Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon, canon, sony, pentax? help!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

    Oorspronkelijk geplaatst door Melkdjefer Bekijk bericht
    Hey

    Ik heb mijn toestel vorige week gekoacht bij officecenter. En moet zeggen daar is het veruit het goedkoopst voor al deze toestellen.
    Den vandaag daar nog geweest en ik weet dat ze daar nog op stock zijn.

    Grts Melkdjefer
    Ik heb al enkele keren prijzen vergeleken en Office Center is er nooit het goedkoopst uit gekomen hier .

    Comment


    • #32
      Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

      Ik heb ook sinds een paar dagen een Sony Alpha A200.
      Bevalt me zeer goed.
      De prijs/kwaliteitverhouding van de body sprak me in eerste instantie het meeste aan.
      Wat je zegt over de objectieven klopt gedeeltelijk, maar kijk ook eens op marktplaats of op veilingsites: daar vind je vast wat je zoekt.
      Sony Alpha A-200
      Sony 18-70 + Sigma 28-200 + Tamron 70-300 + Sigma 400 F5.6

      Comment


      • #33
        Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
        Stabilisatie gaat wel ten koste van een deel van je censor, die beweging moet ergens vandaan komen , als je de stabilisator aan zet krijg je minder censor oppervlakte omdat hij de beweging moet opvangen, dat doet hij dan met de buitenranden, die je dan niet meer gebruikt als fotografie oppervlak.
        slechte sigaretten gepaft, of aan de verkeerde drank gezeten ???

        Stabilisatie betekent dat je sensor stabiel is toz van je onderwerp, wat uiteindelijk belangrijk is, maar wel beweegt toz van je camera. Vermits daarbij het licht oppervlak geprojecteert door de lens groter is dan het oppervlak van de sensor, zekers bij APS-C, krijg je een gestabilisserd beeld over gans de oppervlakte van de sensor.


        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
        Goed punt om naar voor te brengen want had daar nog niet bij stil gestaan.(Mijne stabilisator zal blijk nog niet gewerkt hebben )
        in duo gesmoord of gedronken ?????
        Last edited by puerte; 26 juni 2008, 08:25.

        Comment


        • #34
          Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          slechte sigaretten gepaft, of aan de verkeerde drank gezeten ???

          Stabilisatie betekent dat je sensor stabiel is toz van je onderwerp, wat uiteindelijk belangrijk is, maar wel beweegt toz van je camera. Vermits daarbij het licht oppervlak geprojecteert door de lens groter is dan het oppervlak van de sensor, zekers bij APS-C, krijg je een gestabilisserd beeld over gans de oppervlakte van de sensor.




          in duo gesmoord of gedronken ?????
          Moet toegeven dat je toch gelijk hebt.
          De projectiecirkel is inderdaad groter dan de sensor, zeker bij een analoge lens. Bij een APS-C lens, zal die nog altijd wat groter zijn dan de sensor maar marginaler. Het sensorshake zal hier waarschijnlijk ook nog binnen vallen.
          Wat wel is is dat de uiteindelijk compositie marginaal kan schelen met de beoogde compo, maar zoals gezegd zal dit verschil maar marginaal zijn en opgevangen worden door de viewfinder die in de mmeste gevallen maar 90-95% dekt.
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #35
            Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            slechte sigaretten gepaft, of aan de verkeerde drank gezeten ???

            Stabilisatie betekent dat je sensor stabiel is toz van je onderwerp, wat uiteindelijk belangrijk is, maar wel beweegt toz van je camera. Vermits daarbij het licht oppervlak geprojecteert door de lens groter is dan het oppervlak van de sensor, zekers bij APS-C, krijg je een gestabilisserd beeld over gans de oppervlakte van de sensor.




            in duo gesmoord of gedronken ?????
            Dan zou ik hem hard nodig hebben , Maar begrijp ik het goed als ik zeg dat je censor dus beweegt binnen je licht oppervlak? omdat dat groter is dan je censor ? en dat corrigeer je eigenlijk weer met je zoeker. Klinkt logisch, ben ik toch verkeerd voorgelicht, ik lieg dan dus uit naam van . Maar neem het me niet kwalijk als ik het voor mij zelf nog eens allemaal bestudeer, uiteindelijk zal één van jullie gelijk hebben. al vind ik jou oplossing wel de meest voor de hand liggend
            Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
            Canon eos 7D Mijn site

            Comment


            • #36
              Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
              Dan zou ik hem hard nodig hebben , Maar begrijp ik het goed als ik zeg dat je censor dus beweegt binnen je licht oppervlak? omdat dat groter is dan je censor ? en dat corrigeer je eigenlijk weer met je zoeker. Klinkt logisch, ben ik toch verkeerd voorgelicht, ik lieg dan dus uit naam van . Maar neem het me niet kwalijk als ik het voor mij zelf nog eens allemaal bestudeer, uiteindelijk zal één van jullie gelijk hebben. al vind ik jou oplossing wel de meest voor de hand liggend
              Don't worry, heb als sterkere verhalen gehoord om het sublieme in body stabilisatie systeem in een slecht daglicht te plaatsen.

              Zie het zo, toz van de het onderwerp beweegt de body, de sensor blijft echter stabiel.
              Misschien moeilijk te begrijpen, maar omdat de sensor beweegt blijft die stabiel, en vermits de belichte oppervlakte groter is dan de oppervlakte van de sensor, is er voldoende ruimte om de bewegingverschillen tussen body en sensor op te vangen.
              En binnen dit een een paar weken komt er ook een FF of mogelijk zelfs 2 met dit systeem op de markt.

              Comment


              • #37
                Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                uiteindelijk zal één van jullie gelijk hebben. al vind ik jou oplossing wel de meest voor de hand liggend
                Waarom het geen issue is ik zou het niet weten maar er komt wel meer bij kijken dan enkel de lichtcirkel. Want dat kan niet de volledige verklaring zijn. Want dat zou betekenen dat vignetting niet zou bestaan en we weten allemaal dat alle camera's daar last van kunnen hebben FF of APS.

                Maar we weten wel dat dit geen probleem van In body stabilisatie is dus hoeven jullie er geen zorgen over te hebben. Lens stabilisatie is beter maar dit heeft daar niets mee te maken.

                Comment

                Working...
                X