Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel: Panasonic, Canon, Sony

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Twijfel: Panasonic, Canon, Sony

Ik vertrek binnenkort op vakantie naar Amerika en zou graag een nieuw fototoestel kopen, liefst compact met een goede zoom. (Ik ga veel naar tennistornooien kijken, vandaar ik de zoom wel belangrijk vind.)

Ik twijfel tussen de panasonic Lumix TZ5, de canon powershot sx100 IS en de sony cybershot DSC-H10. Mijn papa zit in een fotoclub en geeft de voorkeur aan canon. Ik had toch graag nog wat reacties gehad zodat ik achteraf geen spijt heb dat ik me niet goed geïnformeerd heb. Ik heb al heel wat reviews gelezen op internet, maar ik ben er nog steeds niet uit.

Kunnen jullie mij verder helpen of suggesties geven?

Re: Twijfel: Panasonic, Canon, Sony

Ik heb een SX100IS: past (nog net ) in je jaszak, prettige kleur, scherpe foto's bij voldoende licht. Binnen wel last van rode oogjes, soms trage autofocus. Grootste nadeel: het ding vreet batterijen. Het toestel werkt op slechts 2 AA's. Met een stel 2500mA oplaadbare batterijen kom je niet ver. Op een daguitstap verbruik ik meestal 3x2 batterijen. Voordeel: als je in nood komt is er vaak wel een lokale shop waar je een stel AAtjes kan kopen. Bijkomend en erg storend gevolg hiervan is de zeer trage heroplaadtijd voor de flits, snel enkele foto's met flits nemen lukt echt niet. Geen idee of beide andere toestellen met Li-ion batterij beter presteren.
    vraagje : zou je niet beter in de VS een toestel kopen? (dollarkoers...)
    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Inderdaad, deze opmerkingen heb ik nog al gelezen. Vandaar ik twijfel want bij tennis moet je wel snel zijn.

Ik heb er ook al aan gedacht om hem in Amerika te kopen maar ik weet niet of hij goedkoper zal zijn dan hier? Ik heb een Nederlandse site gevonden waar ze goedkoop camera's verkopen.
      http://www.cameranu.nl/

Kan iemand me vertellen wat het beste is van lens? 28-250 mm of 38-380 mm?

En sluitertijd 1/2000 is beter dan 1/2500?

Ik ben nog een leek in fotografie zoals je ziet

Comment

Ik heb een tijd geleden nog een lumix tz 1 gehad van panasonic
        en was zeer tevreden van dit toestel , ( de tz 5 zit met vernieuwde technologie , hij word er niet slechter op zeker? )
        (nu heb ik dslr , maar ben toch stilleke's aan het uitkijken om een pocet bij te kopen , en het zal er zeker ene zijn uit die tz reeks )
        Last edited by johny; 7 juli 2008, 18:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
          Ik heb een tijd geleden nog een lumix tz 1 gehad van panasonic
          en was zeer tevreden van dit toestel , ( de tz 5 zit met vernieuwde technologie , hij word er niet slechter op zeker? )
          (nu heb ik dslr , maar ben toch stilleke's aan het uitkijken om een pocet bij te kopen , en het zal er zeker ene zijn uit die tz reeks )
          Neen, ik denk het ook niet

Ik lees eigenlijk meer goede reacties van de TZ5 dan Canon SX100 IS. Er wordt daar ook meer reclame rond gemaakt.

Comment

De Canon SX100 IS is goedkoper dan de panasonic en heeft een veel scherpere lens
            Sony A7 mkIII
            Is all I need :-)

Comment

Best eens uitproberen in een winkel voor zover dat mogelijk is. Als je een toestel nodig hebt waarop je de sluitertijd kunt instellen, kijk dan of het een S-stand heeft. Of het softwarematige equivalent daarvan.

Comment

Working...
              X