Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon DSLR's: rangorde?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon DSLR's: rangorde?

Hey,

Naar aanleiding van volgend draadje http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=219173 vroeg ik me af wat de pikorde is van Canon DSLR's als je ze rangschikt van "slecht" naar "goed".
    Relatief gesproken natuurlijk

bv: 300D < 10D < 350D < 20D < 400D < 30D < 450D < 40D < 5D < ...

Maar waar komen de 1D's tussen?
    En de 1000D?
    Is de 450D eigenlijk beter dan de 30D?

Jeroen
    Jeroen

Re: Canon DSLR's: rangorde?

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.s Bekijk bericht
    Hey,

Naar aanleiding van volgend draadje http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=219173 vroeg ik me af wat de pikorde is van Canon DSLR's als je ze rangschikt van "slecht" naar "goed".

En de 1000D?

Jeroen
    Je haalt hier 3 - 4 segmenten door elkaar(instap, gedreven amateur-semi pro en pro).
    Hierdoor probeer je appelen met peren te vergelijken als citroenen!!!
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Je haalt hier 3 - 4 segmenten door elkaar(instap, gedreven amateur-semi pro en pro).
      Hierdoor probeer je appelen met peren te vergelijken als citroenen!!!
      Tuurlijk. Het is wel zo dat nieuwe technologieën altijd van pro camera's naar beneden toe geïmplementeerd worden.
      Volgens mij is een 450D een betere camera dan een 10D en misschien is de 5DII beter dan de eerste 1D reeks?

Trouwens, het gaat over een rangorde. Het zijn allemaal camera's en de ene is beter dan de andere....
      Jeroen

Comment

Het is wel zo dat nieuwe technologieën altijd van pro camera's naar beneden toe geïmplementeerd worden.
        Helemaal niet noodzakelijk.
        Van waar denk je dat live view in de pro camera's is gekomen? Zo zijn er nog wel voorbeeldjes die van de andere richting komen(zoals:with Canon now adopting a user interface on the 1 Series MKIIIs that is somewhat more akin to the 40D and 5D models).
        Last edited by hub2805; 28 juni 2008, 23:49.
        Hubert

Comment

En de 1000D?
          Qua bouwkwaliteit, duurzaamheid en ergonomie zal het altijd zo zijn dat

xxxxD < xxxD < xxD < xD

Qua specs en in mindere mate IQ zullen nieuwere toestellen van een lagere reeks oudere toestellen van een hogere reeks steeds benaderen of inhalen.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je een lijstje zou willen maken van goed naar slecht of vice versa, waar dan nog camera's tussenstaan die "stokoud" zijn. En als je dat dan echt per sé wil doen, loop de specificaties af, geef ze elk een gewogen score (want niet iedereen hecht dezelfde waarde aan dezelfde specs) en maak voor jezelf de som Op een forum krijg je toch enkel subjectieve meningen.

Het gaat er gewoon om dat elke camera goed is voor z'n doelpubliek, en elke nieuwe uitgave betekent een stap(je) vooruit in specs en IQ. Maar een pro zal op een 1000D wellicht enkele functies uit z'n 1D mk.III missen terwijl een groentje met een 1D waarschijnlijk verloren loopt in de instellingen. Wie heeft dan de beste camera?
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Hey,

En de 1000D?

Jeroen
            Persoonlijk vind ik het nogal vrij kort door de bocht om te zeggen dat de 350D tot de "slechtere" toestellen behoord, er gaan hier zo'n 4 generaties camera's door elkaar en dus niet echt vergelijkbaar.
            De Canon 350D heeft de sensor van de "oudere" 20D en de beeldverwerkingschip (digic II) van de 1Ds Mark II. Dit geld ook voor de andere toestellen, de 450D heeft bijvoorbeeld nieuwere features dan de 40D alsook meer Mp's. De 1000D is dan weer een "hybride" camera die onderdelen deelt met de 350D, 400D en de 450D. Elke camera hier heeft wel een onderdeel van een andere in zich, meestal gaat dit om een onderdeel van een hoger serie model dat vervangen is en deze technologie gaat verder in de lagere series om ontwikkelingskosten te besparen.

Je moet segment per segment en generatie per generatie vergelijken wil je een duidelijk beeld krijgen.

300D - 350D - 400D - 450D - (eventueel de 1000D)
            10D - 20D - 30D - 40D
            ect - ect - ect - ect

Ik weet zeker dat er met een 300D een mooiere foto getrokken kan worden dan met een 1Ds Mark III, het is de persoon achter de camera die de foto maakt, de camera registreerd alleen maar.
            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
            Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Normaal een getal meer = klasse lager, er is wel natuurlijk een "generatieveroudering" zo heeft de 1000D (getal meer vs 350D) meer nieuwe functie's bvb.

