Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

package lenzen van 1stopcamera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• package lenzen van 1stopcamera?

Hallo,

Ik wil een nieuwe camera kopen (oude net gejat op vakantie), en nu is een vriendin van mij in de VS. Ik kan dus even een nieuwe bestellen en zij neemt die dan voor me mee.

Ik heb mijn zinnen gezet op de Canon eos 40d. En na wat zoeken kwam ik op 1stopcamerashop waar de prijzen redelijk laag zijn.

Een 40D voor maar $850 vind ik toch een koopje. Nou zag ik dat eronder ook allemaal pakketten staan. Aangezien ik toch graag een lens heb bij mijn camera dacht ik gewoon zoiets te kopen.
    Dus viel mijn blik op Package 17 waarbij 3 lenzen zitten en nog een heleboel andere troep, en package 14 waarbij ook 3 lenzen zitten.

Maar hoe kunnen die lenzen zo goedkoop zijn? En wat zijn het eigenlijk voor lenzen? Zouden jullie mij zoiets aanraden? Of misschien een ander pakket?

Zoals jullie zien heb ik daar nog niet veel verstand van. Ik hou gewoon een beetje van aparte foto's schieten. Maar alle hulp is welkom!

Re: package lenzen van 1stopcamera?

Oorspronkelijk geplaatst door kramer65 Bekijk bericht
    Hallo,

Ik wil een nieuwe camera kopen (oude net gejat op vakantie), en nu is een vriendin van mij in de VS. Ik kan dus even een nieuwe bestellen en zij neemt die dan voor me mee.

Ik heb mijn zinnen gezet op de Canon eos 40d. En na wat zoeken kwam ik op 1stopcamerashop waar de prijzen redelijk laag zijn.

Een 40D voor maar $850 vind ik toch een koopje. Nou zag ik dat eronder ook allemaal pakketten staan. Aangezien ik toch graag een lens heb bij mijn camera dacht ik gewoon zoiets te kopen.
    Dus viel mijn blik op Package 17 waarbij 3 lenzen zitten en nog een heleboel andere troep, en package 14 waarbij ook 3 lenzen zitten.

Maar hoe kunnen die lenzen zo goedkoop zijn? En wat zijn het eigenlijk voor lenzen? Zouden jullie mij zoiets aanraden? Of misschien een ander pakket?

Zoals jullie zien heb ik daar nog niet veel verstand van. Ik hou gewoon een beetje van aparte foto's schieten. Maar alle hulp is welkom!
    Van dat soort lenzen zou ik afblijven... (zeker op een 40D), over de winkel kan ik me niet uitspreken. Vergeet niet dat er evt bij controle taxen kunnen bijkomen....
    De prijzen zijn ook niet zooooooo super hoor. Heb gehoord dat bepaalde webshops in NL ze aan superprijzen verkopen.

Grts Jan
    Last edited by janvangent; 2 juli 2008, 16:38.
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

belasting aan de grens weet ik van. Zij werkt bij Lufthansa en kent de controles dus. Als je hem uit de verpakking haalt, er een paag foto's mee schiet, en hem gewoon in je tas doet, kan het schijnbaar geen kwaad...

Maar wat voor lenzen dan?

Comment

Voor package 17 betaal je ongeveer 850 EURO, da's echt wel veel goedkoper dan je hier kan krijgen hoor. En 't risico zou ik er graag bijnenem. Zo heb ik via amazon een 70-200 IS f2.8 L USM laten komen voor de mooie prijs van 1100 €
        Vooral met een volledige set kan je gemakkelijker de douane omzeilen, niet?
        Maar wel letten op garantie
        http://www.dannydemeyer.be

Comment

belasting aan de grens weet ik van. Zij werkt bij Lufthansa en kent de controles dus. Als je hem uit de verpakking haalt, er een paag foto's mee schiet, en hem gewoon in je tas doet, kan het schijnbaar geen kwaad...

Maar wat voor lenzen dan?
          Zou toch de dozen per post opzenden...
          Lenzen sjah...
          Goede lenzen kosten vaak meer dan de body...
          Met een 17-40 4L kan je alvast weinig fout doen...
          En een 70-200 in welke vorm dan ook (F4 (IS) of 2.8 (IS)) zit je zeker goed.
          Wil je een breedhoek dan evt canon EFS 10-20 (vergeet de zonnekap niet te nemen) of evt tokina 12-24 F4 of 11-16 F2.8
          Nog een vaste brandpunt => EF 50mm 1.8 of 1.4 , naar het schijnt is de sigma 50mm 1.4 nog beter... / canon 85 1.8 / 100mm macro ...

Grts Jan
          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Pfoe, Jan van Gent, das nog eens klare taal.. :-)

Ik ben een beginner met lezen uitzoeken. Zijn die lenzen dan niet goed? Doe ik er beter aan om een andere lens te kopen? En als ja, wat voor?

Welke merken zijn eigenlijk goed voor Canon lenzen?

Comment

Pfoe, Jan van Gent, das nog eens klare taal.. :-)

Ik ben een beginner met lezen uitzoeken. Zijn die lenzen dan niet goed? Doe ik er beter aan om een andere lens te kopen? En als ja, wat voor?

Welke merken zijn eigenlijk goed voor Canon lenzen?
              Die lenzen die je aanhaalt zijn echt "zwakke" lenzen...
              Vooral in combo met een 40D (een semi pro toestel) koop je best aangepaste lenzen (dus ook (semi)-pro). Ik vergelijk het met een Porsche waar je banden van een 2pk opzet.
              Ik heb in bovenstaande wat lenzen opgesomt waar de meesten het over eens zullen zijn dat dit "deftige lenzen zijn...

Ik overdonder je wat, sorry.

