Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste reflexcamara ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mijn eerste reflexcamara ?

    Ben eens naar een winkel gegaan en eigenlijk zijn er twee toestellen over gebleven:
    • Sony Alpha A350 met een 18-70 mm lens en een geheugenkaart van 2 GB erbij. prijs in die winkel 699 €
    • Canon EOS 450D met een EF-S 18-55 mm lens en een geheugenkaart van 2 GB en een tas erbij. prijs 745 €


    50 eurokes verschil op zo'n bedrag ja is te doen, nu zou ik zonder uitleg gaan voor de Sony daar ik er een lens van 18-70 mm bijkrijg en bij Canon eentje van 18-55 mm.
    De indruk in de winkel was dat ze eerder de Canon willen verkopen.

    Ben zinnens morgen of woensdag eentje te kopen, nu de juiste keuze maken.
    Ik hoop op nog een paar reakties die me over de streep trekken voor Sony of Canon.
    Bedankt allemaal al voor de vorige reacties.

    Comment


    • #17
      Re: Mijn eerste reflexcamara ?

      De meer of minder mm van een lens kan je niet in geld uitdrukken, wellicht blijft het zeker niet bij je kitlens, na verloop van tijd ga je zeker meer, ander en beter glas willen. Ga daarom puur voor de body en zijn kwaliteit en niet op de bijbehorende kitlens.....
      Zelf zou ik voor Canon gaan en zijn lenzen.........maar een tijd geleden zei ik van nikon hetzelfde...................................
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

      Comment


      • #18
        Re: Mijn eerste reflexcamara ?

        bij Kamera Express
        A200 body € 378 10 MP geen live view
        A300 body € 479 10 MP met live view
        A350 body € 539 14 MP met live view
        - kosten van live view 479-378= € 101
        - kosten van 4 MP 539-479= € 60
        Live view levert geen bijdrage aan de foto kwaliteit... maar het verschil tussen een
        Sony AF 18-70mm F/3.5-5.6 DT € 79
        en een
        Sony 16-80mm F/3.5-4.5 Carl Zeiss € 599
        ga je vlug merken en dan heb ik het niet over de mm.

        een 2 GB geheugenkaartje CF Extreme III kost € 28,45 en een tasje kost slechts € 19,95

        Ook tasjes dragen niet bij aan de foto kwaliteit.

        Bezuinig niet op glas!!!

        Comment


        • #19
          Re: Mijn eerste reflexcamara ?

          Je zou ook een 400D ipv een 450D kunnen kopen, zo hou je nog wat geld over voor een 2de lens, of een draagtas, UV filter, polarisatiefilter,...

          Comment


          • #20
            Re: Mijn eerste reflexcamara ?

            Oorspronkelijk geplaatst door monne Bekijk bericht
            Ik hoop op nog een paar reakties...
            Misschien heb je hier nog wat aan :

            De kitlens van Canon ken ik niet, maar met die van Sony haal je in elk geval niet iets in huis dat je na een paar weken alweer kwijt wil. Qua bouw is de lens duidelijk goedkoop, maar qua optiek heeft ze toch wel iets te bieden. Deze test illustreert dat vrij goed (- hou er rekening mee dat deze kitlens hier wordt vergeleken met een lens van €1000 of meer... -) :
            test 18-70 M. Hohner

            Alles hierboven heb ik niet gelezen, maar mocht het nog niet vermeld zijn: zelfs de goedkoopste (of oudste tweedehands-) lens is met een Sony meteen gestabiliseerd. Dit was voor mij persoonlijk de belangrijkste reden om bij Minolta (- nu Sony -) te blijven, ook al heb ik in 2005 nog Canon en Nikon overwogen.

            En mocht je vandaag meteen een compleet gamma aan nieuw, professioneel glas willen, dan zou ik zeggen, ga naar Nikon of Canon.
            Sony heeft immers nog wel een tijdje werk om dat gamma compleet uit te bouwen, ook al zijn er recent wel al enkele mooie nieuwe dingen op de markt gekomen (bv. CZ24-70) en volgen er later dit jaar nog een aantal.

