Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel : Nikon D80 of Canon 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• twijfel : Nikon D80 of Canon 450D

Hallo,

Wat zouden jullie nemen ?
    een Nikon 80D of een Canon 450D.

Ik zou wel opteren voor een 18-135mm lens die nu in het pakket Canon 80D zit voor 999€.

GRoeten
    Last edited by CH Photography; 7 juli 2008, 14:01.

Re: twijfel : canon 80D - 450D

Hm,
    Je bedoelt wellicht een Nikon D80 of een Canon 450D
    Die D80 vind je goedkoper dan voor 999€. Als er binnenkort een opvolger aangekondigd is gaat de prijs nog zakken.

Comment

Re: twijfel : canon 80D - 450D

Dit is weer appelen met peren vergelijken.
      De D80 van Nikon bestaat al enkele jaren.
      De 450D is vers van de pers en heeft modernere snufjes zoals liveview.
      Het is maar wat je ervan verlangt hé.
      Ik zou voor het moderne ontwerp van de 450D gaan.

Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Re: twijfel : Nikon D80 of Canon 450D

Fujifilm’s GFX Eterna brings medium-format detail and classic film aesthetics to digital cinema.

Comment

vergelijken is idd moeilijk hoewel het veel gebeurt tussen Nikon en Canon. Beide merken positioneren hun modellen tussen die van de ander in: een D80 staat misschien iets boven de 450D, maar weer iets onder de 40D. aan de andere kant staat de 40D weer tussen de D80 en de D300. Er is in mijn optiek geen directe vergelijking mogelijk tussen N en C.

Beide camera's zijn goed; wil je live view, dan moet je op dit moment naar Sony gaan (A300-350). Hoef je geen live view, kijk dan goed naar de andere specs van de camera's en bekijk ook hoe en hoever je wil gaan met uitbreiding en welk merk dan beter bij je past.

Nogmaals, beide camera's zijn goed, dat zonder twijfel. Overigens heb ik niet echt goede recensies gelezen van die 18-135. Ga iets goedkoper zitten met een 18-70 of iets duurder met een 16-85 of een 17-50 (van Tamron, die van Nikkor is te duur).

Moeilijk moeilijk! Succes met je keuze!!
          Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

Comment

Ik heb al wel gezien dat lichtsterke lenzen van Canon beterekoop zijn dan van Nikon bovendien is de Canon nieuw tegenover de D80.
            Als ik nu niks zou hebben zou ik voor de Canon gaan ik heb hem vastgehad toen ik mijn Nikon kocht spijtig genoeg was toen alleen een body binnen en konden ze niet zeggen wanneer de kit binnen kwam anders had ik hem toen al gekocht.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...
            X