Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon, canon, sony, pentax? help!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

    niet gemakkelijk hé, zo moeten kiezen
    want ook al noemt men het maar "instap" modellen,het is toch best een serieus bedrag dat je goed wil spenderen

    ik heb zelf ook uren (dagen en nachten) alles zitten lezen en mijn raad is laat je vooral niet afschrikken door de negatieve commentaren over bepaalde toestellen/objectieven. (niet dat ze onterecht zijn, maar vaak zijn ze zeker voor beginners amper merkbaar)

    Heb uiteindelijk voor de D60 gekozen en ben er uitermate tevreden over
    Zoals gezegd ben ik nog een beginner met een DSLR maar denk
    dat je vooral leergerig moet zijn (beetje opzoeken/lezen en vooral veel
    in de praktijk proberen en toestel leren kennen)

    Ongemakken tegengekomen? : voor mij persoonlijk niet (alles werkt vlot en intuitief)

    missen van functies? : waarschijnlijk hebben de gevorderde gebruikers andere noden, maar voor mij als beginner is het toestel meer dan compleet
    Ben gestart op de "auto mode" en probeer nu de verschillende standen/functies uit. (als we opstap zijn (3 kleine kindjes) is het nog steeds "auto" of voorgeprogrammeerde functie)

    Tevreden? : Zeker en vast, vind de kwaliteit/kleuren heeel goed en het zal vooral de fotograaf zijn die nog een weg te gaan heeft

    Maw had voor mijzelf uitgemaakt dat de D60 het toestel van mijn keuze was
    en heb er nog geen seconde spijt van gehad. En zo zal jij ook voor jeZELF de keuze moeten maken.

    Veel succes op je zoektocht (en blijf vooral niet twijfelen)

    Comment


    • #17
      Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

      Goh, het is allesbehalve gemakkelijk er is zoveel keuze en zoals iedereen zegt bestaat er geen slecht of perfect toestel dus je moet gewoon zien dat je er 1 aankoopt dat je goed ligt hé. &idd de prijzen zijn ook niet direct laag, daarom dat ik zoveel mogelijk informatie eerst begon te zoeken, want voor zo'n bedrag wil ik het toch graag spenderen aan iets degelijks dat ik lang kan gebruiken!

      Er zijn nog mensen met een D60 die er heel tevreden over zijn &de meeste zijn ook "beginners" dus daarom dat de D60 mij wel aanspreekt omdat je idd nog niet zoveel nodig hebt als de professionals dus ik denk wel dat ik genoeg zal hebben met dit toestel om te beginnen, na een lange tijd kan ik zien welke richting ik er verder met uitga hé!

      Ik ben wel leergierig als ik met iets bezig ben dat me interesseert, en dit interesseert me dus echt wel héél hard ik kan echt dag en nacht rondsurfen op het internet om te kijken naar zo'n foto's. Ik vind ze zo prachtig! &ik wil er graag zo vlug mogelijk 1 kopen want nu met de zomervakantie heb ik veel meer tijd om me ermee bezig te houden dan tijdens het schooljaar.

      Je uitleg bij het missen van de functies en tevreden erover zijn overtuigt me toch nog meer hoor. Het is idd zoals je zegt gevorderde zullen met het toestel waarschijnlijk wel functies missen, maar als beginner denk ik helemaal niet! Het is gewoon proberen en zoeken, maar dat is juist het leukste eraan!

      Ik ben er 99% van overtuigd dat ik voor de Nikon D60 ga gaan! Morge ga ik direct rondrijden om te kijken waar ze de beste aanbieding hebben van dit toestel ik kan niet wachten!!! xxxx

