Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste reflexcamara ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste reflexcamara ?

    Ik heb 2 jaar Photoshop gestudeerd en heb de microbe wat te pakken en wil zelf ook mooie foto's schieten en aldus heeft deze jongen zich ingeschreven voor een cursusjaar fotografie en wens een apparaat aan te schaffen,
    en hoe langer ik rondkijk, hoe ingewikkelder om een keuze te maken.
    Misschien jullie een suggestie.

    Nu wat ik het meest denk te gaan fotograferen : hoofdzakelijk foto's binnen,
    nu heb ik een vriendin die me wat forceerde om me bezig te houden met fotografie en die wilt natuurfoto's, en ik moet luisteren dus mijn lens - apparaat zal daar ook geschikt voor moeten zijn, verder hou ik van gebouwen gaande van krotten tot historische pareltjes.

    Dus een geschikt machien dat die drie dingen kan.
    • Mijn oog viel nu op de Canon EOS 45OD met een EF18-55 IS lens ; te koop in Makro aan 749 euro.
    • Maar ik zie ook een Sonny A200 wel zitten daar er twee lenzen bij zitten van 17-18 mm + 75-300 mm. ; en die is dan 680 euro
    • En dan nog eentje Sonny A350 met een lens van 18 - 70 mm F3.5-5.6 en dit apparaat kost 749 euro met 2 GB kado erbij.
    • En een laatste machientje van Nikon de D60 met een 18-55 mm VR lens ; iets van een 600 euro.


    Het is moeilijker zoiets te kiezen dan een geschikte computer (ben er leek in hé).

    Als er iemand een beetje tijd overhebt bekijk het eens (of een andere suggestie, kies ik misschien verkeerd ?)
    Ik ga wel niet boven de 750 euro.

    Alvast bedankt.
    Monne

  • #2
    Re: Mijn eerste reflexcamara ?

    Als je der niet mee inzit waar je die koopt, ik heb de Canon met die kitlens gekocht voor 730 euro in de Saturn op de Meir in Antwerpen.
    Verder kan ik echt geen raad geven welk toestel.
    Canon 70D en wat lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste reflexcamara ?

      Jij bent het die de foto's zal moeten nemen hé. Dus zou ik eerst en vooral die toestellen eens in de hand houden om te zien welke je best in de hand ligt qua merk, en dan bij dit merk de specs bekijken en je budget bezien. (eventueel 2e hands)
      Kwalitatief zullen ze niet veel verschillen in dezelfde prijsklasse.
      Heb je geen voorkeur, dan denk ik dat Canon en Nikon nog steeds een stapje voor hebben op Sony qua ondersteuning van andere merken accesoires/lenzen,...etc
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste reflexcamara ?

        Bij Foka kost de Canon EOS 450D 638 euro:
        http://www.foka.nl/site/spiegelrefle...664jrol5h50ne3
        Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
        http://www.flickr.com/photos/dollias/

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste reflexcamara ?

          Alle genoemde camera's zijn goed. Daar zul je met veel plezier jaren foto's mee maken. Dat je op dit forum adviezen krijgt over voornamelijk canon en nikon heeft er mee te maken dat deze merken een wat groter markt aandeel hebben dan de andere merken. Sony is een relatieve nieuwkomer op de markt van dslr's, maar is een voortzeting van de Minolta slr lijn. Alle minolta AF lenzen zijn dus te gebruiken met een sony.
          Als je veel binnen wilt fotograferen zou ik ook kijken naar een bijpassende flitser trouwens, en deze in de begroting meenemen.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste reflexcamara ?

            Ik weet niet of je vaak in minder goed licht fotografeert (binnen is het licht meestal niet optimaal),maar als dat wel zo is kun je het beste canon nemen. Deze kan namelijk het beste omgaan met ruis bij hoge iso-waarde.
            Heb zelf een jaar lang gezocht naar de camera. Deze bestaat niet.
            Als je niet teveel waarde hecht aan live-view kun je misschien het beste naar de Canon 400D kijken. Deze kost niet veel meer en dan kun je wat meer uitgeven aan een goede lens.
            Ikzelf heb gekozen voor de Canon 450D met 18-55 3,5-5,6 IS. Dit omdat ik live view wilde voor als de vrouw eens met de camera foto's ging maken. Zij heeft een sterke bril en dan is het occulair niet makkelijk.
            Ben zeer tevreden over deze camera tot nu toe. Als je met het liveview syteem een beetje goed leert te gebruiken is het best snel. Maar niet zo snel als dat van Sony. Die hebben op dit moment het snelste live view systeem.
            Daarvoor hebben ze wel veel ingeleverd op de optical-viewer. Deze gebruik je toch het meeste vind ik.
            Denk eraan dat je ook een tas nodig hebt en voor binnen zou ik een externe flitser kopen. Deze geeft betere foto's dan de camera-flitser.
            Dus je 750€ zijn zo op hoor.
            gebruik ook eens de zoekfunctie van deze site.
            Dan kom je een hoop te weten
            Kijk ook eens op deze site zitten ook videotjes bij met gebruik van de camera, best leerzaam.



            Veel sterkte met je keuze.
            "The important thing is not the camera but the eye..............

            but the camera helps "

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste reflexcamara ?

