Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad gevraagd...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Raad gevraagd...

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
    Je bent appelen met peren aan het vergelijken door merklenzen met VR in een pakket met camerahuis te gaan vergelijken met een camerahuis en cloonmerk lenzen (niet dat er geen goeie lenzen bij Sigma Tamron en Tokina te vinden zijn, maar de modellen die jij vergelijkt zijn basis en cheapo).
    En je vergeet nog te vermelden dat de ene ook nog AF-S hebben en de andere niet. Zet AF-s lenzen op de Sony en waarschijnlijk is die duurder dan de Nikon maar ik ga het nu zelf niet zoeken dat kan de OP ook zelf uitzoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
      Je eigen keuze lijstje die je in je eerste bericht opgaf en de adviezen die je gekregen hebt hebben toch werkelijk niets te maken met wat je nu toch beschrijft...
      Ik bedoel gewoon dat het niet persé Canon hoeft te zijn.
      Velen hier hebben wel een specifieke merkvoorkeur

Comment

De man of vrouw met een krappe beurs doet er verstandig aan een camera te kopen met sensorbeeldstabilisatie.
        De ontwikkelingen in beeldstabilisatie technologie staan niet stil, dus mocht je na een paar jaar besluiten je Sony, Pentax of Olympus met sensorstabilisatie te vervangen dan beschik je over de laatste ontwikkeling in die techniek. Bij een Canon en Nikon zou je dan een nieuwe set lenzen moeten aanschaffen.
        Voor de Sony zijn er genoeg tweedehands lenzen te koop, het ganse scala van Konica Minolta lenzen staat tot je beschikking plus nog wat third party merken.
        Je moet alleen over een goed overzicht beschikken welke lenzen dat zijn en dat overzicht vind je hier http://www.mhohner.de/sony-minolta/lenses.php
        De verwijzing naar de tweedehands markt is overigens gevaarlijk.
        De goedkopere en minder goede lenzen zul je vaak voor een prikje kunnen kopen, de betere lenzen behouden veel langer hun waarde en zijn beslist niet voordelig te noemen en zullen ook niet zo snel op de 2de hands markt verschijnen.
        De eenvoudige kitlenzen van Olympus en Pentax hebben de naam een stukje beter te zijn dan die van Canon en Nikon.
        Staar je niet blind op het mogelijke gebruik van hoge ISO waarden, vrijwel alle instap reflex camera's presteren goed tot zeer goed op ISO 800, daar moet je dan ook je grens trekken. Nog hogere ISO waarden hebben een negatieve invloed op detaillering en dat verschilt niet alleen per merk maar ook per model.
        De camera's die nog excellent presteren op ISO 1600 en 3200 vallen in een veel hogere prijsklasse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk bericht
          Sony DSLR-A200 + DT 18-70mm + TAMRON 70-300mm F4-5.6 DI LD Macro
          En natuurlijk verschillen ook de prijzen...

430 euro bij Konijnenberg (Geel)
          459 euro bij Bartok (Hasselt)
          499 euro bij Robyns (hier 800m verder)
          Ik heb me afgelopen nacht serieus miskeken...Dat zijn de prijzen voor de body en de kitlens zonder de TAMRON...
          Ik vond het zelf al zo goedkoop

De juiste prijs is 599 euro bij Bartok & 582,63 euro bij Konijnenberg.
          Op die manier is het verschil nog maar +-150 euro en dan ga ik idd toch weer beginnen twijfelen over de Nikon D60.
          Mijn vader gaat vrijdag naar Tenerife en ik ga hem eens laten kijken wat de prijs daar is. Mijn Lumix kwam ook van die was toch een heel stuk goedkoper. En met de europese garantie zie ik daar weinig problemen in.