1> 5D... (pro)
              2> 40D, 30D.... (semi-pro)
              3> 450D, 1000D (nieuwere generatie), 400D, 350D... (instapklasse)

Mijn keus was simpel 40D vs 450D.
              Wachtte eerst op de 450D, maar net op tijd (door BD) beseft dat de 40D stukken beter is en een klasse hoger voor +- zelfde prijs.
              Het werd dus de 40D wegens performance & stevige body : hogere iso,sneller,robuuster,betere grip bij zwaardere objectieven,CF,...

De 5D kwam nooit in me op wegens €1500 te duur als je er je brood niet mee verdiend.
              Misschien als je 2e hands aan een 5D zou kunnen geraken, eventuele opvolgers zijn toch steeds onbetaalbaar bij de introductieprijs.

Keuze is eigenlijk simpel volgens je budget:
              Heb je veel geld : 5D
              Beste prijs/kwaliteit : 40D
              Beperkt budget, compacte vorm-freak : 450D of 1000D

De 450D & 1000D zijn gemaakt om mensen te lokken die een bridge toestel hadden (SD-kaart,compacte vorm,liveview) en die voor het eerst een dslr willen kopen, om de overstap niet te groot te maken, ze kunnen hun sd kaartjes blijven gebruiken, hun cam blijft compact, en hun vertrouwde liveview is ook ingebouwd).

Anders kun je 2e hands een klasse hoger kopen als je budget laag is en je het slim wil spelen
              Vele kopen een cam en verkopen hem met nog jaren garantie (zie aangeboden rubriek BD).

Vorig jaar twijfelde ik tss 40d vs 450D, moest ik nu een cam moeten kopen eerder tussen de 40D vs 5D (2e hands).

Greetz,
              Innovator
              Last edited by Innovator; 29 juni 2008, 13:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                Keuze is eigenlijk simpel volgens je budget:
                Heb je veel geld : 5D
                Beste prijs/kwaliteit : 40D
                Beperkt budget, compacte vorm-freak : 450D of 1000D
                budget is één ding en op basis van geld kan je alles vergelijken, zelf appelen met citroenen

vergeet niet dat je met de 1DsIII en de 5D op FF zit, de 1DIII op 1.3 crop en alle andere canon reflexen op 1.6 crop. vermits de sensorgrootte ook bepalend is voor je keuze van objectieven, denk ik niet dat het verstandig is om bodies te vergelijken met verschillende sensor afmetingen.
                Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Hij vroeg denk ik gewoon een algemene rangschikking. Dan is een rangschikking volgens prijs toch de meest voor de hand liggende. Een prijsklasse zegt immers al veel over de doelgroep.

Comment

mijn rangschikking:

instap dslr: 450D
                    semi pro: nikon D300
                    goedkope FF: 5D
                    pro crop: 1D Mark III
                    pro FF: nikon D3
                    pro FF high mp: 1Ds Mark III

depends wat je wil natuurlijk
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

Kan alleen spreken over de mijne : 1D MkII > 450D > 20D > D60 (Canon hé).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankonl Bekijk bericht
                        Hij vroeg denk ik gewoon een algemene rangschikking. Dan is een rangschikking volgens prijs toch de meest voor de hand liggende. Een prijsklasse zegt immers al veel over de doelgroep.
                        Ja wadde.
                        Dan staat een 300d boven de 40d want de 300d kostte net geen €1000(999) en de 40d €920(blijf bij mijn appelen, peren en citroenen)
                        Hubert

Comment

Uw appelen en peren zijn niet de mijne.
                          Laat het me zo zeggen, als ik zie wat mijn 10D al heeft overleeft dan is het een heel taai beestje, stofstormen,tropische regenseizoenen, valpartijen, de sluiter heeft al wat mogen doen en mijn enige mankement is dat ik wat plakband op mijn flits heb moeten doen want anders blijft die opgeklapt. ik durf er iets op verwedden dat een xxxd al lang de geest had gegeven. Daarmee zijn het geen slechte toestellen hé, gewoon niet de meest ideale toestellen voor mij
                          Wat met de ergonomie, mijn kolenschoppen zijn nu ook niet ideaal op een xxxD. Dus voor mij is mijn 10D nog steeds beter dan de 450D.
                          Last edited by aikesv; 1 juli 2008, 23:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                            Ja wadde.
                            Dan staat een 300d boven de 40d want de 300d kostte net geen €1000(999) en de 40d €920(blijf bij mijn appelen, peren en citroenen)
                            En prijsdalingen door de jaren heen zijn u vreemd?
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                              Persoonlijk vind ik het nogal vrij kort door de bocht om te zeggen dat de 350D tot de "slechtere" toestellen behoord, er gaan hier zo'n 4 generaties camera's door elkaar en dus niet echt vergelijkbaar.
                              De 350 behoord tot de slechtere uit dat lijstje, maar dat wil niet zeggen dat het een slecht toestel is. Met vergelijkingen kan je alles bewijzen, je kan hem even goed vooraan zetten in een lijstje en er 100 andere toestellen achter plaatsen.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Working...
                              X