Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel beter is de 5D ten opzichte van de 40D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoeveel beter is de 5D ten opzichte van de 40D?

Oorspronkelijk geplaatst door dewannes Bekijk bericht
    Nog een vraagje. Kan die 5d alle CF kaartjes aan? Dus ook 8 gig en type III? Of heeft het geen zin om aan die kaartje geld uit te geven ?
    Ja, 8 Gb en meer is geen probleem (wel pas sinds de laatste software update)
    Peter
    2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
    gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

maak dezelfde fout niet als mij

ik had eerst ook voor de 40D gekozen, maar ondanks dat deze enkele meer features heeft zoals bv. live view, 6fps ipv 3fps, dewelke ik toch nooit gebruikte, dan streef je nog naar 1 doel : de perfecte beeldkwaliteit, het gevoel van fullframe (want dat merk je, het is gewoon stukken beter)

dan kom je tot dezelfde constatatie: voor de 5D gaan
      en als je nu nog geen 40D ofzo hebt, ga dan ineens voor de 5D

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
      Toch even vermelden dat die 750 euro is voor de 40D met battery grip. Dan denk ik dat ik er niet veel naast zit.

Ik moet wel beslissen voor maandag, want dan is de cash back alweer voorbij.

Ik hou me vooral bezig met portret- en studio fotografie. Ik heb eigenlijk nog nooit de multiburst functie gebruikt. Ik fotografeer nooit sport. Dus die 10 fps tov 3fps is voor mij niet echt een punt. Een snelle AF is natuurlijk altijd wel heel erg goed meegenomen.

Een ander voordeel van de 5D is dat ik dan ineens mijn probleem van lenzen heb opgelost: dan koop ik geen 17-55, maar de 24-70 op full frame.

Hmmm... Blijft toch een moeilijke keuze...
      Fuji XPRO1

Comment

ik heb onlangs een analoge EOS 5 gekocht voor avondschool en die zoeker is zooooo een verademing tov mijne 400D dat ik wel weet welke upgrade ik ga doen (waarschijnlijk volgend jaar want trouwen kost geld ).

Bij mij komt er vast en zeker de EOS 5D (of diens opvolger)

Op het gebied van "betaalbare" DSLR camera's dacht ik wel dat de EOS 5D een norm is geworden als het op beeldkwaliteit aankomt.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

5D is besteld!!! Jipie!!

Merci voor de meningen en reacties!
          www.focusfotografie.be
          www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Je zult er heel veel plezier mee hebben. Goeie keuze!

Comment

veel plezier ermee !

welke lens ga je er op gebruiken?
              Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                welke lens ga je er op gebruiken?
                De Canon 70-200 2.8 L IS USM en voorlopig hou ik ook nog een tijd mijn Tamron 28-75 2.8

De Tamron 17-35 gaat misschien de deur uit.
                www.focusfotografie.be
                www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Waar kan je die aan deze prijs kopen?

1300-200=1100
                  op de website van de winkel staat ie nog dik geprijsd http://www.fotoammann.nl/webshop.html
                  Last edited by Silver Roller; 28 juni 2008, 13:08.

Comment

Waar kan je die aan deze prijs kopen?

1300/1.19-200=892

Comment

5D is besteld!!! Jipie!!
                      *jaloerse smiley* Veel succes & plezier ermee Evi, het is een topcamera!
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

Comment

De Canon 70-200 2.8 L IS USM en voorlopig hou ik ook nog een tijd mijn Tamron 28-75 2.8

De Tamron 17-35 gaat misschien de deur uit.
                        De Tamron 17-35 is heel goed op een cropcamera, maar volgens mij af te raden op een 5D. Ik heb die lens een paar weken gebruikt op mijn 5D, en vond de randen en hoeken veel te soft. De Tamron is ook nogal gevoelig voor flare.
                        De Canon 17-40 is op al die punten stukken beter.
                        David Leemans
                        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                          *jaloerse smiley* Veel succes & plezier ermee Evi, het is een topcamera!
                          Proficiat Evi, voor jouw fotografie zeker de juiste keuze.
                          Daar ga je nooit spijt van krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                            Heb hen een mailtje gestuurd met de vraag om btw te recupereren (ik heb btwnummer) en krijg als antwoord : "sorry dit kunnen we niet verzorgen mvg foto ammann."

