Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe bridge

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe bridge

Hallo,

Ik ben sedert 2005 in het bezit van een Powershot 2 IS. Ben daar tevreden van, maar in ondevind toch al vlug ruis.

Als ik het goed begrepen heb speelt de grootte van de sensor hier een belang en natuurlijk ook de kwaliteit van de lens.

Na het lezen van al die discussies over de nieuwe toestellen begin ik er over na te denken om een nieuwe bridge te kopen. Ik ben "in den tijd" uit het analoge tijdperk gestapt omdat ik het steeds verwisselen van lenzen beu was.

Ik weet ook dat deze vraag al honderd keer is gesteld, en heb ook de discissies over de FZ50, FZ18 en nu recent de FinePixf100fs met veel plezier gevolgd en heb, vermoed ik, veel opgestoken van deze uitleg.

Maar nu ik misschien zelf een keuze ga moeten maken zie ik de bomen door het bos niet meer.

Afgaande op de grootte van de sensor en de kwaliteit van de lens zou ik graag jullie mening horen.
    Fuji x 100 f

Re: nieuwe bridge

Ik heb zelf een panasonic FZ18 en ben daar best tevreden van...alleen denk dat hij van zijn troon is gestoten door de nieuwe fuji f100fs...zeker op gebied van ruis.

De panasonic heeft een zeer goede lens..maar vanaf 400 iso begint de vervelende ruis door te komen,wat minder is afgaande van de gesprekken en voorbeeldfoto's bij de FinePix f100fs...

De FZ50 kan ik niet over oordelen...maar zal uiteraard ook wel een zeer goed toestel zijn...

Schuim dit forum maar eens af,ik denk dat ge veel van dit soort vragen gaat tegenkomen. En met de nodige tips,voor en nadelen van de bovengenoemde drie toestellen...

Groeten Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Dit zal niets nieuw voor je zijn maar zit zelf met dit dilemma
      voor mij samengevat :
      De S100FS en FZ50 hebben beide een grotere sensor. De eerste is een modern toestel met dito prijs (ca530-699€). zoals je weet is er hier al heel wat over verteld. De tweede is een gouwe ouwe (ca 450€) die steeds moeilijker te vinden is maar waar velen tevreden met zijn (en leven met ruis bij hoger iso). Deze twee toestellen hebben ook een scherpstel- en zoomring, zodat ze het meest aan een reflex doen denken ook door hun omvang.
      Iets compacter en met kleinere sensor zijn momenteel de door velen bejubelde FZ18, de nieuwe sony H50 en de 5IS. (ca 300-350€).
      Als RAW funtie belangrijk is vallen Sony en Canon af (tenminste zonder illegale software crack). Wil je een externe flits kunnen gebruiken is de 5IS de goedkoopste en hij zal het meest op je vorige toestel lijken.
      Tot hiertoe staat voor mij de FZ18 vooraan, mede omwille van de prima lens met weinig chromatische problemen, het ontbreken van een extern flitsschoen vind ik wel jammer.
      Misschien brengt de koopjesperiode raad...
      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joebat Bekijk bericht
        Hallo,

Ik ben sedert 2005 in het bezit van een Powershot 2 IS. Ben daar tevreden van, maar in ondevind toch al vlug ruis.

Als ik het goed begrepen heb speelt de grootte van de sensor hier een belang en natuurlijk ook de kwaliteit van de lens.

Na het lezen van al die discussies over de nieuwe toestellen begin ik er over na te denken om een nieuwe bridge te kopen. Ik ben "in den tijd" uit het analoge tijdperk gestapt omdat ik het steeds verwisselen van lenzen beu was.

Ik weet ook dat deze vraag al honderd keer is gesteld, en heb ook de discissies over de FZ50, FZ18 en nu recent de FinePixf100fs met veel plezier gevolgd en heb, vermoed ik, veel opgestoken van deze uitleg.

Maar nu ik misschien zelf een keuze ga moeten maken zie ik de bomen door het bos niet meer.

Afgaande op de grootte van de sensor en de kwaliteit van de lens zou ik graag jullie mening horen.
        De 3 door jou genoemde camera's zijn allemaal uitstekende bridge toestellen waar je zeker veel plezier zal aan beleven.
        Ik zelf heb een FZ18 en vind dit gewoon een 'klein wonder' met een ultrascherpe Leica lens. Wil hem in geen geval meer missen !

Comment

Bedankt voor de snelle en duidelijke reactie.

Als ik een nieuwe koop zal het tussen de Fz18 en de f100fs zijn. Wacht nog wel even af om verder de comentaren over de laastte uit te spitten.

Ik vermoed dat als verschillende mensen een f100fs hebben er wel discussies zullen naar boven komen op de kwaliteit van de foto's en dergelijke.
          Dus nog even wachten .....
          Fuji x 100 f

Comment

Ik heb ook hetzelfde probleem.
            Ik twijfel tussen

Sony H50
            Canon S5 IS
            panasonic FZ18

Ik neig naar de sony kant op te gaan.
            En ik twijfel eigenlijk nog tussen een compact camera of een bridge camera.

Heb wel snel hulp nodig

Comment

Pas op voor Sony, want ik denk dat de meeste toestellen niet werken met de gewone SD- of xD memorykaarten
              Fuji x 100 f

Comment

Pas op voor Sony, want ik denk dat de meeste toestellen niet werken met de gewone SD- of xD memorykaarten
                Uiteindelijk zijn mijn definitieve keuzes dit geworden:

Of het is de compact, of de bridge.
                Enerzijds wil ik wel een compact, omdat die overal handig mee te nemen is in de broekzak.
                Anderzijds lonk ik naar de bridge, omdat die betere foto's neemt. Maar dan moet hij altijd rond mijn nek.

