Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spiegel vervangen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spiegel vervangen

    Mijn spiegel doet soms heel raar
    soms blijft hij ineens hangen en kan ik niks meer doen, ook uit en aan zetten helpt niet
    als ik dan de batterij eruit haal en terug erin steek kan ik op de sluiterknop drukken, en klapt de spiegel dicht en kan ik weer verder.
    De batterij is niet leeg, en heb het al gehad met meedere batterijen

    is (tot hiertoe) alleen met 1 lens, dus dacht dat het aan de lens lag, kan dit, of is de spiegel stilaan aan vervangening toe.
    Wat kost zo'n spiegel te laten vervangen voor een nikon d50

    Of is er nog een andere mogelijke oorzaak?

    Met vriendelijke groeten
    Joeri


  • #2
    Re: spiegel vervangen

    Met de prijzen van tegenwoordig is het nog maar de vraag of het de herstelling nog waard is.
    Als ik dan ook nog lees dat je rare batterijen hebt is het mss tijd voor vervanging.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: spiegel vervangen

      'vervangen' dat hangt ervan af, als het inderdaad aan de niet-nikon batterij ligt, is een nieuwe batterij voordeliger -
      beide problemen kunnen met elkaar te maken hebben

      Met vriendelijke groeten
      Joeri

      Comment


      • #4
        Re: spiegel vervangen

        Het spijtige aan een herstelling is dat of je een goedkoop toestel hebt of een duur de prijs bijna het zelfde is.
        Ik heb ooit een Nikon objectief laten herstellen (dat van het begin af niet 100% werkte) en dat koste toen de helft van een nieuw.
        Namelijk 6700Bf het objectief nieuw koste toen 13.200Bf en de herstelgarantie was er juist af was het terug kapot.
        Toen had ik niets meer te verliezen en heb ik het zelf gemaakt, het werkte dan een paar jaar goed en dan was het terug van dat.
        Ik heb het drie maal zelf hersteld en is goed voor de vuilbak.
        Ik had het toen kunnen verkopen maar ik wil niet dat iemand anders later met de brokken zit. (waren ze allemaal maar zo)
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #5
          Re: spiegel vervangen

          Het zal niet de spiegel zijn die niet goed funktioneerd, maar iets in de aansturing van de spiegel. Speigel doet alles wat je wilt, maar niet op de goede tijdstippen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: spiegel vervangen

            en hoe kan je dat oplossen, of gaat dat niet?

            Met vriendelijke groeten
            Joeri

            Comment


            • #7
              Re: spiegel vervangen

              Oorspronkelijk geplaatst door Joerig1970 Bekijk bericht
              en hoe kan je dat oplossen, of gaat dat niet?

              Heb je het toestel al eens gereset?
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: spiegel vervangen

                neen nog niet, zou dat kunnen helpen?

                Met vriendelijke groeten
                Joeri

                Comment


                • #9
                  Re: spiegel vervangen

                  Je weet nooit, druk eens op de resetknop dat kost je niets.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: spiegel vervangen

                    Heb met mijn D50 hetzelfde ook al voorgehad. Blijkbaar gebeurt dit als de batterij bijna leeg is. Volgens sommigen op het BD hier kost het bij Nikon meer energie om de spiegel omlaag te klappen dan omhoog.
                    Bij mijn ook de batterij eruit gehaald en terug erin gestoken en het probleem was opgelost.
                    Ik heb dit wel enkel gehad met een niet-nikon-batterij. Met de standaard nikon batterij nooit dat probleem gehad.
                    Teller op de D50 staat op +/-15000 clicks
                    Intussen wel via BD een D80 kunnen kopen, de D50 gaat de deur uit (is al gereserveerd aan ne maat van mij).
                    Veel fotoplezier nog...
                    Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

                    Comment


                    • #11
                      Re: spiegel vervangen

                      dus best enkel originele nikon batterijen gebruiken

                      bedankt voor de raad

                      Met vriendelijke groeten
                      Joeri

                      Comment


                      • #12
                        Re: spiegel vervangen

                        bij die van mij voor backup staat de teller op meer dan 50000 en doet het nog steeds voortreffelijk,niets van problemen,zo zie je maar dat het aantal kliks niet altijd rol speelt,kleeft je spiegel soms niet vooraan aan het rubber stootrandje
                        BD0968BE
                        nikon
                        D2Xs

                        Comment


                        • #13
                          Re: spiegel vervangen

                          Ik gebruik gewoon grijze accu's en dat heeft nooit een probleem gegeven, tot de D300, die werkt gewoon niet er mee.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: spiegel vervangen

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Ik gebruik gewoon grijze accu's en dat heeft nooit een probleem gegeven, tot de D300, die werkt gewoon niet er mee.
                            Inderdaad, heb ik ook ondervonden.
                            Ik heb een D300 met grip en BL-3, daar ik ook een D3 heb.
                            Ik heb een EN-EL4a voor de D3 en één voor de D300, wat prima gaat maar nu heb ik bij Accuinternational in Duitsland 2 EN EL4's (compatible) gekocht, om die in de D300 te gebruiken en de 2 originalen in de D3.
                            Resultaat:
                            De compatibelen werken prima in de D3 maar niet in de D300.
                            Dus wil je namaak batterijen gebruiken, dan heb je een D3 ipv een D300 nodig.

                            Ze zullen waarschijnlijk ook niet in de D700 werken.
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment

                            Working...
                            X