Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji S6

Nog niemand iets vernomen van een nieuwe fuji S6 ?
    Het zou nu toch stilletjes aan tijd worden dat ze met iets nieuws op de markt komen.
    Niet dat mijn S3 versleten is, maar het zal toch geen jaar meer mogen duren
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Re: Fuji S6

tja, nu je het zegt...

en dan liefst een full frame...

maar helaas lieven, niets gehoord

Comment

lieven,

weinig reacties zo te zien. Ik vrees persoonlijk dat veel fuji-aanhangers gezwicht zijn voor de nieuwste modellen van nikon (d300-d3 en nu binnenkort d700). Ze hadden waarschijnlijk al geen groot marktaandeel maar dreigen er nu volledig uit te vallen...

Comment

Ben en blijf fuji aanhanger.

Misschien wordt het wel een S7 in de body van de D700.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
          Ben en blijf fuji aanhanger.

Misschien wordt het wel een S7 in de body van de D700.
          dat zou wat zijn!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
            Het zou nu toch stilletjes aan tijd worden dat ze met iets nieuws op de markt komen.
            Ik vrees ervoor, Fuji en Nikon zullen elkaar weinig in de weg leggen, de groep fuji is namelijk overkoepelend met onder zijn vleugels zowel Fujifilm als Nikon.
            En als ze er bij Fujifilm mee stoppen om DSLR camera's op de markt te brengen blijft niemand in de kou staan met zijn toebehoren, het is toch allemaal Nikon compatibel.

Comment

Ik ben ook benieuwd of er een opvolger komt. Een paar maanden geleden was ik sceptisch maar nu Nikon zowel een DX als FX body in de aanbieding heeft heb ik toch hoop gekregen. Bij Fuji lekt nooit iets uit zoals Nikon. Destijds bij de presentatie van de S5 ging het ook zo. Eerst werd de voorraad S3 tegen lage prijzen verkocht en een paar weken voor de Photokina van 2006 werd de S5 gepresenteerd, die pas begin 2007 in de winkel lag. Grote kans dat dit nu weer gebeurd, maar het blijft natuurlijk afwachten. Eind september weten we meer!!!

Ik hoop ook op een nieuwe Fuji FX of DX.
              Last edited by Tintin; 8 juli 2008, 13:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                Een niewe Fuji S6pro of S7pro zal je niet snel meer zien...

Ik volg regelmatig de postings van Thom Hogan op DPR, en zijn conclusies zijn duidelijk: het DR voordeel dat de Fuji sensor tot vorig jaar had, is bijna ingehaald door de andere merken, en de snelheidsverschillen (wegschrijven van data en FPS) met de huidige generatie Nikon , Canon en Sony werden ook onoverbrugbaar groot Naar alle waarschijnlijkheid is het Fuji DSLR R&D team overgezet naar het S100FS project en sterft de Fuji DSLR een stille dood. Spijtig

Comment

er is altijd al een serieuze "gap" geweest tussen pro body aankondigingen

my 2 cents:

S5 is ook geen groot verkoopssucces geweest maar hij stond er wel.
                  wss komt er wel een S6 als opvuller tussen 2 nikon bodys daarom niet om te concurreren maar dan wel als prestige
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

Nuchtere analyse van Thom Hogan: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=28555107

Fujifilm has carved a narrow niche of acceptance. But with FX now encroaching upon the bottom of that niche and MF already having encroached upon the top, the niche is getting smaller and smaller, and less viable with the current solution.

There's some simple solutions to that: run the technology to FX and invest in the downstream pixel pipeline to bring it up to reasonable speeds. An FX, SR, 14mp+, 3fps+ Fujifilm DSLR would catch my attention and be acceptable if it were available today. My fear since first hearing about the internal reorgs and changes in plans at Fujifilm is that not only will they not have such a thing today (well, tomorrow, at Photokina ;~), but that they appear to have decided to punt entirely.

People seem to think I'm anti-Fujifilm. I'm not. The S3 Pro took two steps forward and one step back. Had that continued with two more generations, we'd be right where I suggested above (FX, SR, 14+mp, 3fps+). But it didn't. And it doesn't like it will.

