Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij keuze Camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hulp nodig bij keuze Camera

    Als je gelijk hebt, vraag ik me echt in alle gemoede af waarom Dpreview deze 3 camera's side by-side en van alle drie de daarbijbehorende in-dept reviews publiceert. Daarenboven zijn het alle drie zg. long-zooms camera's, een normale lezer brengt deze camera's - als is het maar vergelijkenderwijs - met elkaar in verband. Nogmaals typisch........
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

    Comment


    • #17
      Re: Hulp nodig bij keuze Camera

      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Euh, Francis, verkeerd gedacht.
      De FZ50 (10Mpix) is de opvolger van de FZ30 (8 Mpix). Het verschil tussen de FZ30 en de FZ50 is trouwens niet zo groot...
      Is er al een opvolger van de FZ50, want als ik het goed begrijp is ook dit toestel al enkele jaartjes (?) op de markt en moeilijker en moeilijker te vinden. Of vergis ik me?

      (reden waarom ik dit vraag is dat ik waarschijnlijk naast mijn dslr een bridge wens aan te kopen voor mijn vrouw; geen probleem met lensenwissel, een stuk lichter, en goedkoper, e.d., en toch geschikt om een fotografiecursus mee te volgen, en uitstekende foto's te maken)
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment


      • #18
        Re: Hulp nodig bij keuze Camera

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Is er al een opvolger van de FZ50, want als ik het goed begrijp is ook dit toestel al enkele jaartjes (?) op de markt en moeilijker en moeilijker te vinden. Of vergis ik me?
        Bij mijn weten is er nog geen opvolger aangekondigd. Panasonic richt zich wel meer en meer op de DSLR markt. Vandaar?

        Comment


        • #19
          Re: Hulp nodig bij keuze Camera

          Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
          Als je gelijk hebt, vraag ik me echt in alle gemoede af waarom Dpreview deze 3 camera's side by-side en van alle drie de daarbijbehorende in-dept reviews publiceert. Daarenboven zijn het alle drie zg. long-zooms camera's, een normale lezer brengt deze camera's - als is het maar vergelijkenderwijs - met elkaar in verband. Nogmaals typisch........
          Het is niet dpreview maar franciskine die deze toestellen naast mekaar heeft gezet. Ik raad je dus aan een beetje verder te kijken dan je neus lang is en de mogelijkheden van de website van dpreview eens te bestuderen.
          BTW: Is je reactie typisch voor een psycholoog?

          Comment


          • #20
            Re: Hulp nodig bij keuze Camera

            Subliem mensen echt top wat een reacties,

            Maar goed voor de duidelijkheid velen zullen mij voor gek verklaren ik bezit namelijk een eos 400D met een tamron lens(28-75 2.8 XR DI)maar probleem is altijd sjouwen met die lensen en aangezien ik ook een goede zoom lens wil hebben lijkt een bridge camera veel beter geschikt voor mij kwa budget en kwa meesjouwen bedoel ik dan als ik mijn 400D set voor een leuk bedrag kan verkopen koop ik daar veel liever de Panasonic of de Fuji voor terug omdat bij beide toestellen een zeer goede lens zit en heerlijk veel zoom en uiteraard beeldstabilisatie waarover de 400D niet beschikt.

            Als ik een teleconverter besluit te gebruiken ben ik dan ook verplicht een statief te gebruiken?En wanneer gebruik je zo een teleconverter?

            Mijn keuze neigt te gaan voor de panasonic,tenzijn hier mensen nog ervaringen posten met de Fuji en zeggen dat de Fuji toch op bepaalde vlakken flink uitblinkt

            Comment


            • #21
              Re: Hulp nodig bij keuze Camera

              Oorspronkelijk geplaatst door jeroni Bekijk bericht
              Als ik een teleconverter besluit te gebruiken ben ik dan ook verplicht een statief te gebruiken?En wanneer gebruik je zo een teleconverter?
              Ik bezit de Panasonic teleconverter DMW-LT55 (1,7 X) voor op mijn FZ18. Als je een teleconverter wil aansluiten op de FZ18, dan heb je ook de conversion lens adapter DMW-LA3 nodig.

              Het telebereik van de FZ18 wordt dan opgevoerd van 504mm naar 857mm (op 8M), naar 1079mm (op 5M) en naar 1347mm (op 3M). De Panasonic teleconverter levert prima scherpe beelden op en doet niets af aan de uitstekende kwaliteit van de Leica lens.

              Of je nu wel of niet een teleconverter nodig hebt, is afhankelijk van wat je wenst te fotograferen. De 504mm van de FZ18 is reeds heel straf, maar als je bijvoorbeeld vogelfotografie wil doen, dan ben je natuurlijk nog een heel pak beter gesteld met nog een teleconverter als extra objectief er bij.
              Een teleconverter op de FZ18 vereist wel altijd gebruik van een statief (en vergeet de IS dan niet uit te schakelen).

              Ik kocht de mijne enkele maanden terug bij Foto Rubens en daar staat hij nu nog altijd aan de scherpe prijs van 179 euro (en 24,95 euro voor de conversion lens adapter).

