Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hasselblad brengt 50-megapixelcamera op de markt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hasselblad brengt 50-megapixelcamera op de markt

Bron: www.tweakers.com

Hasselblad heeft een nieuw high-end model aan zijn professionele H-productlijn toegevoegd. De H3DII-50 kan foto's van vijftig megapixels schieten en is hiermee zeer geschikt voor studio- en landschapsfotografie.

De nieuwe Hasselblad maakt gebruik van de H3DII-body die al eerder is gebruikt voor de H3DII-31 en H3DII-39, maar de digitale achterwand van de behuizing is voorzien van een 50-megapixel ccd-beeldsensor van Kodak. Deze beeldsensor meet 36,8mm bij 49,1mm - ook wel 'middenformaat' genoemd' - en is met een oppervlakte van iets meer dan 17 vierkante centimeter precies twee keer zo groot als de 'fullframe'-beeldsensors van de Nikon D3 of de Canon Eos 1Ds Mark III, en ongeveer viereneenhalf keer zo groot als de beeldsensors in de huidige consumenten-dslr's. De lichtgevoeligheid van de H3DII-50-beeldsensor loopt van iso 50 tot en met iso 400.

De aangekondigde H3DII-50 heeft verder een 3"-lcd met 230.400 pixels en beschikt over live-view en een firewire800-aansluiting. Om de foto's in RAW-formaat met een gemiddelde grootte van 65MB op te slaan, kan een compactflash-geheugenkaart of Hasselblads Imagebank-harde schijf worden gebruikt, maar de H3DII-50 kan ook direct op een pc of een Mac worden aangesloten. Het gewicht van 2290 gram voor alleen de behuizing betekent dat een stevig statief geen overbodige luxe is. Het is nog niet bekend wanneer de H3DII-50 leverbaar zal zijn en welke adviesprijs Hasselblad in gedachten heeft. Het huidige topmodel, dat een resolutie van 39 megapixel heeft, is verkrijgbaar voor iets meer dan dertigduizend euro.
    Toch wel mooi te zien dat dit soort camera's zich voorop plaatst in de pixelrace.

Zijn er hier geïnteresseerden voor deze nieuwe camera van Hasselblad?
    Groeten,
    Ludo

Re: Hasselblad brengt 50-megapixelcamera op de markt

ik geef niet veel om pixels maarre 'geschikt voor landschapsfotografie met 50 Mp'?.. dan kunt ge het hele landschap uitprinten en over uw huis plakken ofwa
    (sorry effe de flauwe onnozelaar uithangen)
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Tof,

Ik ga me er aanstonds "2" van aanschaffen

SF
      00.00 Gone

Comment

Ik ben er wel in geïntereseerd, maar mn budget laat het niet toe :P
        Camera: Nikon D300 - Nikon D700
        Lenzen: Nikkor 80-200 f2.8 | Nikkor 50 f2 MF | Nikkor 50mm f1.4 | Nikkor 35mm | Samyang 14mm f2.8 MF

Comment

Ik was geïnteresseerd tot ik las dat het LCD'tje maar 230.000 pixels heeft
          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Ik was geïnteresseerd tot ik las dat het LCD'tje maar 230.000 pixels heeft
            of die plastiekerigheid
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Het heeft live-view... pfff zoude da ten wel doen?

Voor de kopers, ik wil gerust iemand zijn 39 overkopen voor een prikje

Comment

Zolang er geen onboard flash opzit wil ik er geen.Punt uit.Dat ze dat toch niet geleerd krijgen hé

Walter
                D850

Comment

moest die nu een ingebouwd statief hebben : OK... maar nog een extra statief bijkopen??? Dat past nou NET niet meer in het budget
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Ok da's in de pocket, maar vooraleer ik me ééntje aanschaf, nog één belangrijk vraagje: passen daar EF-S lenzen op? En desnoods met een converter?

equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Hij gaat maar tot 400 iso -> dus onbruikbaar voor de meeste BD'ers
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ben nog maar een beginnelingske zou dit dan beter zijn of die canon 450d die ik zal kopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
                          Ok da's in de pocket, maar vooraleer ik me ééntje aanschaf, nog één belangrijk vraagje: passen daar EF-S lenzen op? En desnoods met een converter?

effe Rupselkopke PM'en, die bouwt je lens wel om
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                            Hij gaat maar tot 400 iso -> dus onbruikbaar voor de meeste BD'ers
                            Dat vind ik nu ook se, ISO 400 is toch echt wel te laag
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludo Bekijk bericht
                              Bron: www.tweakers.com

Toch wel mooi te zien dat dit soort camera's zich voorop plaatst in de pixelrace.

Zijn er hier geïnteresseerden voor deze nieuwe camera van Hasselblad?
                              Verdorie, nu heb ik toch wel mijn Nikon D60 te vroeg gekocht, zeker !?
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                              X