Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een compact erbij. Ook Nikon ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een compact erbij. Ook Nikon ?

    Hi,

    Ons dochter 12j zou zich een compactje willen aanschaffen. Niet te duur. Kwestie van te experimenteren en snapshots te nemen (vakantie, op kamp, ...) ca 150 tot 180 eur

    Ik heb geen ervaring met compact omdat ik overgestapt ben van refelx analoog naar D200.

    Mijn vragen:
    - Is de menu structuur en interface van de NIKON compact gelijkaardig aan de reflexen ? (Dit bespaart wat leercurve)
    - Wat is/zijn de beste compacts van Nikon (Coolpix), gezien geen reviews op dpreview.

    - Of is er geen reden om voor een compact bij Nikon te blijven en te gaan voor die waarvan men veel reviews vindt bv de Lumixen



    Dank voor jullie reacties

    M
    Fuji XT2 - XF 10-24 f/4 - XF18-55 f2,8- f4 XF 55-200 f3,5-4,8
    + b.u. Fuji X-E1

  • #2
    Re: Een compact erbij. Ook Nikon ?

    Voor een compact voor een kind van 12j is het niet noodzakelijk om bij een bepaald merk (Nikon) te blijven.
    De eisen die je aan deze compact moet stellen zijn anders dan dat je een camera koopt voor je zelf.

    Voor een kind van 12j zou ik de volgende eisen stellen.
    1. Camera moet tegen een stootje kunnen.
    2. De bediening moet kindvriendelijk zijn.
    3. Heel veel megapixels is niet noodzakelijk.
    4. waterspat en stof bestendig.
    5. NL handleiding.

    Veel succes.
    mvg
    Antoine

    Comment


    • #3
      Re: Een compact erbij. Ook Nikon ?

      Ben het geheel eens met vorige poster

      Ik heb zelf de 770 als borstzak cameraatje en geef die vaak in handen van mijn kleinkinderen, ook als ze gaan zwemmen
      Wat mij opvalt is dat die kinderen geweldig met alle scene modi overweg kunnen.

      Comment


      • #4
        Re: Een compact erbij. Ook Nikon ?

        voor reflex zie ik slechts 1 reden om canon boven nikon te kiezen,tenminste vorige generatie, hadden beetje minder ruis,hier staan voor mij 10 dingen tegenover waarom ik nikon beter vind. heb ook compactje van nikon,coolpix L4,ja is 2j oud en was goedkoop maar vriendin haar canon-tje ook,a460? ,en is toch pak beter vind ik .... heden zou ik natuurlijk absoluut eentje met optische stabilisatie kiezen ...

        Comment


        • #5
          Re: Een compact erbij. Ook Nikon ?

          canon powershot en draaiwiel op't hartje
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: Een compact erbij. Ook Nikon ?

            waarom beperkten tot Nikon? Ik ben ondertussen ook druk aan het zoeken naar een nieuw fototoestel en viel me op dat bij de compacts panasonic enorm goede reviews ontving
            http://www.mimoza.be/

            Comment


            • #7
              Re: Een compact erbij. Ook Nikon ?

              Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
              waarom beperkten tot Nikon? Ik ben ondertussen ook druk aan het zoeken naar een nieuw fototoestel en viel me op dat bij de compacts panasonic enorm goede reviews ontving
              Om dan nog maar te zwijgen over de Fuji toestelletjes . . . en zo kunnen we blijven verder gaan met merken opnoemen . . . Het blijft altijd een lastige keuze.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Een compact erbij. Ook Nikon ?

                Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                Ben het geheel eens met vorige poster

                Ik heb zelf de 770 als borstzak cameraatje en geef die vaak in handen van mijn kleinkinderen, ook als ze gaan zwemmen
                Wat mij opvalt is dat die kinderen geweldig met alle scene modi overweg kunnen.
                Die heb ik toevallig ook... Lang getwijfeld vanwege het "xd-kaartje", maar vind het wel een leuk toestelletje. Wel al een heel bedrag om mee te geven, maar er staat veel tegenover, o.a. dat je er mee kan gaan zwemmen . Mocht het de "onderwaterfunctie" niet hebben, zou ik zeker voor een Canon gaan.
                Op mijn werk heeft men ook Nikon compactjes, en ik ben er niet van te spreken. Er is er niet één waar niets aan geplakt of stuk is, zelfs na een halfjaar. De foto's zijn wel OK, maar m.i. kunnen de toestellen niet echt tegen een stootje.

                Comment

                Working...
                X