      Comment


      • #18
        Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

        Elke medaille heeft helaas twee zijden.
        Welk denk ik dat je er misschien toch ook even moet bij stil staan dat je ook voor je Sony body een ruim assortiment aan lenzen hebt met evenzeer kwaliteits- en prijsverschillen als bij de andere merken. En al zeker wat betreft de 'basislenzen' als groothoek, tele, macro, lichtsterke 50mm etc. hetgeen ruimschoots moet volstaan vermits je een hobby'ist bent die eens wil proeven van de digitale fotografie alvorens er misschien later wel 1000'en euros tegenaan te knallen.
        Ik weet dat het heel vervelend zal klinken maar persoonlijk ben ik super tevreden van mijn Sony a200 met kitlenzen en denk ik dat hij qua prijs die jij hier vermeldt zeer zeker nog eens het overwegen waard is.
        Eigenlijk is het heel simpel: Je wil er niet te veel geld aan spenderen, dus zal je bij de goedkopere body's blijven waar zeker niets mis mee is heden ten dage, maar helaas zul je dan ook (net als mij trouwens) bij de goedkopere lenzen blijven hangen. En vermits je foto als eerste door je lens moet, zal je dus nooit dezelfde schitterende foto's hebben als met professioneel materiaal. Maar vermits je, net als velen hier, een hobby'ist bent, mag je je dat ook niet gaan aantrekken en tracht je het beste te halen uit wat je hebt.
        Ik hoop dat ik je niet nog meer kopzorgen heb bezorgd maar dat je een klein beetje door de bomen het bos terug ziet... Heel eerlijk gezegd denk ik niet dat er een groot kwaliteitsverschil bestaat tussen de verschillende merken in deze prijsklasse, correct me if I'm wrong. Veel zal afhangen van het gevoel dat je hebt bij elke model van camera.
        Succes alleszins en laat je niet te veel afschrikken. Hak die knoop door, ga voor wat jij denkt dat de beste keuze is, en heb er achteraf ook geen spijt van...
        Greetz!
        Stel je kritieken niet te scherp...
        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

        Comment


        • #19
          Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

          Heb de mijne bij "konijn" gehaald

          (samen met 2 lenzen, SDkaartje en tas)

          waarom? prijs was er gunstig (woon op 16km), voorradig, garantie/problemen
          (hopelijk) beter (dan bv ne makro of zo)

          was niet zo tevreden over de verkoper maar aangezien ik het internet had afgeschuimd en reviews had gelezen was dit bijkomstig. (mijn keuze was toch al gemaakt) (en een verkoper staat niet voor het hele team)

          achter bleek de tas net te klein om beide lenzen in te stoppen, ben de dag daarna teruggereden en werd goed geholpen door een andere verkoper.
          De man die me alles had verkocht stond 1m verder een zie niets (keek zelfs niet) (heb hem zelf wel bedankt voor zijn service naverkoop)

          Comment


          • #20
            Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

            Aha, sony scoort dus ook vrij goed bij de DSLR's ?
            Dan moet ik idd deze zeker ook in het oog houden want de prijs die ervoor wordt gevraagd past idd ook nog in mijn budget
            Misschien dat ik eens moet vragen om de A200 en de D60 beurtelings vast te pakken om te kijken welke mij het beste ligt qua grip.. Dat kan mij mss ook al een voorkeur geven aan een camera.
            Als het gaat over lenzen ben ik echt wel een totally leek, dus daar heb ik idd wel wat hulp nodig om te kijken welke goed zijn voor later nog bij aan te kopen enzovoort. Want ik heb ondertussen al wel gemerkt dat het toch een vrij belangrijk aspect is bij de keuze van een merk.

            Het is idd zo dat ik er niet te veel geld aan wil spenderen, want ik ben een beginner en ik vind persoonlijk dat het niet echt verstandig is om er nu al 1000'en euro's aan te spenderen wanneer ik nog helemaal niet weet wat ik er mee ga doen in de toekomst. Het kan evengoed zijn dat fotografie niets voor mij is of juist het omgekeerde, dat ik er later meer professioneler met ga bezig zijn. Maar als eerste aankoop wil ik het goedkoper houden. & ik ben er mij heel goed van bewust dat ik dan natuurlijk niet zo'n mooie foto's zal trekken als professionals, maar dat stoort me niet echt

