Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon, canon, sony, pentax? help!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon, canon, sony, pentax? help!!!

    Hey iedereen!

    Ik ben al de hele dag vele onderwerpen op het forum aan het lezen want ik ben (rararara) ook een totale leek op het vlak van reflexcamera's en ik wil graag mijn eerste kopen. Ten eerste wil ik toch al zeggen dat ik het echt ongelooflijk leuk vind dat professionele mensen zo hard hun best doen om antwoorden te geven op de mensen hun vragen. Ik vind dat echt fantastisch!!

    Nu ik ben al een paar winkels binnengestapt voor meer informatie en welke SRL ze mij zouden aanbevelen. De ene winkel heeft mij de Nikon D60 aanbevolen omdat het een "nieuwer" model is van de D40 (en omdat de D80 boven mijn budget zit) en een andere winkel heeft mij een pentax K200 aanbevolen omdat die (volgens hem) eigenlijk "goedkoper" is tegenover nikon en canon omdat hij denk ik ongeveer dezelfde prijs had tegenover types van nikon en canon maar waarbij er wel wat meer specificaties inzaten (zoals bv. waterdichtheid). Nu toch ben ik niet helemaal overtuigd van die pentax over canon heb ik eigenlijk nog niet veel uitleg gekregen.

    Nu wil ik graag raad vragen welk merk en type mij het beste ligt:
    - ik ben een beginner
    - ik wil liefst maar tot ong €500 gaan (wat niet zo'n groot budget is, i know)
    - het is voornamelijk bedoeld voor zelfportretten, foto's van dieren, natuur, landschap, portretten van mensen, niet zo echt voor bewegende beelden.

    Tot nu toe valt mijn oog op een nikon D60, maar ik vraag mij af wat het beste is om te kiezen:
    - de nikon D60 + AF-S DX 18-55 II voor €465
    - de nikon D60 + AF-S DX VR 18-55mm voor €515

    Alle aanbevelingen zijn welkom want ik ben ondertussen al een paar weken bezig met het kiezen van een toestel maar ik raak maar steeds harder in de war , alvast heel hard bedankt op voorhand!! xxx

  • #2
    Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

    Oorspronkelijk geplaatst door therealsugar Bekijk bericht
    Hey iedereen!

    Ik ben al de hele dag vele onderwerpen op het forum aan het lezen want ik ben (rararara) ook een totale leek op het vlak van reflexcamera's en ik wil graag mijn eerste kopen. Ten eerste wil ik toch al zeggen dat ik het echt ongelooflijk leuk vind dat professionele mensen zo hard hun best doen om antwoorden te geven op de mensen hun vragen. Ik vind dat echt fantastisch!!

    Nu ik ben al een paar winkels binnengestapt voor meer informatie en welke SRL ze mij zouden aanbevelen. De ene winkel heeft mij de Nikon D60 aanbevolen omdat het een "nieuwer" model is van de D40 (en omdat de D80 boven mijn budget zit) en een andere winkel heeft mij een pentax K200 aanbevolen omdat die (volgens hem) eigenlijk "goedkoper" is tegenover nikon en canon omdat hij denk ik ongeveer dezelfde prijs had tegenover types van nikon en canon maar waarbij er wel wat meer specificaties inzaten (zoals bv. waterdichtheid). Nu toch ben ik niet helemaal overtuigd van die pentax over canon heb ik eigenlijk nog niet veel uitleg gekregen.

    Nu wil ik graag raad vragen welk merk en type mij het beste ligt:
    - ik ben een beginner
    - ik wil liefst maar tot ong €500 gaan (wat niet zo'n groot budget is, i know)
    - het is voornamelijk bedoeld voor zelfportretten, foto's van dieren, natuur, landschap, portretten van mensen, niet zo echt voor bewegende beelden.

    Tot nu toe valt mijn oog op een nikon D60, maar ik vraag mij af wat het beste is om te kiezen:
    - de nikon D60 + AF-S DX 18-55 II voor €465
    - de nikon D60 + AF-S DX VR 18-55mm voor €515

    Alle aanbevelingen zijn welkom want ik ben ondertussen al een paar weken bezig met het kiezen van een toestel maar ik raak maar steeds harder in de war , alvast heel hard bedankt op voorhand!! xxx
    Hoi therealsugar

