Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP batterijen: gaan ze écht langer mee?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• GP batterijen: gaan ze écht langer mee?

Binnenkort ga ik mij een nieuwe batterijlader aaschaffen. Ditmaal een snellader ipv. eentje die er 16h over doet. 'T zal nodig zijn op reis...

De "1h-powerbank" van GP ligt voor de hand. De bijgeleverde batterijen zijn nu al 2000NimH.

Ik bezit nu al GP 1800NimH batterijen (2 sets) en ook herlaadbare AA's van een onbekend merk (gekocht in de Gamma; "mag ik eens iets vrageuh? 'K zou batterijes wille kopeuh. Kunt ge mij een pakketje aanradeuh? Met een hamerkeuh? En een beitelkeuh? Mag ik er nog eens over nadenkeuh?" Sorry, ik was effe op dreef...)

Deze "Gamma-batterijen" zijn "slechts" 1100NimH, maarrrr... het kan toeval zijn maar... ze lijken véél langer mee te gaan dan die van GP. Kan dat? Gefoefel met cijfers bij GP? Of beeld ik me zaken in?

http://www.theafricabug.com

Originally posted by Jochen
    Deze "Gamma-batterijen" zijn "slechts" 1100NimH, maarrrr... het kan toeval zijn maar... ze lijken véél langer mee te gaan dan die van GP. Kan dat? Gefoefel met cijfers bij GP? Of beeld ik me zaken in?
    Mijn ervaring is net omgekeerd. Ik had vroeger een drietal merken, zowel NiCd als NiMH. Recent ook van die 1800mAH batterijen van GP gekocht. Mijn universele remote deed vroeger met moeite 3 weken met die oude NiMHs, nu geraak ik aan minstens 2 maand met die GPs.
    (Edit) Ik gebruik wel nog steeds mijn 'trage' lader en steek die GPs dus ook typisch minstens een uur of 8 in de lader.

Henk

Comment

'T zou kunnen dat ik mis ben natuurlijk. Onlangs nam ik macro shots van bloemen, vanop statief. Eén set GP's was er al door na 1 SM kaartje (50 foto's max). Moet wel toegeven: heb veel met LCD gewerkt...

Comment

Ten eerste: de GP's moeten in het begin enkele keren geladen/volledig ontladen worden vooraleer ze op hun volledige krachten komen.
        ten tweede: is het niet zo dat je voor een digicam best minimaal 1600NimH neemt?
        Ten derde: ik heb de 1800NimH's van GP en de 1h snellader; meeeer dan tevreden ben ik daarover.

greetz
        My Flickr

Comment

Originally posted by DaVa
          Ten eerste: de GP's moeten in het begin enkele keren geladen/volledig ontladen worden vooraleer ze op hun volledige krachten komen.
          ten tweede: is het niet zo dat je voor een digicam best minimaal 1600NimH neemt?
          Ten derde: ik heb de 1800NimH's van GP en de 1h snellader; meeeer dan tevreden ben ik daarover.

greetz
          Ten eerste: Dat weet het kleinste kind. Ik heb mijn batterijen al een jaar, bijna twee.
          Ten tweede: Waarom? Hoe meer opslagcapaciteit hoe beter toch?
          Ten derde: Heb je al andere batterijmerken geprobeerd en vergeleken met GP?

Versta me niet verkeerd: ik doe hier niet aan "product-bashing", en ik ben zeker geen forum-trol. Maar je klinkt als iemand die zonodig zijn aankoopkeuze wil verdedigen en niet kan aanvaarden dat iemand zich vragen stelt bij de kwaliteit...

Comment

Originally posted by henkvw
            Recent ook van die 1800mAH batterijen van GP gekocht. Mijn universele remote deed vroeger met moeite 3 weken met die oude NiMHs, nu geraak ik aan minstens 2 maand met die GPs.
            Welke remote is dat ? Mijn Sony RM-VZ950 (of zoiets, alleszins 950 ) geeft onmiddellijk een "batt" indicatie als ik er mijn 1600 MAh GP batterijen insteek. Een Psion 5mx (waarvoor ik ze gekocht heb), kan er een 10-16h werk-tijd mee aan.