              Comment


              • #22
                Re: Hulp nodig bij keuze Camera

                Jacketgreen, dat is interessante informatie. Ik had geen idee dat je op een bridge toestel extra stukken kon monteren. Jammer, bijvoorbeeld dat een externe flash niet mogelijk is op de FZ18. Met de interne flash is er immers nog teveel kans op rode ogen, omdat je de flash niet kunt "bouncen".
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                Comment


                • #23
                  Re: Hulp nodig bij keuze Camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Jacketgreen, dat is interessante informatie. Ik had geen idee dat je op een bridge toestel extra stukken kon monteren.
                  Niet enkel een teleconverter kan je aansluiten, maar ook een extra super groothoek converter, een fisheye converter en zelfs extra macro tot super macro close-up lenzen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Jammer, bijvoorbeeld dat een externe flash niet mogelijk is op de FZ18. Met de interne flash is er immers nog teveel kans op rode ogen, omdat je de flash niet kunt "bouncen".
                  Heb je gelijk in, maar rode ogen softwarematig verwijderen is heden ten dage een fluitje van een cent.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hulp nodig bij keuze Camera

                    Nou mensen ik ben overstag hoor ik denk als ik jullie allemaal hoor en jullie bevindingen lees dat ik aan de panasonic een beter toestel heb als de fuji

                    Ik woon in almere heb=ben jullie enig idee waar in mijn buurt ze het toestel in voorraad hebben

                    Bedankt hoor,

                    ik hoop dat ik toch niet perongeluk toch de fuji haal ,lees er toch goede recenties over,maar de panasonic heeft zo een mooi bereik,en jullie hier op het forum hebben toch niet veel ervaring met de fuji....blijft een dilemma

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hulp nodig bij keuze Camera

                      Even reageren op de inbreng van NABI:

                      1. Hulde aan Franciskine die uit oogpunt van objectiviteit deze reviews onder de aandacht heeft gebracht;
                      2. Hoe je het wendt of keert het zijn publicaties van Dpreview en Franciskine heeft ze niets voor niets naast elkaar gezet;

                      3. Tenslotte: Mij ontgaat de zin en de relatie tussen mijn zg. onoplettendheid en de BTW-opmerking. Het enige wat ik kan constateren is, dat ik aan mensen die dit doen het bestaansrecht van mijn beroep ontleen.
                      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hulp nodig bij keuze Camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                        Even reageren op de inbreng van NABI:

                        1. Hulde aan Franciskine die uit oogpunt van objectiviteit deze reviews onder de aandacht heeft gebracht;
                        2. Hoe je het wendt of keert het zijn publicaties van Dpreview en Franciskine heeft ze niets voor niets naast elkaar gezet;

                        3. Tenslotte: Mij ontgaat de zin en de relatie tussen mijn zg. onoplettendheid en de BTW-opmerking. Het enige wat ik kan constateren is, dat ik aan mensen die dit doen het bestaansrecht van mijn beroep ontleen.
                        1. Inderdaad, hulde is op zijn plaats
                        2. En nogmaals inderdaad, Franciskine is hulpvaardig, niet voor de eerste keer trouwens. Hij brengt publicaties onder de aandacht van TS, zodat deze zijn (voorlopige) keuzes naast mekaar kan vergeljken. Nogmaals lof voor onze Francis! En zoals je zegt doet hij dat in volle objectiviteit.
                        Dat hij net reviews van dpreview naast mekaar zet is logisch, want (bij mijn weten toch, jij mag me altijd verbeteren) is dpreview de enige site die deze 'service' biedt.
                        3. De eeuwige psycholoog komt hier boven, een staaltje van beroepsmisvorming misschien? Het was je enkel maar te doen om reacties uit te lokken? Want die zogenaamde onoplettendheid heb je toch maar drie maal herhaald hier, dus ben je vier keer met opzet onoplettend geweest om reactie te verkrijgen? Chapeau, het is gelukt, ik heb het gezien en gereageerd. Wat is je diagnose?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hulp nodig bij keuze Camera

                          Mijn diagnose?
                          Allereerst is het nimmer mijn bedoeling geweest van dit forum mijn werkterrein te maken. Als je met mensen in contact komt, ontkom je - is mijn ervaring - er meestal niet aan, maar dan wordt het uitgelokt door de ander.
                          Mijn diagnose? Je bent er slechter aan toe, dan ik had gedacht. Hier is echt sprake van recidive en schijn gelijkheid.
                          Jammer dat ik het fatsoen moet opbrengen om je te antwoorden, want ik had mijn aandacht en tijd liever willen besteden aan fotografie, tenslotte is dit een fotoforum.
                          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hulp nodig bij keuze Camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                            Mijn diagnose?
                            Allereerst is het nimmer mijn bedoeling geweest van dit forum mijn werkterrein te maken. Als je met mensen in contact komt, ontkom je - is mijn ervaring - er meestal niet aan, maar dan wordt het uitgelokt door de ander.
                            Mijn diagnose? Je bent er slechter aan toe, dan ik had gedacht. Hier is echt sprake van recidive en schijn gelijkheid.
                            Jammer dat ik het fatsoen moet opbrengen om je te antwoorden, want ik had mijn aandacht en tijd liever willen besteden aan fotografie, tenslotte is dit een fotoforum.

                            Die moet ik onthouden !

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hulp nodig bij keuze Camera

                              Kunnen we na dit intermezzo tussen Buster en mij zelf terug on topic verder?
                              Misschien Buster? Hij heeft een FZ18. Ik moet hier passen zonder FZ18 of Fuji.
                              Het is dus mijn fout dat we zijn afgedwaald

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hulp nodig bij keuze Camera

                                Lijkt mij een goed idee om een beetje ontopic te blijven,

                                Heb nog steeds geen 100% definitiefe keuze kunnen maken dus ik hoop toch dat er wat mensen zijn die mij de belangrijkste verschillen zou kunnen vertellen tussen de panasonic en de fuji met name op de snelheid van beide toestellen en kwaliteit van de fotos uiteraard waar daar draait het om

                                Groetjes Jeroen

                                Comment

                                Working...
                                X