    Wat heb je nu om plaatjes mee te schieten.??
    Als je een spiegelreflex hebt, en je hebt objectieven da kun je jouw budget aan de body uitgeven zonder objectieven.
    Wanneer je een Cannon koopt dan zijn er adaptie ringen te koop die je eenvoudig en goedkoop jouw oude objectieven op de nieuwe body laat gebruiken.
    Neem deze tip mee in je beslissingen.
    Verder is een Cannon 350 D al voor heel redelijke prijzen uit te halen.

    groeten en succes
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

    Comment


    • #3
      Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

      Bedankt voor je reactie!! Nu heb ik een olympus FE-100 al een redelijk oude en geen reflexcamera. Het is mijn eerste dat ik ga aankopen omdat ik wil beginnen met échte fotografie en daar heb ik natuurlijk goed materiaal voor nodig. Heb dus ok nog geen objectieven dus ik zal er sowieso 1 moeten bij aankopen, wat mijn keuze natuurlijk kleiner maakt door mijn budget. Dus een canon 350D is al een goede mogelijke keuze? En die nikon D60 is die af te raden of..? xxx

      Comment


      • #4
        Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

        Er zijn geen slechte toestellen of af te raden toestellen omdat deze minder presteert. Alle merken presteren goed of het nu een Nikon, Canon, Sony of Pentax is.

        Met je budget zal je je sowieso moeten beperken met wat soort fotografie je wil doen. Het is zo dat een lens voor dieren meer mm zal eisen dan voor landschap en met 1 lens wordt het toch echt moeilijk.

        Comment


        • #5
          Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

          Ikzelf heb sindskort de Nikon D60, met 18-55 VR lens (Vibratie reductie dus) en ben er zéér tevreden over. Makkelijk in te stellen, al iets meer dan 1000 foto's mee gemaakt en 't zijn soms echt pareltjes (al heb ik dan mss ook wat geluk)

          Een miskoop doe je je er zeker niet mee, dus ik stem voor Nikon !
          Nikon D60 18-55mm VR - 55-200mm VR - SanDisk Extreme III 2.0GB http://www.bertziethet.tk

          Comment


          • #6
            Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

            De 350D zal ondertussen op de meeste plaatsen toch wel uitverkocht zijn.

            Als een lage prijs echt heel belangrijk is, kijk dan niet alleen naar de camerabody, maar ook naar de objectieven die je er nog bij wil kopen.

            Ooit was het nog simpel, toen ik mijn eerste DSLR kocht, was de Canon EOS 300D de enige die een beetje betaalbaar was.
            Nu hebben de meeste merken wel een goedkope DSLR, de verschillen in beeldkwaliteit zijn niet meer zo groot, en daardoor wordt het moeilijk om een keuze te maken.

            Voor foto's van dieren heb je meestal een tele nodig, met de kitlens kom je dan niet toe. Je zal dus een setje moeten kopen met een kitlens + een telezoom.

            Op dit ogenblik heeft Canon twee heel goede lenzen om mee te beginnen (EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS), maar dan heb je zelfs met de goedkoopste camerabody nog heel wat meer nodig dan 500 euro.
            Bij een camera hoort ook een geheugenkaartje (gelukkig zijn die op dit ogenblik niet meer duur), en een reserve-accu om te voorkomen dat je op een belangrijk ogenblik zonder stroom valt. Je kan ook een compatibele accu kopen van een ander merk, die werken ook prima, en ze zijn een flink stuk goedkoper.
            Tenslotte heb je nog een fototas nodig om alles in op te bergen...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
              Met je budget zal je je sowieso moeten beperken met wat soort fotografie je wil doen. Het is zo dat een lens voor dieren meer mm zal eisen dan voor landschap en met 1 lens wordt het toch echt moeilijk.
              Ja idd, daar was ik me zeker en vast al van bewust. Ik ben van plan om eerst een (denkik ) standaard lens te kopen (die van 18-55mm VR) samen met de body natuurlijk en dan naargelang ik al wat foto's heb getrokke meer te zien in welk soort fotografie ik mij wil specifiere en op basis van die keuze mij nog andere lenzen aan te schaffen.. xxx

              Comment


              • #8
                Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Virus Bekijk bericht
                Ikzelf heb sindskort de Nikon D60, met 18-55 VR lens (Vibratie reductie dus) en ben er zéér tevreden over. Makkelijk in te stellen, al iets meer dan 1000 foto's mee gemaakt en 't zijn soms echt pareltjes (al heb ik dan mss ook wat geluk)

