Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dcs-t300 kleuren onrealistisch

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• dcs-t300 kleuren onrealistisch

Hallo , ik heb een probleem met de kleuren van de foto's genomen met de sony dsc-t300, voornamelijk in duister / kunstmatig licht :

wanneer ik de foto's neem zonder flash (en autom. instelling op portret/duister) dan is er geen probleem, enkel de ruis
    maar wanneer ik de foto's neem met de volledig autom. instellingen, komt zwart (als dichtbij) eruit te zien als blauw...waaraan zou dit kunnen liggen? de flash allicht, maar ik krijg het probleem met alle instellingen flash (vertraagd, minder sterk, enz.) steeds is zwart blauw op de foto.

verder krijg ik de kleuren ook niet zo goed...mijn oude digitale camera (>6jaar) geeft realistische kleuren weer. Bij de nieuwe camera worden de kleuren te fel weergegeven (ons gezicht is dan weer rood of geel ipv gewoon, en mijn planten hebben zo geen groene bladeren als op de foto...) kan ik ergens het contrast of zo bepalen?

heeft iemand ervaring met deze camera (of een gelijkaardige) - hoe zit dat met die "intelligent scene recognition = isc" en de "isc+" ? is dat nuttig of gaat manueel kiezen nog het beste?
    En voor de ISO waarden idem?
    En de face recoginition, die werkt wel goed, maar wordt de achtergrond dan niet onscherp of met ruis ? wat zijn de beste instellingen eigenlijk?

sorry voor zoveel vragen tegelijk

Re: dcs-t300 kleuren onrealistisch

Als de kleuren niet juist zijn, dan ligt dat meestal aan de witbalans, niet aan de sterkte van de flitser.
    Als de witbalans automatisch staat, dan zou de camera er rekening mee moeten houden dat de flitser gebruikt wordt, en zouden de foto's niet te blauw mogen zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Working...
    X