            Ik ga morgen nog zien, welke camera me het beste ligt, kijken naar de prijs, naar de latere mogelijkheden.. Ik heb me ondertussen toch al beperkt tot 2 camera's dus nu sta ik toch al een hele stap verder

            xxx

            Comment


            • #21
              Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

              Een paar weken geleden een K10D van Pentax met kitlens gezien voor 555 euro. Voor die prijs vindt je moeilijk beter denk ik.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #22
                Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door therealsugar Bekijk bericht
                Misschien dat ik eens moet vragen om de A200 en de D60 beurtelings vast te pakken om te kijken welke mij het beste ligt qua grip.. Dat kan mij mss ook al een voorkeur geven aan een camera.
                Het vastpakken in een winkel is een tip die veel gegeven wordt. Het is dan ook zeker belangrijk, maar neem daar wel de tijd voor. Ik heb, voor ik mijn keuze maakte, veel camera's vastgehouden en dan ben je toch afgeleid door wat de verkoper zegt. Bovendien kun je in korte tijd nooit de hele ergonomie van een toestel leren kennen.

                Mijn D80 voelde direct prima aan, maar dat was ook zo bij de 450D en de A300. Nu ik de camera heb en er langdurig mee omga, weet je pas wat belangrijk is (de 'knopologie' moet je ook liggen). Uiteindelijk heb ik een (voor mij) goede keuze gemaakt. Een DSLR ligt heel anders in de hand dan een compact, en wennen is er altijd bij, of dat nu Nikon, Canon, Sony, Pentax, Olympus, of welk merk dan ook is

                Om kort te gaan: 'voelen' in een winkel is prima, maar neem de tijd hiervoor!

                Succes met je keuze!
                Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

                Comment


                • #23
                  Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door mkprs Bekijk bericht
                  Om kort te gaan: 'voelen' in een winkel is prima, maar neem de tijd hiervoor!
                  Bedankt! Ik zal hier zeker en vast heel goed rekening met houden
                  Het zal een moeilijke keuze zijn morgen vrees ik... xxx

                  Comment


                  • #24
                    Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door mkprs Bekijk bericht
                    Het vastpakken in een winkel is een tip die veel gegeven wordt. Het is dan ook zeker belangrijk, maar neem daar wel de tijd voor. Ik heb, voor ik mijn keuze maakte, veel camera's vastgehouden en dan ben je toch afgeleid door wat de verkoper zegt. Bovendien kun je in korte tijd nooit de hele ergonomie van een toestel leren kennen.

                    Mijn D80 voelde direct prima aan, maar dat was ook zo bij de 450D en de A300. Nu ik de camera heb en er langdurig mee omga, weet je pas wat belangrijk is (de 'knopologie' moet je ook liggen). Uiteindelijk heb ik een (voor mij) goede keuze gemaakt. Een DSLR ligt heel anders in de hand dan een compact, en wennen is er altijd bij, of dat nu Nikon, Canon, Sony, Pentax, Olympus, of welk merk dan ook is

                    Om kort te gaan: 'voelen' in een winkel is prima, maar neem de tijd hiervoor!

                    Succes met je keuze!
                    Oorspronkelijk geplaatst door therealsugar Bekijk bericht
                    Bedankt! Ik zal hier zeker en vast heel goed rekening met houden
                    Het zal een moeilijke keuze zijn morgen vrees ik... xxx
                    Kiezen is altijd moeilijk . De tip om te gaan "voelen" is een hele goeie, de camera moet nl. lekker in de hand liggen , als je bijv grote handen hebt zijn sommige body's gewoon te klein.

                    Iets wat ik heel belangrijk vond in mijn keuze was de vraag .....Wat wil ik er in de toekomst mee doen. Als jij je wil toeleggen op bijv portretten, dan zou ik eerst eens gaan kijken welke merken er een goede portretlens voeren binnen jou budget, en dat geld voor alle soorten van fotografie, het zou niet leuk zijn als de lens die je uiteindelijk op het oog hebt , niet op je body past.
                    Kijk dus iets meer naar de toekomst. Het verschil in merken (op het zelfde niveau) in na genoeg niets , de een heeft iets meer van dit en de ander van dat en allemaal zijn ze de beste. de manier waarop je nu aanschaft is eigenlijk alleen gebaseerd op je budget, je loopt nu de kans dat je straks met een camera zit waar je niet mee kan doen wat je graag wilde en dan ben je waarschijnlijk meer geld kwijt dan nu.

