Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D300 kopen

Hallo, momenteel trek ik nog met een D70s maar ik mag van't vrouwke een D300 gaan kopen, nu zit ik met wat twijfels. Toen ik de D70s kocht kwam een half jaar later de D80 uit wat toch wel een deftige upgrade was, en ik voelde me een beetje bekocht.Ik liep ook snel tegen de beperkingen aan van die D70s en dan vooral op hogere iso's en het dynamisch bereik. Ik heb ook flink wat nabewerking omdat de witbalans bij kunstlicht en/of de belichting er meestal naast zit.
    nu mijn vragen; Zijn die beperkingen opgelost m.a.w. is hij gewoon weer wat beter dan de D200 of is hij gewoon goed. Of hebben jullie al tekortkomingen ontdekt? Ik lees bijv. dat iso 1600 perfect bruikbaar is? Ik zou er graag een paar jaar meer doen deze keer, vermits de tweedehandsprijzen om te lachen zijn (D70s nu 250€, 1000€ betaald 2 jaar geleden)
    Er is juist de D700 uit, denken jullie dat dat gevolgen gaat hebben voor de D300 zijn prijs? Naar 50€ zie ik zo niet maar als hij volgende maand 1100€ kost is dat een beetje balen.
    Hij staat nu bij Bastiaens 1455 met capture nx
    D800 en een goed glasservies

Re: D300 kopen

Als je nog een klein jaartje wacht heb je hem voor 1100...
    En elk model is weer wat beter dan het vorige. De vraag is hoeveel van dat betere je echt nodig hebt.
    In vergelijking met de D70 zal het verschil wel spectaculair te noemen zijn denk ik.
    D700 zal de prijs van de 300 niet zo sterk beïnvloeden lijkt me. Het is een FF toch?
    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Comment

als je geen ff nodig hebt, koop dan maar rap een d300 ... je kan blijven wachten op het nieuwste en beste model, en daar betaal je toch altijd relatief gezien te veel voor! prijs kwaliteit is d300 absolute top denk ik

Comment

ik heb de d70 d200 gehad en heb nu de d300

d300 tov de d70 is dag en nacht verschil.

d300 tov de d200 minder verschil maar wel een heel aantal verbeteringen.
        100% viewfinder bvb. anti dust
        51 AF
        active d lighting
        veel betere hogere iso's

...

koop nu een d300 daar heb je een paar jaar plezier van.
        wachten is voor niets goed. er komt volgende week mss een betere snellere, maar goedkoper zal hij niet zijn.
        ik heb aan mijn d70 ook 1500 betaald in de tijd. daar hebde nu een d300 voor

Comment

Bedankt voor de snelle reactie, de knoop is doorgehakt en ik heb hem bij ons in het dorp besteld en heb hem vrijdag
          D800 en een goed glasservies

Comment

veel plezier ermee !!!

Glenn
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

Comment

succes ermee!!!

Comment