              Alvast bedankt voor de reacties, de keuze is er niet gemakkelijker op geworden.
              Heb de bovengenoemde apparaten in de hand genomen en ze liggen me goed, heb ook eens gevraagd naar een Olympus E420 en neen dat was een machine waar ik me wat onwennig bij voelde (vraag me niet waarom lag niet goed - voor mij hé) dus hou ik me bij de reeds vier aangehaalde apparaten.
              Nu had ik er niet bij stilgestaan dat voor binnenhuisfotografie de ingebouwde flitser niet voldoende zal zijn. Maar welke flitser is nu een goede ?

              Na wat rondgezworven te hebben op internet lijken me de lenzen van Sony goedkoper dan het assortiment van Canon en heb ik de neiging over te hellen naar Sony. (wat denk ik interessant is als ik er echt door gebeten raak).

              Als ik nog een flitser erbij zou kopen ben ik geneigd te gaan voor de Sony A200.
              Alhoewel de Sony A350 mij ook bekoord.
              Is de meerprijs voor de A350 dit waard of eerder ....

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste reflexcamara ?

                ... als je de echte merklenzen van Canon of Nikon bekijkt, dan zijn ze duur(der). Maar bekijk ook eens het assortiment van Sigma en Tamron die volwaardige alternatieven zijn voor een iets schappelijker prijs
                Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn eerste reflexcamara ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door monne Bekijk bericht
                  Als ik nog een flitser erbij zou kopen ben ik geneigd te gaan voor de Sony A200.
                  Alhoewel de Sony A350 mij ook bekoord.
                  Is de meerprijs voor de A350 dit waard of eerder ....
                  Als je soms laag tegen de grond fotografeerd of boven je hoofd dan is de A300/A350 de beste keuze vanwege het kantelbaar scherm.

                  Een goede hoekzoeker kost rond de 150 euro
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn eerste reflexcamara ?

                    Het beeld wordt gevormd door de lens. In eerste instantie is de lens dus bepalend voor de beeldkwaliteit.
                    Het hele digitale traject dat in een willekeurige body wordt afgelegd is meestal wel in staat een fraaie plaat op te leveren.
                    Er is een lange reeks toeters en bellen beschikbaar waarbij de meeste geen enkele bijdrage leveren aan de kwaliteit van de foto.
                    Hier http://www.tamron.de/index.php?id=238&L=2 kun je zien welke brandpuntsafstanden je denkt nodig te hebben en op basis daarvan kun je een prachtige lens uitzoeken, van het geld dat je over hebt koop je dan een body.

                    En hier http://www.amazon.com/Vivitar-285HV-.../dp/B00004TVSP staat een goeie en toch zeer voordelige flitser.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn eerste reflexcamara ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                      Het beeld wordt gevormd door de lens. In eerste instantie is de lens dus bepalend voor de beeldkwaliteit.
                      Daar ben ik toch niet echt mee akkoord.
                      Zet een lens op een 5D en dezelfde op een 400D neem daarmee dezelfde foto, dat verschil zie je toch duidelijk. Zeker als je naar hogere iso gaat.

                      Waarom zou een mens dan nog een Hasselblad kopen???
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn eerste reflexcamara ?

                        Schroef een lens die wat scherpte betreft slecht is op een 5D en dan op een 400D en het resultaat is een onscherpe foto. De 400D heb ik niet maar ik ga ervan uit dat ik met mijn 5D dan een onscherpe plaat met minder ruis heb.
                        Daar schiet ik niet veel mee op... toch?

                        Iemand die met verstand een Hasselblad koopt die snapt vanzelf dat die camera schreeuwt om een toplens.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn eerste reflexcamara ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                          Schroef een lens die wat scherpte betreft slecht is op een 5D en dan op een 400D en het resultaat is een onscherpe foto. De 400D heb ik niet maar ik ga ervan uit dat ik met mijn 5D dan een onscherpe plaat met minder ruis heb.
                          Daar schiet ik niet veel mee op... toch?

                          Iemand die met verstand een Hasselblad koopt die snapt vanzelf dat die camera schreeuwt om een toplens.
                          En schroef een toplens op een body waarvan de sensor stuk is en je bent even ver.
                          Als je vergelijkingen gaat maken met slecht materiaal om je gelijk te halen ben je slecht bezig. Maar een beeld wordt volgens mij nog altijd gemaakt door een combinatie van 3 componenten. Body, lens en de persoon die het vasthoud.
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn eerste reflexcamara ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                            En schroef een toplens op een body waarvan de sensor stuk is en je bent even ver.
                            Als je vergelijkingen gaat maken met slecht materiaal om je gelijk te halen ben je slecht bezig. Maar een beeld wordt volgens mij nog altijd gemaakt door een combinatie van 3 componenten. Body, lens en de persoon die het vasthoud.
                            Das een waarheid als een koe !! en vooral de laatste blijkt toch nog het meest doorslaggevend!!
                            Anders liep iedereen toch met de goedkoopst mogelijke dslr rond niet?


                            Glenn
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn eerste reflexcamara ?

                              Jullie begrijpen best wel wat ik bedoel.
                              Vele foto fora staan bol van de vragen wat een goeie vervanger zou zijn voor een kitlens... dat zijn die mensen die een standaard zoempje hebben met een lichtsterkte van pakweg f/3,5 tot f/5,6 en maar geen scherpe foto's kunnen maken bij volle opening.
                              Met een kitlens kun je best aardige plaatjes schieten, maar je moet wel flink diafragmeren wil je in de buurt komen van de resolutie van zelfs de eenvoudigste body. De Imatest liegt niet.

                              Comment

                              Working...
                              X