorzien van een hybride bedieningssysteem welke werkt met een joystick en een 3.0” touchscreen. Door de Intelligent Auto stand kunt u als gebruiker het instellen van de juiste waarden ook aan de camera overlaten. De geavanceerde DMC-FX500 combineert een futuristisch bedieningssysteem met een breed scala aan geavanceerde functies. Zelfs volledig handmatige bediening via touchscreen behoort tot de mogelijkheden.
zo dat waren ze die ik zowat gevonden had.
nog een paar vraagjes:
-camera 5 + 6 is een ander soort type, zijn dit beter of slechtere , wat kun je er eigenlijk meer mee of juist niet.
-de beeldstabilisatie, is deze het beste optisch of digitaal??
-welke sluitertijden zijn eigenlijk het beste voor goede foto bij slechte verlichting te maken? want ik kan niet aan die waardes uit, er staat bijvoorbeeld: 4 - 1/2000 sec
-beeldstabilisatie is deze het beste optisch of digitaal?
de kenners en andere mogen me zeggen welke camera het beste is van deze , of als ze nog een betere compacte camera weten posten ze deze ook maar.
EDIT MOD Franciskine : enkel zelfgemaakte foto's mogen zichtbaar geplaatst worden, daarom de foto's die rechtsreeks naar de winkelsites verwijzen achter een linkje gezet . . .
alvast bedankt !!
groeten bart
Comment