Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon MB-D80 grip

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon MB-D80 grip

Ik ben me nu eens gaan verdiepen in een D80 aangezien die in de cashback zeer aantrekkelijk geprijst is en als 2de body naast mijn D300 zijn mannetje wel zal staan.
    Nu het volgende ik wil er dan een grip onder doen maar ik zie vele verschillende grips voor de D80 te koop op internet.
    Ook merk ik dat de originele van Nikon steeds de goedkoopste is en dan rijst bij mij de vraag hoe kan imitatie nu duurder zijn? zitten er gebreken op de MB-D80? mist die wat of zo.
    Of hebben de andere fabrikanten de grip verbeterd.
    Ik kan op internet niet echt vinden wat de verschillen zijn.
    Misschien zijn er hier gebruikers met de ervaring welke of weten waarom dit prijs verschil er is met andere merken.
    Zou iets meer uitgeven lonen of gewoon voor een MB-D80 gaan en voor het prijs verschil een extra batterij kopen.
    Hier zijn een tweetal urls die prijs verschillen laten zien.

Re: Nikon MB-D80 grip

In de Ansmann zit een accu van 3600mAh en de Nikon is een legehouder, met bedieningsknoppen, om 2 accu's of 6 batterijen in te stoppen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      In de Ansmann zit een accu van 3600mAh en de Nikon is een legehouder, met bedieningsknoppen, om 2 accu's of 6 batterijen in te stoppen.
      De specificaties van Ansmann zijn zeer sumier op hun website en ook buiten de officiele website zo ik lees steeds weer het zelfde maar iets over de batterij lees ik niet wat ik wil weten.
      Is dit nu een batterij die er vast inzit of is het gewoon een losse batterij erin?

De volgende tekst is wat je op 99% van de websites leest en eigenlijk heb je er niet voldoende aan.

Importeur BLA BLA BLA... toonde de N-80 Pro, een powergrip waarmee Nikon D-80 tot 5.000 opnamen maakt zonder tussendoor te herladen.
      De capaciteit is ca. 3600mAh. Het gebruiksgemak van de grip is uitstekend: voor mensen met grotere handen ligt de camera goed in de
      hand en voor het maken van ‘staande’ foto’s is de grip uitgerust met een extra ontspanknop, functiewiel en memory knop.
      Wordt geleverd inclusief lader en adapter voor in de auto

Als dit een grip is met een batterij vast erin dan zie ik dit als nadelig helemaal met een oplaad tijd van 5uur.

Zijn er hier toevallig gebruikers van deze grip die het antwoord hebben

Gr.Elmo

Comment

Heb net de orginele grip gekocht bij Konijn voor 65euro en nog extra batterij.

Enige dat ik tot nu toe ondervonden heb is dat de trigger iets gevoeliger is als op het toestel zelf en ook geen dubbele weerstand heeft tussen focus en afgaan.

Maar dat zal enkel wat wennen worden denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjagga Bekijk bericht
          Heb net de orginele grip gekocht bij Konijn voor 65euro en nog extra batterij.

Enige dat ik tot nu toe ondervonden heb is dat de trigger iets gevoeliger is als op het toestel zelf en ook geen dubbele weerstand heeft tussen focus en afgaan.

Maar dat zal enkel wat wennen worden denk ik.
          Dat klikt dan precies hetzelfde als een MB-D10 voor de D300

Comment

Ik weet niet of dat een goed idee is de D80 als tweede body.
            Als het de bedoeling is te gaan gebruiken dan zal je snel merken dat er een enorm verschil zal zijn in beeldkwaliteit.
            Ik had als tweede body een D200. en is ben gewoon van met twee body's te werken. Maar gebruikte alleen maar de D300 en de D200 kwam niet meer uit mijn tas. Heb de D200 maar verkocht en een D300 bijgekocht.
            Ik heb de D80 ook gehad en die had altijd overbelichting zelfs al ging ik één stop in de belichting lager.
            Zou het toch goed overwegen die D80
            Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
            Hier op dit forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
              Ik weet niet of dat een goed idee is de D80 als tweede body.
              Als het de bedoeling is te gaan gebruiken dan zal je snel merken dat er een enorm verschil zal zijn in beeldkwaliteit.
              Ik had als tweede body een D200. en is ben gewoon van met twee body's te werken. Maar gebruikte alleen maar de D300 en de D200 kwam niet meer uit mijn tas. Heb de D200 maar verkocht en een D300 bijgekocht.
              Ik heb de D80 ook gehad en die had altijd overbelichting zelfs al ging ik één stop in de belichting lager.
              Zou het toch goed overwegen die D80
              Jan,
              Je moet het anders zien als tweede body Ik ben maar een amateurtje en eigenlijk had ik moeten schrijven ERBIJ hebben.
              De D80 zal mijn 18-200VR lens erop krijgen daar buiten wil ik gewoon een iets handzamer toestel hebben voor de vakanties en familie feestjes.
              Volgend jaar komt er misschien een D700 bij en zal de D80 dus alleen maar gebruikt gaan worden als ik niet de hele zooi wil meeslepen op
              vakantie en feestjes en aangezien de prijs nu goed is was ik aan het zoeken naar een grip die op vakantie natuurlijk heerlijk is ivm de batterijen capaciteit

Comment

Wat mij betreft kan er een slotje op ik ben geslaagd met mijn aankoop een
                D80 met Nikon grip extra batterij en sandisk 4gb kaartje.
                Bedankt voor de kleine discussie..
                Gr,
                Elmo

Comment

Working...
                X