Ik heb 2 jaar Photoshop gestudeerd en heb de microbe wat te pakken en wil zelf ook mooie foto's schieten en aldus heeft deze jongen zich ingeschreven voor een cursusjaar fotografie en wens een apparaat aan te schaffen,
en hoe langer ik rondkijk, hoe ingewikkelder om een keuze te maken.
Misschien jullie een suggestie.
Nu wat ik het meest denk te gaan fotograferen : hoofdzakelijk foto's binnen,
nu heb ik een vriendin die me wat forceerde om me bezig te houden met fotografie en die wilt natuurfoto's, en ik moet luisteren dus mijn lens - apparaat zal daar ook geschikt voor moeten zijn, verder hou ik van gebouwen gaande van krotten tot historische pareltjes.
Dus een geschikt machien dat die drie dingen kan.
Het is moeilijker zoiets te kiezen dan een geschikte computer (ben er leek in hé).
Als er iemand een beetje tijd overhebt bekijk het eens (of een andere suggestie, kies ik misschien verkeerd ?)
Ik ga wel niet boven de 750 euro.
Alvast bedankt.
Monne
en hoe langer ik rondkijk, hoe ingewikkelder om een keuze te maken.
Misschien jullie een suggestie.
Nu wat ik het meest denk te gaan fotograferen : hoofdzakelijk foto's binnen,
nu heb ik een vriendin die me wat forceerde om me bezig te houden met fotografie en die wilt natuurfoto's, en ik moet luisteren dus mijn lens - apparaat zal daar ook geschikt voor moeten zijn, verder hou ik van gebouwen gaande van krotten tot historische pareltjes.
Dus een geschikt machien dat die drie dingen kan.
- Mijn oog viel nu op de Canon EOS 45OD met een EF18-55 IS lens ; te koop in Makro aan 749 euro.
- Maar ik zie ook een Sonny A200 wel zitten daar er twee lenzen bij zitten van 17-18 mm + 75-300 mm. ; en die is dan 680 euro
- En dan nog eentje Sonny A350 met een lens van 18 - 70 mm F3.5-5.6 en dit apparaat kost 749 euro met 2 GB kado erbij.
- En een laatste machientje van Nikon de D60 met een 18-55 mm VR lens ; iets van een 600 euro.
Het is moeilijker zoiets te kiezen dan een geschikte computer (ben er leek in hé).
Als er iemand een beetje tijd overhebt bekijk het eens (of een andere suggestie, kies ik misschien verkeerd ?)
Ik ga wel niet boven de 750 euro.
Alvast bedankt.
Monne
Comment