                Een miskoop doe je je er zeker niet mee, dus ik stem voor Nikon !
                Ooh, ik ben zeer blij om een positieve commentaar te krijgen van een gebruiker van de D60 want ik ken persoonlijk zo niemand dus je bent er echt tevreden over? Niet veel probleme of ongemakken of functies die er niet zijn aan de camera die je toch wel mist?? xxx

                Comment


                • #9
                  Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

                  Ja ik vind het eigenlijk zelf een beetje vervelend dat het budget erop staat maar aangezien ik nog niet goed weet of ik hier heel hard in ga verdergaan (dus meer dan een "gewone" hobby) en omdat ik student ben dat alleen maar inkomen heeft van vakantiewerk denk ik dat het beste is dat ik nog geen duizenden euro's eraan ga uitgeven..

                  De keuze is idd heel moeilijk nu, ik ben al een paar weken aan het piekeren en ik heb nog geen enkel besluit kunnen maken
                  als ik moet kijken naar de objectieven, ben ik dan beter af om objectieven te kopen van het merk van mijn camera (dus als ik bv een nikon koop dan een lens van nikon te kopen) of kan ik ook lenzen kopen van tamron? want blijkbaar zijn die wat goedkoper..
                  en qua objectieven, welk merk is het goedkoopste (nikon, canon, sony,...) of zijn ze allemaal evenredig van prijs??

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

                    Volgens mij past deze in je budget.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

                      Bedankt voor de link, hij is inderdaad vrij interessant en het past mooi in mijn budget! Ik ga er zeker achter horen!

                      ik had nog deze vraag: welk is de beste aanbiedingen tussen:
                      - een sony A200K + 18-77 mm voor € 420
                      - een nikon D60 + AF-S DX VR 18-55 mm voor € 515

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

                        Ik heb zelf een Nikon D60 + AF-S DX VR 18-55mm en ben er zeer tevreden over wel is het zo dat niet alle Nikon lenzen er 100% mee samenwerken maar als je de lenzen koopt die er op passen de AF-S serie met ingebouwde motor dan is er niets aan de hand.
                        Als je nu de nikon D60 + AF-S DX VR 18-55mm koopt kan je naderhand nog altijd een voordelige telezoom kopen van Nikon, Sigma of Tamron die er op past en die zijn ook niet zo duur.
                        Wil je echt topkwaliteit van Nikon dan koop je lichtsterke lenzen maar dan zit je natuurlijk mee lenzen van + €1000 en dat is in uw geval toch zeker niet de bedoeling.
                        Persoonlijk vind ik het zeer spijtig dat Nikon geen 50mm en 85mm heeft voor de D40, D40x en D60 en ook geen batterijgrip (die zijn wel van een ander merk te koop) maar dat zal bij u toch geen rol spelen.
                        De D60 is eenvoudig in gebruik en schiet best goeie foto's.
                        Van Canon is er ook nog een D400 die opgevolgd is door de D450 en van Sony heb je ook nog de Alpha 200.
                        Het ligt er ook maar aan hoe ver je wilt gaan, je hebt keuze van honderden euro tot duizenden euro, koop iets naar je budjet en als je de smaak te pakken hebt kan je nog altijd bepalen wat je er voor over hebt.
                        Ik wens je in ieder geval suc6 met je zoektocht en je zal heus wel wat vinden naar je goesting.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

                          momenteel heb ik mijn oog laten vallen op de nikon D60 met die AF-S DX VR 18-55 mm. maar ik denk dat die sony alpha A200 ook wel iets is voor mij..
                          maar ik weet niet goed de welke achteraf het "beste" is qua lenzen.
                          bij welk merk heb je de meeste keuze en welk is het goedkoopst qua lenzen?

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door therealsugar Bekijk bericht
                            maar ik weet niet goed de welke achteraf het "beste" is qua lenzen.
                            bij welk merk heb je de meeste keuze en welk is het goedkoopst qua lenzen?
                            Ik ga vervelend doen maar het antwoord op die vraag is Canon. Maar tussen diegene waar jij over twijfelt is het Nikon.

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon, canon, sony, pentax? help!!!

                              hehe, dat was natuurlijk te verwachten dat als je kijkt qua lenzen het een ander merk is dan de 2 waar ik tussen twijfel
                              maar als tusse de andere 2 nikon het beste is, dan denk ik dat ik voor de nikon D60 gaat gaan, tenzij ik nog een 2dehands D80 vind voor €500 ofzo..
                              Heeft iemand daar een advertentie van gezien?? xxx

                              Comment

                              Working...
                              X