Comment

Bedankt voor de snelle en duidelijke reactie.

Als ik een nieuwe koop zal het tussen de Fz18 en de f100fs zijn. Wacht nog wel even af om verder de comentaren over de laastte uit te spitten.

Ik vermoed dat als verschillende mensen een f100fs hebben er wel discussies zullen naar boven komen op de kwaliteit van de foto's en dergelijke.
                  Dus nog even wachten .....
                  De f100fs bestaat niet, wel een F100fd een S1000fd en je bedoelt vermoedelijk de S100fs.
                  Het Fujifilm talk forum (DPReview) staat bol van persoonlijke ervaringen en foto's.. er zijn mensen die deze camera adoreren en anderen verguizen dit fototoestelletje, die laatste categorie heeft 'm natuurlijk niet zelf in bezit
                  Enkele links naar foto's

Veel kijkplezier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door burrid Bekijk bericht
                    Anderzijds lonk ik naar de bridge, omdat die betere foto's neemt. Maar dan moet hij altijd rond mijn nek.
                    Valt wel mee hoor, de FZ18 weegt ongeveer 400 gram en dat voel je echt niet.

Comment

Inderdaad, Die f moet een s zijn ..... drukfoutje

Heb die links eens bekeken en als ik een nieuwe koop zal het zeker een s100fs zijn (hopelijk juis nu ......)
                      Fuji x 100 f

Comment

Ik heb een Panasonic FZ50 gehad maar de resultaten die ik hier heb gezien van de Fuji s100fs heb ik met de FZ50 nooit bereikt. Ik denk dat de Fuji zeker beter is qua ruis en dat is imo een belangrijk gegeven: je kan gewoon betere foto's maken als de lichtomstandigheden wat minder zijn. Die ruis was één van de voornaamste redenen voor mij om de FZ50 te verkopen.
                        mvg,
                        dzumbo
                        mijn foto's: www.reneheylen.be

Comment

de koopjes periode dus:

gevonden: FZ50 voor ca 350€. Is dit nu de moeite om nog een dergelijk "oud" model aan te schaffen of het toch maar houden op de iets modernere FZ18?Iemand enig idee of het ruisprobleem bij deze twee gelijkwaardig is of dat de ene duidelijk slechter is?
                          'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                            de koopjes periode dus:

gevonden: FZ50 voor ca 350€. Is dit nu de moeite om nog een dergelijk "oud" model aan te schaffen of het toch maar houden op de iets modernere FZ18?Iemand enig idee of het ruisprobleem bij deze twee gelijkwaardig is of dat de ene duidelijk slechter is?
                            Ik moet altijd een beetje (glim)lachen om de argumenten in dit soort discussies! Immers, er bestaat geen volmaakte camera! Anders had IK die allang gebouwd en met forse winst aan u verkocht! Of misschien was u mij allang vóór geweest..............!
                            Er bestaan ook geen "oude" camera's. Er zijn nog steeds mensen die zweren bij een analoog fototoestel en een vergrotingsapparaat in een donkere kamer!
                            Er zijn hordes mensen die tentoonstellingen bezoeken waarop foto's zijn te zien gemaakt op glasplaten en waarbij menig toeschouwer bijna klaarkomt van historische emotie!
                            Onthoud: de dag nadat u het aller..., allernieuwste toestel hebt gekocht, koop ik het van u........voor de helft van de aankoopprijs! Al oud hé!
                            En ook zou ik wel eens willen weten, wat er nou "moderner" is aan een FZ18 vergeleken met een FZ50? Het jaartal?
                            Naast mij ligt ZOOM.NL van mei 2008. Toevallig - geloof het niet, hoor - staan daar een paar foto's in gemaakt met de FZ50! En zo te zien met wat hulp van .........! Daar kan menig spiegelreflexadict een acute hartstilstand aan overhouden! Veel gepraat en geschrijf over de hedendaagse TECHNISCHE fotografische ontwikkelingen ontpopt zich uiteindelijk en bij nadere beschouwing tot pure hersendiarree! Lees de berichten over de met FF-sensoren uitgeruste camera's; alsof nu pas het fotograferen is uitgevonden...! Het werd (vloek) wel eens tijd! En dan nog: hoe groot moet de "volmaakte" sensor eigenlijk en uiteindelijk zijn, beste deskundigen? Heeft iemand een idee? Waar zijn we toch naar op zoek?
                            Mijn tv is inmiddels 15 jaar oud. Het ding werkt nog steeds: ik bedoel, dat ik nog steeds alle programma's waarvoor ik betaal, kan zien! Zodra ie definitief kapot is, koop ik een nieuwe: niet de nieuwste. Wat dat wordt weet ik nog niet. De beste en de nieuwste zal dát toestel zijn waar ik én mijn portemonnee zich het gelukkigst bij voelen.
                            Of zijn er hier die niet met twee voeten op de grond staan....................?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                              de koopjes periode dus:

De meest opmerkelijke verschillen zijn het ontbreken van een flitsschoen en klapschermpje op de FZ18.
                              De FZ18 heeft een 28mm groothoek lens en die van de FZ50 35mm.
                              De ruisprestaties zijn van beide camera's slecht, zo slecht dat het niet meer van belang is of de een slechter is dan de andere.

Comment

Working...
                              X