Mvg

Comment

Men praat vooral over het "eigen merk" omdat zij daar het meest bekend mee zijn denk ik..... maar er zijn er natuurlijk altijd die vooral het eigen merk willen promoten en altijd het duurste aanraden.....
            ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
              De verwijzing naar de tweedehands markt is overigens gevaarlijk.
              De goedkopere en minder goede lenzen zul je vaak voor een prikje kunnen kopen, de betere lenzen behouden veel langer hun waarde en zijn beslist niet voordelig te noemen en zullen ook niet zo snel op de 2de hands markt verschijnen.
              niet waar, zeer regelmatig pro lenzen 2e hands op de diverse sites tegen heel schappelijke prijzen. Is alleen de vraag wat betaalbaar/schappelijk is voor een ieder.....
              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                De man of vrouw met een krappe beurs doet er verstandig aan een camera te kopen met sensorbeeldstabilisatie.
                De ontwikkelingen in beeldstabilisatie technologie staan niet stil, dus mocht je na een paar jaar besluiten je Sony, Pentax of Olympus met sensorstabilisatie te vervangen dan beschik je over de laatste ontwikkeling in die techniek. Bij een Canon en Nikon zou je dan een nieuwe set lenzen moeten aanschaffen.
                Dat is een beetje een te simplistische kijk op de zaken vind ik. Want niet alleen beeldstabilisatie is in ontwikkeling. USM bijv staat op alle lenzen met IS of VR. Wil je daarover ook beschikken bij de andere merken moet je nu al duurdere lenzen kopen of later toch ook een nieuwe set lenzen kopen. En dan vergeten we nog het feit dat in lens stabilisatie zijn voordelen heeft. OF het dus goedkoper is valt niet zo eenduidig te stellen maar moet geval per geval bekeken worden.
                De eenvoudige kitlenzen van Olympus en Pentax hebben de naam een stukje beter te zijn dan die van Canon en Nikon.
                Dat is ook weer een veralgemening die niet klopt. Ook dit moet geval per geval bekeken worden. Gaan beweren dat de eenvoudige kitlenzen van oly of Pentax beter zijn dan die van Canon of Nikon is gewoon niet waar; soms wel soms niet dat is de realiteit.
                Staar je niet blind op het mogelijke gebruik van hoge ISO waarden, vrijwel alle instap reflex camera's presteren goed tot zeer goed op ISO 800, daar moet je dan ook je grens trekken. Nog hogere ISO waarden hebben een negatieve invloed op detaillering en dat verschilt niet alleen per merk maar ook per model.
                De camera's die nog excellent presteren op ISO 1600 en 3200 vallen in een veel hogere prijsklasse.
                Dit hangt puur af van jouw eigen maatstaf van kwaliteit en je bereidheid om mindere kwaliteit te accepteren om toch een foto te kunnen maken. Beter een foto met minder detail dan geen foto. Maar als het detail bij de ene beter bewaard is dan bij de andere kan dat verschil heel waardevol zijn. Ook hier weer geval per geval te bekijken. Als voor alle camera's goed genoeg op iso800 ik ben niet akkoord alvast, jij vind van wel. Beide meningen zijn even waardevol niemand heeft daarin gelijk.

Comment

Elke camera + merk heeft zijn nadelen.

Wil je veel zoomen en neem je genoegen met weinig lenzen kan je kiezen voor Olympus. Deze heeft een 2x cropfactor, dus een 300 mm wordt een 600 mm, de 70-300 kost 399 euro wat te overzien is. Ruis is weer een ramp met Olympus althans dat vind ik. De Canon 450d is een pracht toestel veel verbeterde features en voor 639 met IS kitlens te verkrijgen. Nadeel van de nikon is dat de body geen motor heeft en dat deze nog een ccd sensor heeft. Nadeel van Sony vind ik dat ze of goedkope lenzen hebben en wil je wat beter betaal je in 1 keer een smak geld even een snelle vergelijking de 24-70 van Canon en de 24-70 van Sony is een aanzienlijk groot verschil, de Sony is vele malen duurder. 1120 tegenover 1650.

Je moet voor jezelf bepalen wat je belangrijker vind, zoomen? ruis? voordeel van slr tegenover jou lumix is als je een foto maakt deze altijd nog kan croppen waardoor het lijkt dat je verder ingezoomd hebt.

Comment

Bedankt voor alle reacties.
                    Dit topic mag gesloten worden

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk bericht
                      Niet simpel...
                      Ik vraag me gewoon af wat het beste is. De scherpstelmotor in de lens of in de Body?
                      In de lens is uiteraard veel beter.
                      De motor daar plaatsen waar de beweging moet plaatsvinden, i.p.v. een stangoverbrenging.

Comment

Working...
                      X