Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij keuze Camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp nodig bij keuze Camera

    hallo mensen ik wil graag wat advies hebben bij het aanschaf van een nieuwe camera(bridge)

    Ik twijfel enorm tussen de Fuji S1000FS of de Panasonic FZ18 graag jullie ervaringen, ik lees overal verschillende reviews ik kan geen keuze maken ik heb jullie hulp echt nodig

    Bedankt hoor

  • #2
    Re: Hulp nodig bij keuze Camera

    Sinds december 2007 heb ik een FZ18 en ben er meer dan tevreden over. Dit is een toestel dat nu eens alles in zich heeft (zowat alle functies van een DSLR). Ze zijn soms wat moeilijker te bedienen zoals bij een DSLR, maar dat neem ik er bij.
    Maar, een bridge heeft ook zijn nadelen, dus ook de FZ18. Bij een ISO hoger dan 400 heb je ruis, heeft meer licht nodig dan ik dacht en zijn snelheid is niet van de rapste.
    Maar als je met voldoende licht en niet meerdere foto's binnen enkele seconden wil nemen, is dit zeker een aanrader.
    Als instapper zeker doen. Je kan later nog altijd naar een duurdere DSLR overgaan.
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

    Comment


    • #3
      Re: Hulp nodig bij keuze Camera

      kop: FZ munt:fuji............
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Hulp nodig bij keuze Camera

        Vandaag staat er een heel artikel over de Fuji S100FS in het tijdschrift CHIP FOTO-VIDEO.
        Gedurende een jaar en half stond de Panasonic FZ50, de opvolger van de de Z18 dacht ik als absolute alleenheerser eenzaam aan de top wat bridge toestellen betrof, volgens CHIP FOTO-VIDEO is daar nu verandering in gekomen door het uitkomen van de Fuji S100FS die deze plaats met ruime voorsprong heeft overgenomen.

        Het betreft deze uitgave : http://www.fnl.nl/chipfotovideo/numm...ideo-digitaal/
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Hulp nodig bij keuze Camera

          Bedankt voor jullie reactie ik wil gewoon geen verkeerde koop doen,aangezien de panasonic vele malen goedkoper is dan de fuji zou ik graag willen weten of de panasonic echt een vergelijkbaar toestel is,

          Bedankt hoor

          Comment


          • #6
            Re: Hulp nodig bij keuze Camera

            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Hulp nodig bij keuze Camera

              Ik vind het toch "grappig" dat uit deze laatste 3-test v.w.b de eindconclusie bij de FZ50 Highly Recommended staat en de S100FS gewoon net als de FZ18 Recommended.
              [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

              Comment


              • #8
                Re: Hulp nodig bij keuze Camera

                den fuji is beter, maar voor het prijsverschil kunt ge beter een zf18 nemen.
                http://www.mimoza.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp nodig bij keuze Camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                  Ik vind het toch "grappig" dat uit deze laatste 3-test v.w.b de eindconclusie bij de FZ50 Highly Recommended staat en de S100FS gewoon net als de FZ18 Recommended.
                  Omdat de lat iedere keer weer hoger en hoger wordt gelegd, binnen 2 jaar staat er bij de Z18 nog altijd Highly Recommended terwijl er ondertussen al veel betere camera's zullen zijn die een lagere quotering krijgen . . . dus jouw vergelijking gaat helemaal niet op. Er staan op Dpreview camera's van meer dan 3 jaar oud met de quotering Highly Recommended terwijl die al lang niet meer voldoen aan de huidige kwaliteits eisen, je redenering is dus wel een beetje krom . . .
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp nodig bij keuze Camera

                    Geldt dit bijv. ook voor de Nikon D2x?
                    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp nodig bij keuze Camera