Jörg
            Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

Originally posted by Jochen
              Binnenkort ga ik mij een nieuwe batterijlader aaschaffen. Ditmaal een snellader ipv. eentje die er 16h over doet. 'T zal nodig zijn op reis...

De "1h-powerbank" van GP ligt voor de hand. De bijgeleverde batterijen zijn nu al 2000NimH.

Ik bezit nu al GP 1800NimH batterijen (2 sets) en ook herlaadbare AA's van een onbekend merk (gekocht in de Gamma; "mag ik eens iets vrageuh? 'K zou batterijes wille kopeuh. Kunt ge mij een pakketje aanradeuh? Met een hamerkeuh? En een beitelkeuh? Mag ik er nog eens over nadenkeuh?" Sorry, ik was effe op dreef...)

Ik ben in ieder geval zeer tevreden van GP Smart en gebruik ook de kabel voor in auto. Maar je weet nooit, probeer eens een objectieve test te doen met gamma batterijen.
              Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Hallo Jochen
                Ik heb onlangs de GP Smart Powerbank 4 x 2000 series gekocht (79 Euro)(min 1900 mAh - 1 uur laden)) wat een verschil met het eerste setje dat ik had AccuPlus Ni-dc 750 mAh van Varta (ook 14 uren laden) !
                Ik gebruik die in mijn flits, en alhoewel nog maar driemaal herladen, ben ik daar goed content van, gaan véél langer mee.
                Bijkomend voordeel van die lader is dat hij ook druppellaad, na de volle lading.

Comment

Originally posted by VJ
                  Welke remote is dat ? Mijn Sony RM-VZ950 (of zoiets, alleszins 950 ) geeft onmiddellijk een "batt" indicatie als ik er mijn 1600 MAh GP batterijen insteek. Een Psion 5mx (waarvoor ik ze gekocht heb), kan er een 10-16h werk-tijd mee aan.
                  Een Philips Pronto. Bemerk wel dat de grootste slokop qua battery power de backlight is. Maar ik ga ervan uit dat er geen grote week-to-week verschillen zitten in mijn backlight gebruik.

Henk

Comment

Hallo Jochen

Ik heb geen ervaring met GP. Wel met Memorex 1800 mAh (Nmh). Koop deze gewoonlijk in de makro.
                    Lader + 4 batterijen +- 40 euro. Is een kleine snellader druppellader voor zowel op 220 V als op 12 V via aansteker. heeft tevens een ontladings + refresh functie.
                    Een nadeel, ze hebben een redelijk snelle zelfontlading (2 tal weken)

p.s in makro hebben ze tegenwoordig ook GP.

Groetjes
                    Jean.
                    35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

Comment

Originally posted by Plimsol
                      Een nadeel, ze hebben een redelijk snelle zelfontlading (2 tal weken)
                      Nu je het zegt, ik denk dat dat de voornaamste reden is waarom ik met die andere typen batterij maar enkele weken kon doen in mijn Pronto.
                      Die GPs daarentegen lijken heel lang (op zijn minst) een groot deel van hun lading te houden.

Henk

Comment

Originally posted by henkvw
                        Een Philips Pronto. Bemerk wel dat de grootste slokop qua battery power de backlight is. Maar ik ga ervan uit dat er geen grote week-to-week verschillen zitten in mijn backlight gebruik.
                        Hmm, dan zal mijn Sony wel zeer kritisch zijn wat zijn voltages betreft en zo... Nu ja, met gewone batterijen doe ik er bijna een jaar mee, dus zo erg is het niet.

Jörg
                        Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

ik gebruikte vroeger de GP1300mAh,daarna de memorex 1300mAH en nu de ANSMANN 2000mAh met bijhorende snellader/druppellader.
                          ik ben tevreden over de 3 types .

Comment

Bon, het lijkt dus echt wel alsof de GP's hun geld waard zijn. 'T zal een gedacht zijn van mij (bvb. toevallig altijd setje gebruikt dat al ver ontladen is, gecombineerd met veel LCD-gebruik).

Ik ga toch nog effe testen (proberen een vergelijkende test te doen), want zo'n snellader zegt mij ook wel wat. Zeker voor de reis dit najaar...

Comment

Ik weet niet of je deze hier al gezien hebt maar hier heb je heel wat verschillende types die met elkaar vergeleken worden.

http://www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM

Comment

Working...
                              X