Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

belichting Nikon D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• belichting Nikon D80

Ik overweeg momenteel de aankoop van een NIKON D80. Echter, na veel zoeken en surfen vind ik toch dat er regelmatig problemen met overbelichte foto's worden vermeld. Is dit een reden om het toestel niet aan te kopen? (aangezien ik vooral open lucht fotografie doe) Of is dit louter een kwestie van het toestel te leren instellen. Zijn er mensen die het zouden afraden een D80 te kopen?

alvast dank voor de suggesties

Re: belichting Nikon D80

Absoluut kopen. Niet twijfelen. Zeker met de scherpe prijs nu. Overbelichten doet ie idd. Het is gewoon een kwestie van de belichting correct in te stellen (meestal 1 tot 2 stops - compenseren). Absoluut geen reden om 'm niet te kopen!

Je zal er zeker geen spijt van hebben. Tis een super toestel!

grt
    Tom

Comment

Ik zal wel weer de enige zijn met o.a. een D80 die geen last heeft van onderbelichting. Het komt wel eens voor dat ik een foutje maak tijdens het lichtmeten, maar dat je permanent 1 tot 2 stops moet onderbelichten geloof ik niks van.
      De D80 is een zeer goede camera en het geld dubbel en dwars waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
        Ik zal wel weer de enige zijn met o.a. een D80 die geen last heeft van onderbelichting. Het komt wel eens voor dat ik een foutje maak tijdens het lichtmeten, maar dat je permanent 1 tot 2 stops moet onderbelichten geloof ik niks van.
        Het is eigenlijk last van overbelichting...
        En er zijn blijkbaar toestellen die er geen last van hebben (firmware?), heb ik ook al meerdere keren gehoord. De enige situatie waarin ik niet moet compenseren is binnen. Buiten altijd en zeker op matrixmeting.

Comment

Ik heb er ook eentje gehad en die had die problemen ook niet.
          Mvg Tim

Comment

Ik heb zelf onlangs een D80 gekocht, waar ik momenteel druk mee aan 't experimenteren ben om het beestje te leren kennen.
            'k Ben nog geen situaties tegengekomen waar de belichting niet in orde was (tenzij door eigen 'stommiteiten' dan).

Al bij al zeeeeer tevreden van de D80
            Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

Comment

van harte dank voor de reacties. ik twijfel absoluut niet meer om hem te kopen! dit is trouwens een super-site en hoop er nog veel te leren van al de reacties in de toekomst

Comment

Hier ook absoluut geen last van overbelichting
                Canikon 40D - D200, D300

Comment

wel,

ook ik ben eigenaar van een Nikon D80 en ik vind dit een SUPER toestel...niet twijfelen!
                  ik werk hier reeds 1.5 jaar mee en ben supertevreden

ik zou em absoluut niet kunnen missen en ja, je moet er een beetje leren mee werken maar dit is bij elk toestel zo....

er bestaat een zeer handig boek waar ik reeds veel aan heb gehad: easy computing Digitale fotografie D80 nikon
                  Nikon D80, Nikon 85mm/1.4, Nikon 17-55/2.8 & Nikon SB900

Comment

Working...
                  X