            Als je echter voor de eerstvolgende jaren gewoon een betaalbare dslr wil, dan kan je eigenlijk bij elk merk terecht (dus ook bij Pentax waar je ook stabilisatie in de body hebt).

            Succes met de keuze !
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #21
              Re: Mijn eerste reflexcamara ?

              Ik zou voor de canon gaan, meer 2de hands lenzen van te vinden.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • #22
                Re: Mijn eerste reflexcamara ?

                En ben bijna overtuigd om voor Canon te gaan, mede zoals Selkie hier ook al gezegd heeft alsook de fotohandel op mijn opmerking dat de lenzen van Canon duurder zijn dan die van Sony.
                "Dat je kan gaan voor de lenzen van Tamron of Sigma"
                Vermoedelijk zal er toch na enkel maanden goesting zijn in een bijkomende lens.
                Maar gaan het eerst aanleren hé.

                Ik weet ook als ik echt zoek het apparaat ergens iets goedkoper kan vinden maar mijn voorkeur gaat toch naar een winkelier die goed is, tenzij de prijs echt veel zou verschillen, zoals eerder gezegd zou ik voor de Canon EOS 450D en die lens EF-S 18-55mm plus geheugenkaart en tas 745 € betalen.
                Ja ik weet het die tas en geheugenkaart is maar een 45 à 50 € maar nodig heb ik het toch ook om te kunnen starten.

                Ook hier aangehaald en door de fotohandelaar dat ik best ben een externe flitser te voorzien daar ik verwacht redelijk wat binnenshuis te fotograferen en ja dit had ik eigenlijk niet voorzien (redelijk duur een flitser).

                Nog een keertje slapen en dromen .....
                over de Sony Alpha A350 en de Canon 450 D.
                Moeilijk hé 't is toch iets waar ik een 5 à 6 jaar zekers plezier wil aan beleven.

                Comment


                • #23
                  Re: Mijn eerste reflexcamara ?

                  Helemaal herkenbaar. Zelfs om een kleiner ding kan ik zo twijfelen

                  Mijn tip: ga uit van een meertraps aankoop.
                  1. wat heb ik nodig om NU lol te hebben
                  2. wat wil ik binnen enkele maanden erbij sparen
                  3. waar verwacht ik later nog in uit te willen breiden

                  Met jouw wensen denk ik dat je wilt:
                  1. body, lens die binnenshuis goed presteert, tas
                  2. goede flitser (vanwege het mooie weer kan je nu ook in de tuin fotograferen), tweede lens
                  3. meer lenzen, uv-filter voor buiten, etc.
                  (lijst is niet compleet, maar even een beeld)

                  Voor de camera's die jou aanspreken zou ik het sommetje in dit soort klassen opbreken en een eerlijke schatting maken hoe lang je tussen stap 1 en 2 moet en wil wachten... Sterkte met het twijfelen
                  Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mijn eerste reflexcamara ?