                    Kortom, kijk wat je wil, waar je interesse ligt, kijk welke lens daar goed voor is (gebruik de zoek functie op BD) en ga daar een body voor kopen. Vergeet hierbij niet de best goede tweede hands markt niet. Hier op Bd. staan regelmatig mooie camera's tegen een betaalbare prijs , meestal van mensen die je de camera laten proberen, en er zuinig op zijn geweest.

                    tip: de meeste lenzen neem je mee naar de volgende body, daar wissel je vaker van dan van lens.

                    Sterkte.
                    Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                    Canon eos 7D Mijn site

                    Comment


                    • #25
                      Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

                      Vandaag gaan kijken en moet zeggen dat die A200 lekker in de hand ligt.
                      Nu is hij dacht ik in promotie,je krijgt 2 lenzen,de 18-70 en dan nog eens de 75-300.
                      Wat mij wel positief klonk,maar je mag me gerust tegenspreken is het feit dat in deze body de stabilizator inzit,dus niet in de lens.
                      Nadeel is misschien dat niet alle lenzen op het toestel passen.
                      Minolta lenzen wel via een tussen stukje.
                      Dus op dit moment kies ik voor Sony.
                      Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
                      schitterende maltwhisky op de kast

                      Comment


                      • #26
                        Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
                        Nadeel is misschien dat niet alle lenzen op het toestel passen.
                        Minolta lenzen wel via een tussen stukje.
                        Minolta AF-lenzen passen allemaal (zonder tussenstukje en zonder enig verlies van functionaliteit of prestaties) op Sony.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #27
                          Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
                          Vandaag gaan kijken en moet zeggen dat die A200 lekker in de hand ligt.
                          Nu is hij dacht ik in promotie,je krijgt 2 lenzen,de 18-70 en dan nog eens de 75-300.
                          Deze kit heb ik ook aangeschaft en ik heb er nog geen minuut spijt van gehad.
                          Een totaal bereik van 18 tot 300 mm is niet mis voor een beginner en de foto's zijn werkelijk goed van kwaliteit. Als deze kit in jouw budget past zou ik niet twijfelen want dit ga je bij een ander merk vrees ik niet snel vinden...
                          Stel je kritieken niet te scherp...
                          Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                          Comment


                          • #28
                            Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
                            Vandaag gaan kijken en moet zeggen dat die A200 lekker in de hand ligt.
                            Nu is hij dacht ik in promotie,je krijgt 2 lenzen,de 18-70 en dan nog eens de 75-300.
                            Wat mij wel positief klonk,maar je mag me gerust tegenspreken is het feit dat in deze body de stabilizator inzit,dus niet in de lens.
                            Nadeel is misschien dat niet alle lenzen op het toestel passen.
                            Minolta lenzen wel via een tussen stukje.
                            Dus op dit moment kies ik voor Sony.
                            Stabilisatie gaat wel ten koste van een deel van je censor, die beweging moet ergens vandaan komen , als je de stabilisator aan zet krijg je minder censor oppervlakte omdat hij de beweging moet opvangen, dat doet hij dan met de buitenranden, die je dan niet meer gebruikt als fotografie oppervlak.
                            Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                            Canon eos 7D Mijn site

                            Comment


                            • #29
                              Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                              Stabilisatie gaat wel ten koste van een deel van je censor, die beweging moet ergens vandaan komen , als je de stabilisator aan zet krijg je minder censor oppervlakte omdat hij de beweging moet opvangen, dat doet hij dan met de buitenranden, die je dan niet meer gebruikt als fotografie oppervlak.
                              Goed punt om naar voor te brengen want had daar nog niet bij stil gestaan.(Mijne stabilisator zal blijk nog niet gewerkt hebben )
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment


                              • #30
                                Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

                                Hey

                                Ik heb mijn toestel vorige week gekoacht bij officecenter. En moet zeggen daar is het veruit het goedkoopst voor al deze toestellen.
                                Den vandaag daar nog geweest en ik weet dat ze daar nog op stock zijn.

                                Grts Melkdjefer
                                Olivier
                                CANON EOS 6DmkII | CANON EOS 450D + batterygrip | EF 24-70 mm f/2.8 L USM | EF 100 mm f/2.8 Macro USM | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS | Speedlite 430EX

                                Comment

                                Working...
                                X