Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OLympus 510 E

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: OLympus 510 E

Het zal wel normaal zijn,maar vraag het toch maar.
    Als ik blijkbaar te dicht tegen het object kom met het toestel,ongeveer 1m,dan kan ik geen foto maken!
    Waarschijnlijk omdat ik het niet scherp krijg?
    Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
    schitterende maltwhisky op de kast

Comment

Met welke lens precies kun je op 1m niet scherp stellen?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

40-150
        Morgen familiefeestje,welke lens is het best om wat koppekes te trekken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Dat is het verschil in BTW. Vergelijk b.v. de prijzen van konijn NL en BE. Aan de andere kant geven de Nederlanders maar één jaar waarborg, tegenover twee in België.
          Nee hoor, op Olympus heb je ook in Nederland standaard 2 jaar garantie. Op andere camera's eigenlijk ook, dit is volgens de Europese wetgeving, maar in Nederland willen ze daar nog wel eens mee smokkelen. Maar op Olympus in ieder geval altijd 2 jaar.

Bart

Comment

Welkom bij de Olympus club
            Nu de lenzen er is een bloemvormige kap bij die hoort op de 14-42 lens
            En die grote ronde zwarte pot met gaten in op de 40-150
            En normaal kan je scherp stellen tot op een afstand van 0.9- à 1 meter
            Voor portret gebruik ik de 40-150 meeste variatie in, kan hier geweldig close gaan zonder op te vallen.
            Natuurlijk als het niet al te licht is zou ik toch de 14-42 kiezen met gebruik de auto stand
            Je moet nog leren en niemand zal je scheef aankijken als je foto's maakt op de auto stand of het scene menu portretten.
            Maar zeker al eens thuis testen

Comment

Vandaag nog wat geprobeerd en het toestel weigerde op gegeven ogenblik deed het toestel weer niets.
              Ik weet de instellingen niet meer maar nu had ik scherp gesteld op een onderwerp enkele meters verder.
              Zou het een instelling kunnen zijn of een defect aan het toestel?
              Volgende keer als ik het voor heb schrij ik de instellingen wel op.
              Het toestel af en opzetten hielp om terug aan de slag te gaan.

Comment

De minimale scherpstelafstand staat vermeld op de lens zelf (juist boven de lensvatting, meestal naast het rode bolletje).

Mijn E-500 heeft nog een 14-45 mm. lens, en daar is dat 0.38 m.
                Die afstand wordt trouwens gemeten vanaf de referentielijn die bovenaan de body staat (dat horizontaal lijntje met een cirkeltje door).
                Scherpstelling dichter dan die 38 cm. zal echt niet lukken.

Voor de 40-150 mm. lens is dat trouwens 1.5 m...

En die zonnekappen gebruik je inderdaad best altijd (behalve met de flitser). Je kan ze trouwens niet verkeerd monteren : die voor de 40-150 past niet op de "kleine" lens en omgekeerd.

Wat bedoel je trouwens met "weer niets" ? Om scherp te stellen heeft je toestel contrast nodig. Als dat voorwerp bv. egaal wit is, is er veel kans dat scherpstellen niet lukt (je zal dat trouwens ook wel horen).
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  De minimale scherpstelafstand staat vermeld op de lens zelf (juist boven de lensvatting, meestal naast het rode bolletje).

Mijn E-500 heeft nog een 14-45 mm. lens, en daar is dat 0.38 m.
                  Die afstand wordt trouwens gemeten vanaf de referentielijn die bovenaan de body staat (dat horizontaal lijntje met een cirkeltje door).
                  Scherpstelling dichter dan die 38 cm. zal echt niet lukken.

Voor de 40-150 mm. lens is dat trouwens 1.5 m...

En die zonnekappen gebruik je inderdaad best altijd (behalve met de flitser). Je kan ze trouwens niet verkeerd monteren : die voor de 40-150 past niet op de "kleine" lens en omgekeerd.

Wat bedoel je trouwens met "weer niets" ? Om scherp te stellen heeft je toestel contrast nodig. Als dat voorwerp bv. egaal wit is, is er veel kans dat scherpstellen niet lukt (je zal dat trouwens ook wel horen).
                  Ik drukte de knop halve in en er gebeurde niets,doorklikken deed ook niets.

Comment

dit heb ik ook al voor gehad, toestel weigerde iets te doen maar ik heb de situatie hier eens bekeken had met de instellingen op dat moment te weinig ligt, bijgevolg kon het toestel niet scherp stellen en deed dus niets[F

Comment

Re: Mijn eerste reflexcamera

ik heb hier zelf het handboekje aangekocht(easy computing)en het is de aankoop meer dan waard en voor de prijs van 14.95eur moet je het zeker niet laten het is handig ,kan mee in de broekzak???voor onderweg.zeker de moeite waard, aangezien dat de handleiding bijgevoegd bij het toestel soms nogal verwarrend overkomt (vind ik persoonlijk)

Comment

Re: Mijn eerste reflexcamera

Oorspronkelijk geplaatst door ysvogel Bekijk bericht
                        ik heb hier zelf het handboekje aangekocht(easy computing)en het is de aankoop meer dan waard en voor de prijs van 14.95eur moet je het zeker niet laten het is handig ,kan mee in de broekzak???voor onderweg.zeker de moeite waard, aangezien dat de handleiding bijgevoegd bij het toestel soms nogal verwarrend overkomt (vind ik persoonlijk)
                        Ik heb grotere broer van pokket gekocht maar ik heb dan ook grote zakken he
                        En bij mij was de handleiding makelijker mee te nemen hoor de officele want dat was een cd rom
                        Maar die bekijken terwijl ge op stap zijt is wat anders

Weet niet waarom maar dat boek lees ik bijna elke dag gewoon om vertrouwd te geraken
                        met van alles en nog wat aan instelingen en alles van buiten te leren.
                        Zo dat ik dat niet in de zak van de sint moet steken om mee te nemen

Comment

Working...
                        X