                    Zelf zou ik gaan voor Canon.
                    Waarom ? Canon is met ruime voorsprong het meest verkochte merk ter wereld.
                    Het is dus veel makkelijker van dit merk iets tweedehands te vinden. Zelf heb ik zo een canon 400D met batterijgrip, een Sigma 50-500 én een Tamron 18-250 tweedehands aangekocht voor "belachelijk" lage prijzen.
                    Dit zal je niet zo vinden voor Sony.
                    Ook voor batterijgrips, draadloze afstandsbedieningen enz... moet je steeds dieper in je geldbeugel tasten bij Sony dan bij Canon.
                    Als je deze zaken bij alternatieve merken al vind voor Sony.
                    Een goede kennis van mij heeft een Sony alfa 300 aangekocht. Ook wel een héél mooi toestel hoor en de live-view is toch wel fenomenaal, vooral door het kantelbare scherm.
                    Neem rustig je tijd om een keuze te maken want eens voor een merk gekozen moet je je daar bij houden omdat, spijtig is dat, de lensvattingen voor elk merk anders zijn.
                    Veel succes met uw keuze.
                    Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mijn eerste reflexcamara ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door omerti Bekijk bericht
                      Zelf zou ik gaan voor Canon.
                      Waarom ? Canon is met ruime voorsprong het meest verkochte merk ter wereld.
                      Je zou beter zeggen "Canon en Nikon zijn met ruime voorsprong de meest verkochte merken ter wereld". Ik dacht dat Canon vorig jaar 43% en Nikon 40% hadden, waarbij het aandeel van Canon daalde en dat van Nikon steeg, tov het jaar ervoor. Maw Nikon wint aandeel ten koste van Canon. En met de intro's eind vorig jaar van de D300 en de D3, denk ik niet dat dat dit jaar zal verminderen.(Er is trouwens ook nog een (klein) deeltje dat voor Nikon markt zorgt en dat is Fuji)
                      Ik zou zeggen dat ze beide de grote koek delen en de rest de kruimeltjes mag opeten.
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mijn eerste reflexcamara ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door omerti Bekijk bericht
                        Zelf zou ik gaan voor Canon.
                        Waarom ? Canon is met ruime voorsprong het meest verkochte merk ter wereld.
                        Het is dus veel makkelijker van dit merk iets tweedehands te vinden. Zelf heb ik zo een canon 400D met batterijgrip, een Sigma 50-500 én een Tamron 18-250 tweedehands aangekocht voor "belachelijk" lage prijzen.
                        Dit zal je niet zo vinden voor Sony.
                        Ook voor batterijgrips, draadloze afstandsbedieningen enz... moet je steeds dieper in je geldbeugel tasten bij Sony dan bij Canon.
                        Als je deze zaken bij alternatieve merken al vind voor Sony.
                        Je zou het misschien niet verwachten, maar voor ook Sony is er een uitgebreid én interessant tweedehandsaanbod. Zelf ik heb de laatste twee jaar redelijk wat tweedehandsmateriaal gekocht, top- en doordeweekse lenzen, body, een paar flitsers enz, en redelijk wat daarvan voor heel goeie prijzen. En ik ben absoluut niet alleen.
                        Van Canon zal er best wel meer in omloop zijn, maar er zijn ook meer geïnteresseerden voor, dus in verhouding is dat nauwelijks een verschil. En bovendien hebben 30-jaar oude Minolta's van prima kwaliteit nu plots ook beeldstabilisatie, en dat is voor tweedehandslenzen met a-vatting toch wel mooi meegenomen...
                        En daarnaast brengt Sony regelmatig nieuw materiaal op de markt: iets wat er nu nog niet is, zal wel volgen. Er is op dit moment trouwens niets dat ik echt wil en dat ik niet bij Sony vind.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #27
                          Re: Mijn eerste reflexcamara ?

                          Heb de knoop doorgehakt en een Canon 450D gekocht en niet de Sony a350, batterij is aan 't laden.
                          Het zijn in mijn ogen twee prachtige instapcamara's aan een gelijkaardige prijs.
                          Beide lagen me goed in de hand
                          Sony wat shower met dat live view schermpje, maar na het apparaat wat vastgehouden te hebben moet ik de fotograaf en sommige van jullie gelijk geven dat je die functie eigenlijk niet echt gebruikt.
                          Dus dat voordeel viel weg.

                          Ik vermoed dat ik in de toekomst een degelijke flitser dien aan te kopen en meende dat de flitser voor Sony beterkoop was, maar de prijs in ongeveer gelijk.

                          Waarschijnlijk ga ik later over tot de aankoop van een bijkomende lens-(en),
                          en evengoed voor Sony en Canon zal ik daar mijn gading vinden en weeral naar mijn verwachte behoefte liggen de prijzen nauw bij mekaar. (Tamron)

                          De doorslag voor Canon was gewoon dat het merk meer verspreid is en het gevoel dat de verkoper die camera prefereerde, ook jullie reacties op mijn bericht en dit andere berichten op dit forum hebben geholpen aan mijn uiteindelijke keuze.

                          Samengevat de doorslaggevende keuze voor Canon was het groter aandeel op de markt (zijn naambekendheid)

                          Met deze allemaal bedankt.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Mijn eerste reflexcamara ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door monne Bekijk bericht
                            Heb de knoop doorgehakt.
                            Da's nog het beste want hoe langer je twijfelt, hoe meer tijd je verspilt...

                            Veel succes ermee !
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment

                            Working...
                            X