Hallo, momenteel trek ik nog met een D70s maar ik mag van't vrouwke
een D300 gaan kopen, nu zit ik met wat twijfels. Toen ik de D70s kocht kwam een half jaar later de D80 uit wat toch wel een deftige upgrade was, en ik voelde me een beetje bekocht.Ik liep ook snel tegen de beperkingen aan van die D70s en dan vooral op hogere iso's en het dynamisch bereik. Ik heb ook flink wat nabewerking omdat de witbalans bij kunstlicht en/of de belichting er meestal naast zit.
nu mijn vragen; Zijn die beperkingen opgelost m.a.w. is hij gewoon weer wat beter dan de D200 of is hij gewoon goed. Of hebben jullie al tekortkomingen ontdekt? Ik lees bijv. dat iso 1600 perfect bruikbaar is? Ik zou er graag een paar jaar meer doen deze keer, vermits de tweedehandsprijzen om te lachen zijn (D70s nu 250€, 1000€ betaald 2 jaar geleden
)
Er is juist de D700 uit, denken jullie dat dat gevolgen gaat hebben voor de D300 zijn prijs? Naar 50€ zie ik zo niet maar als hij volgende maand 1100€ kost is dat een beetje balen.
Hij staat nu bij Bastiaens 1455 met capture nx

nu mijn vragen; Zijn die beperkingen opgelost m.a.w. is hij gewoon weer wat beter dan de D200 of is hij gewoon goed. Of hebben jullie al tekortkomingen ontdekt? Ik lees bijv. dat iso 1600 perfect bruikbaar is? Ik zou er graag een paar jaar meer doen deze keer, vermits de tweedehandsprijzen om te lachen zijn (D70s nu 250€, 1000€ betaald 2 jaar geleden

Er is juist de D700 uit, denken jullie dat dat gevolgen gaat hebben voor de D300 zijn prijs? Naar 50€ zie ik zo niet maar als hij volgende maand 1100€ kost is dat een beetje balen.
Hij staat nu bij Bastiaens 1455 met capture nx
Comment