                      Moet tevens worden uitgegaan van het feit dat Dpreview met het uitbrengen van deze 3-test (appels met peren vergelijken) blijk geeft van ondeskundigheid?
                      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp nodig bij keuze Camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        .....Gedurende een jaar en half stond de Panasonic FZ50, de opvolger van de de Z18 dacht ik als absolute alleenheerser eenzaam ......
                        Euh, Francis, verkeerd gedacht.
                        De FZ50 (10Mpix) is de opvolger van de FZ30 (8 Mpix). Het verschil tussen de FZ30 en de FZ50 is trouwens niet zo groot.
                        Tussen de FZ8 en de FZ18 is heel wat meer verschil (het zoombereik, groothoek, ...), waardoor de FZ18 eigenlijk een afzonderlijk model is (ik bedoel anders dan de FZ4-FZ5-FZ7- FZ8 reeks) maar hij wordt toch algemeen beschouwd als de opvolger van de FZ8.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp nodig bij keuze Camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                          Geldt dit bijv. ook voor de Nikon D2x?
                          Jazeker

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp nodig bij keuze Camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door jeroni Bekijk bericht
                            hallo mensen ik wil graag wat advies hebben bij het aanschaf van een nieuwe camera(bridge)

                            Ik twijfel enorm tussen de Fuji S1000FS of de Panasonic FZ18 graag jullie ervaringen, ik lees overal verschillende reviews ik kan geen keuze maken ik heb jullie hulp echt nodig

                            Bedankt hoor
                            Beide camera's zijn kwalitatief hoogstaande bridge camera's, waar je zeker veel plezier zult aan beleven.
                            Over de Fuji kan ik je niet informeren, maar wel over de FZ18 aangezien ik daar reeds heel wat ervaring mee heb.

                            De FZ18 is echt een klein wonder met ingebouwde IS en doet het werkelijk uitstekend .

                            Vooral zijn uiterst groot bereik is heerlijk om mee te werken : 28mm - 504mm, wat echt wel héél straf is hoor !
                            Met de teleconverter er op gaat dit tot 850mm (en zelfs tot 1350mm op 3M).

                            Beeldkwaliteit : uitstekend op ISO 100 en 200. ISO 400 : goed tot zeer goed (vooral in RAW).

                            Scherpte van de Leicalens : top. Een juweel van een lens, die me nog steeds elke dag verbaast met zijn verbluffende scherpte !

                            Verder bezit hij vele eigenschappen die je ook op een dslr terugvind : belichtingskompensatie, auto bracket, burst, sluitertijdvoorkeuze, diafragmavoorkeuze, volledig manuele instelling, slimme ISO, RAW en zelfs RAW+JPG tegelijkertijd, autofocus of manuele focus, diverse instelbare lichtmetingen, gezichtsherkenning, zeer helder en scherp LCD-scherm, uitstekende makro- en telemakro-instellingen, 20-tal diverse scène-instellingen, 2 verschillende IS-modes, enz...enz... Dit is wat mij zo wat spontaan te binnen schiet, maar de 173 bladzijden tellende manual beschrijft nog méér mogelijkheden.

                            De meegeleverde SYLKYPIX-software om RAW te ontwikkelen is een plezier om mee te werken en bulkt van de mogelijkheden.

                            Velen vinden het ontbreken van een handmatig bedienbare zoom (zoals op de FZ50) een nadeel, maar ik persoonlijk heb daar totaal geen last van.

                            Met de FZ18 doe je in ieder geval zeker géén miskoop !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hulp nodig bij keuze Camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                              Moet tevens worden uitgegaan van het feit dat Dpreview met het uitbrengen van deze 3-test (appels met peren vergelijken) blijk geeft van ondeskundigheid?
                              Dit is geen 3-test. Het is zelfs geen vergelijkende test tussen de drie toestellen. Het is zelfs helemaal geen test.
                              Het zijn de specificaties van drie toestellen naast mekaar geplaatst, zodat je die objectief kan vergelijken. Voor de toestellen apart kan je doorklikken naar de gedetailleerde test (indien beschikbaar, wat hier wel zo is) en naar de meningen van gebruikers.
                              Wanneer je wil kan je de vergelijking ook zelf doen tussen een D2x en een D40, om maar twee willekeurige toestellen te noemen.

                              Comment

                              Working...
                              X