Misschien is een dergelijk toestel (en bijhorende lenzenset) wat overkill als je net met fotografie begint... (waarmee ik je niet wil afschrikken, maar denk toch eens goed na) we spreken hier wel over een pak geld he...
              Last edited by janvangent; 2 juli 2008, 17:20.

Comment

Hallo,

Package 17 zijn gewoon prima lenzen om mee te beginnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Package 17 zijn gewoon prima lenzen om mee te beginnen.
                  Hangt blijkbaar af hoe hoog je de lat legt. Bij een 450D zou ik die keuze nog enigzins kunnen begrijpen, bij een 40D ligt de keuze voor een kwalitatieve lenzenset meer voor de hand.
                  Dit is mijn persoonlijke mening, iedereen is vrij te kiezen wat hij/zij wil.

Grts Jan
                  Last edited by janvangent; 2 juli 2008, 20:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                    Hangt blijkbaar af hoe hoog je de lat legt. Bij een 450D zou ik die keuze nog enigzins kunnen begrijpen, bij een 40D ligt de keuze voor een kwalitatieve lenzenset meer voor de hand.
                    Dit is mijn persoonlijke mening, iedereen is vrij te kiezen wat hij/zij wil.

Grts Jan
                    Het verschil tussen 450D en 40D is totaal irrelevant.
                    Die lensje gaan niet teleurstellen binnen de beperkingen van lichtsterkte en focussnelheid enzo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                      Die lenzen die je aanhaalt zijn echt "zwakke" lenzen...

Ik overdonder je wat, sorry.
                      Je kent die lenzen helemaal niet, zeker een L adept.
                      Van zwakke lenzen is geen sprake.
                      Waarom zou iemand meteen voor 2000€ lenzen moeten kopen.
                      Eeerst maar een doorkrijgen wat er kan en niet kan met de nieuwe kitlenzen, iemand die weet wat ie doet kan er fantastische foto's mee maken.

Comment

Hello,

package 17 lijkt me toch zo snel nog niet hoor, het is wel niet de nieuwe IS 18-55, maar de tele is toch de betere EF-S lens.

Het blijft een mooie prijs voor zo'n combinatie denk ik toch.
                        Disegno-S
                        Specialized in Automotive photography ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          Je kent die lenzen helemaal niet, zeker een L adept.
                          Van zwakke lenzen is geen sprake.
                          Waarom zou iemand meteen voor 2000€ lenzen moeten kopen.
                          Eeerst maar een doorkrijgen wat er kan en niet kan met de nieuwe kitlenzen, iemand die weet wat ie doet kan er fantastische foto's mee maken.
                          Sorry hoor, maar ik ben ook begonnen met de kitlens en een 75-300 lens. De persoon in kwestie is vrij te kiezen wat hij/zij wil. Als ik de lens prijzen in de US zie, kan hij zich een deftige lenzen set aankopen aan een redelijke prijs. Als je een dijk van een body koopt, is het toch zonde om daar niet al het potentieel uit te halen? Ik weet ook dat je uit een kitlens mooie opnames kan maken. (maar dan wel met een trage AF en in goede lichtomstandigheden)

Just my 2 cents

Jan

Comment

Om te beginnen bedankt voor jullie reacties.

Ik wil eerst nog even zeggen dat ik niet een beginner ben. Ik ben eerst met mijn compactcamera waar veel manuele functies op zaten begonnen. Leren omgaan met iso, diafragma, sluitertijd etc. Ik reisde samen met een vriend die semi-professioneel fotograaf is (verkoopt wel foto's), en heb veel van hem geleerd. Daarna heb ik een fujifilm finepix s9500 gekocht en ben daar een jaar of 2 mee los gegaan (zie hier voor mijn flickr pagina). Ik liep echter op een gegeven moment tegen de limitaties van die camera aan. Ik wil eens gaan experimenteren met vaste brandpuntsafstand lenzen, ik wil mijn macrofotografie gaan verbeteren, en dan heb ik het nog niet over de matige kwaliteit bij hoge iso-waarden. Ik weet dus zeker wel wat van fotografie en wil er graag mee door.

Punt is dat ik nog nooit een camera heb gehad waar ik daadwerkelijk verschillende lenzen bij had. Nu zou ik idd een 450d kunnen kopen. Maar ik heb het gevoel dat ik dan liever 200 euro meer uitgeef, en meteen een 40d heb. Ik heb er wel eens mee gefotografeerd (met camera van vriend) en vind hem erg fijn.

De vraag is dan dus, ik kan zo'n pakket kopen en lekker rondschieten en zo ook spelenderwijs meer over de kwaliteit van lenzen leren (daar ben ik meestal wel van). Ik kan ook nu bij die body meteen 2 goede lenzen kopen. Ik zie echter dat lenzen, of rond de 300-400 dollar zijn, of ik zie bedragen van meer dan $1000, en dat gaat me toch net nog even wat te ver. Ik kan dus 2 losse lenzen bij mijn body kopen van rond de $300, maar dat zijn dan volgens mij gewoon dezelfde als in dat pakket zitten, of niet?

Wat voor prijzen kijk je naar als ik die lenzen die Jan van Gent eerder opsomde zou kopen?

Alle tips/commentaar wederom welkom!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Disegno-S Bekijk bericht
                              Hello,

package 17 lijkt me toch zo snel nog niet hoor, het is wel niet de nieuwe IS 18-55, maar de tele is toch de betere EF-S lens.

Het blijft een mooie prijs voor zo'n combinatie denk ik toch.
                              Dat van die oude kitlens had ik niet gezien, die zou ik ook links laten liggen.
                              Het nieuwe kitlensje is een prima dingetje, apart kopen dan maar....

Comment

Working...
                              X