Take Fujifilm's DSLR sales. Multiply by 4. Now multiply by an order of magnitude. You MIGHT get to Nikon's level of sales. The longer you let others get ahead of you, the less likely you have any chance to compete against them. To put it a different way with a current sports analogy, Fujifilm is not in the lead group, not in the chase group, and not in the peloton. It's far behind the peloton and shopping its bike on the open market.
                    --
                    Thom Hogan

Comment

Ik heb Fuji enkele maanden de tijd gegeven. Tevergeefs.
                      Nu is het te laat. Mijn D300 zal er vrijdag zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                        Ik heb Fuji enkele maanden de tijd gegeven. Tevergeefs.
                        Nu is het te laat. Mijn D300 zal er vrijdag zijn.
                        Waarschijnlijk omdat je Fuji niet persoonlijk hebt aangeschreven.

Ik ben er van overtuigd, dat je na wat wennen aan je D300, je Fuji in de kast laat

Zie een gewoon snapschot op 1600 iso: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=220979

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Zie een gewoon snapschot op 1600 iso: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=220979
                          Ik wil nou niet 'ambetant' doen, maar een slechtere reclame voor die camera kan ik gewoonweg niet bedenken: onnatuurlijke, uitgelopen, aquarelkleuren met een serieuze zweemtoon (ik geloof dat ik niks vergeten ben ), onnatuurlijke scherpte en contrast... Bij het zien daarvan weet ik weer waarom ik een Fuji gekocht heb...

Om terug on topic te gaan, er lopen hier en daar wat geruchten rond de S6, maar weet eigenlijk niet welke een grond van waarheid bevatten:
                          - Fuji brengt een S6 uit, in essentie een D300 met dezelfde sensor als de S5/S3
                          - Fuji brengt een S6 uit, in essentie een D700 met full frame super CCD (geloof daar persoonlijk weinig van, want de D700 is nog te recent om daar voor Fuji al over te kunnen beschikken)
                          - Fuji brengt een S6 uit (zie hierboven) én een S60, dat dan een FourThirds moet worden met super CCD (niet vergeten dat Fuji mee het 4/3 heeft ondertekend
                          - en dan het meest gehoorde gerucht: Fuji brengt *niks* uit, omwille van het simpele feit dat de niche waar ze zich op richten te klein is gewordne om levensvatbaar te zijn

Dat laatste is vermoedelijk het meest plausibele, want de rest (behalve scenario 1) is meer wishful thinking dan wat anders. Wat wel ondertussen bevestigd is, is dat Fuji bezig is aan de ontwikkeling aan de 5de generatie super CCD, die gebaseerd is op de organische CCD (plastiek in gewone mensentaal.) Het is namelijk zo dat de super CCD nog steeds vrij duur is om te produceren en door de ontwikkeling van de organische CCD Fuji hoopt de prijs te kunnen drukken. Waar die nieuwe super CCD's het eerst zullen toegepast worden is niet zeker, maar ik denk dat het eenvoudig is te stellen dat ze eerst te zien zullen zijn in de lijn van compact camera's...
                          http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Waarschijnlijk omdat je Fuji niet persoonlijk hebt aangeschreven.

Ik ben er van overtuigd, dat je na wat wennen aan je D300, je Fuji in de kast laat

beste geert,

ik had de S5, nu de D300,
                            ik moet zeggen, de D300 overklast de Fuji op alle gebieden, .....
                            uitgenome op hoge iso's ,dan wint de fuji , echt waar!
                            Photography helps people to see
                            -Berenice Abbott-
                            BD1050BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                              uitgenome op hoge iso's ,dan wint de fuji , echt waar!
                              Is ook logisch, de fotoeilanden zijn ook dubbel zo groot(6MP ipv 12MP) maar door het generatie verschil, niet in dezelfde mate als de D3 <-> D300
                              De pixel density's:
                              S5 = 1.7 MP/cm²
                              D300 = 3.3 MP/cm²
                              D3 = 1.4 MP/cm²
                              Zie hier
                              De ISO prestatie van de Fuji zouden eerder van het niveau van de D3 moeten zijn maar door het generatieverschil en de steeds beter wordende technieken, zal hij dat niet halen.
                              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                              X