Raar, niet ?

Ter info (dit vond ik in eerdere topics op BD):

Bij intracommunautaire leveringen (levering naar verschillende lidstaten binnen de EG) dient er geen btw aangerekend te worden indien de bestemmeling van de factuur over een geldig btw-nummer beschikt.
                            Om te bepalen welke BTW verschuldigd is moet in acht genomen worden de plaats van levering. Indien de goederen verzonden worden naar een Belgische BTW plichtige wordt de plaats van levering geacht te zijn in België en is Belgische BTW verschuldigd. In dat geval dient de Nederlandse verkoper een factuur op te maken met toepassing van de verlegging van heffing (intracommunautaire handel) en geen BTW aan te rekenen aan de verkoper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dondidi Bekijk bericht
                              Heb hen een mailtje gestuurd met de vraag om btw te recupereren (ik heb btwnummer) en krijg als antwoord : "sorry dit kunnen we niet verzorgen mvg foto ammann."

Raar, niet ?

Ter info (dit vond ik in eerdere topics op BD):

Bij intracommunautaire leveringen (levering naar verschillende lidstaten binnen de EG) dient er geen btw aangerekend te worden indien de bestemmeling van de factuur over een geldig btw-nummer beschikt.
                              Om te bepalen welke BTW verschuldigd is moet in acht genomen worden de plaats van levering. Indien de goederen verzonden worden naar een Belgische BTW plichtige wordt de plaats van levering geacht te zijn in België en is Belgische BTW verschuldigd. In dat geval dient de Nederlandse verkoper een factuur op te maken met toepassing van de verlegging van heffing (intracommunautaire handel) en geen BTW aan te rekenen aan de verkoper.
                              Ik heb dat een paar jaar geleden nog eens aan de hand gehad toen ik skisokken kocht bij een Nederlander ... met handen en voeten in meerdere emails heen en weer uitgelegd hoe en wat ... hij bleef beweren dat ie dat niet kon ... dan maar bij een Duitser gekocht ... ook nog eens leukere condities en de topsokken van X-Socks ipv de gewone.
                              Hij moet je inderdaad een factuur maken zonder de Nederlandse BTW ( verleggingsregeling http://www.belastingdienst.nl/zakeli...en_btw-15.html) ... kan elke keuterboer met een btw nummer ... hij zal even aan zijn boekhouder moeten vragen als hij dat nog nooit gedaan heeft ... of de handleiding van zijn facturatiemodule eens lezen ... even aanhouden ... hij 'mag' je geen factuur maken met Nederlandse BTW !!!

Comment

klopt, dat mag idd niet

ze moeten u een factuur maken excl btw

iemand die nog nooit internationaal heeft verkocht zal daar misschien argwaan voor hebben, ten onrechte (ze controleren het btw nummer)

zelfs bij fotokonijnenberg kan je facturen excl btw krijgen als je online bestelt, omdat de levering uit nederland komt

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                                Ik heb dat een paar jaar geleden nog eens aan de hand gehad toen ik skisokken kocht bij een Nederlander ... met handen en voeten in meerdere emails heen en weer uitgelegd hoe en wat ... hij bleef beweren dat ie dat niet kon ... dan maar bij een Duitser gekocht ... ook nog eens leukere condities en de topsokken van X-Socks ipv de gewone.
                                Hij moet je inderdaad een factuur maken zonder de Nederlandse BTW ( verleggingsregeling http://www.belastingdienst.nl/zakeli...en_btw-15.html) ... kan elke keuterboer met een btw nummer ... hij zal even aan zijn boekhouder moeten vragen als hij dat nog nooit gedaan heeft ... of de handleiding van zijn facturatiemodule eens lezen ... even aanhouden ... hij 'mag' je geen factuur maken met Nederlandse BTW !!!
                                Fuji XPRO1

Comment

Working...
                                X