Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met de Canon EOS 40D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Probleem met de Canon EOS 40D?

    Oorspronkelijk geplaatst door robkesfoto Bekijk bericht
    Als ik op de P stand (semi automaat) en de groene stand (vol automaat) fotografeer zijn ze ook niet scherp. Op p heb ik zowel RAW als jpeg geprobeerd en de groene stand is zo ie zo JPEG. Maar helaas niks scherp dus.

    Ik vind het niet erg om met DPP mijn foto's kwa scherpte iets op te krikken,
    Maar ik heb echter geen zin om iedere foto te moeten nabewerken. Ik wil graag fotograferen en niet iedere foto nabewerken.
    Ik vind dat de camera ook op de groene jpeg stand wel scherpe foto's moet kunnen maken.
    dit heb ik ook gehad, ik heb alle instellingen van de camera gereset en het probleem was opgelost, vraag me niet hoe het komt maar ik was ervanaf. misschien eens proberen....

    gr,

    Comment


    • #17
      Re: Probleem met de Canon EOS 40D?

      Oorspronkelijk geplaatst door visser 95 Bekijk bericht
      Bij je camera hebt je toch ook digital photo proffesional gekregen .Raw opnames moeten bijna altijd naverscherpt worden.
      Je sluitertijd is te langzaam en je iso te hoog.
      Fotografeer liever met f8 . In de av stand kan je volgens mij je sluitertijd gewoon aanpassen. door je camera in de bovenste aan stand te zetten.
      Als je in de automatische stand fotografeert b.v. de portretstand [alleen jpeg]zijn ze dan ook niet scherp.?
      Koop foto pocket eos 40d van easy computing.[geen aandelen]
      Ik ben overgestapt van 400d naar 40 de en vind de 40d in alle opzichten beter dus ook scherper.
      Hier de uitgebreide exif gegevens foto 2 is op de automaat genomen. Die pocket eos 40d kan interessant zijn, ik heb net de workshop (2 dvd's ) canon made easy EOS 40D binnen, hier wordt de camera letterlijk helemaal doorgenomen. :-)

      File Name IMG_5786.CR2 (foto 1)
      Camera Model Canon EOS 40D
      Shooting Date/Time 15-6-2008 14:20:47
      Shooting Mode Program AE
      Tv( Shutter Speed ) 1/40
      Av( Aperture Value ) 4.5
      Metering Mode Evaluative Metering
      Exposure Compensation 0
      ISO Speed 800
      Lens EF28-105mm f/3.5-4.5 USM
      Focal Length 105.0 mm
      Image Size 3888x2592
      Image Quality RAW
      Flash Off
      White Balance Mode Auto
      AF Mode AI Focus AF
      Picture Style Landscape
      Sharpness 4
      Contrast 0
      Saturation 0
      Color tone 0
      Color Space sRGB
      Long exposure noise reduction 0isable
      High ISO speed noise reduction 0isable
      Highlight tone priority 0isable
      File Size 13270 KB
      Drive Mode Single shooting
      Date/Time(UTC)
      Latitude
      Longitude
      Altitude
      Geographic coordinate system



      File Name IMG_5760.JPG (foto2)
      Camera Model Canon EOS 40D
      Shooting Date/Time 15-6-2008 13:50:32
      Shooting Mode Auto (groene stand)
      Tv( Shutter Speed ) 1/250
      Av( Aperture Value ) 8.0
      Metering Mode Evaluative Metering
      Exposure Compensation 0
      ISO Speed 400
      Lens EF28-105mm f/3.5-4.5 USM
      Focal Length 96.0 mm
      Image Size 3888x2592
      Image Quality Fine
      Flash Off
      White Balance Mode Auto
      AF Mode AI Focus AF
      Picture Style Standard
      Sharpness 3
      Contrast 0
      Saturation 0
      Color tone 0
      Color Space sRGB
      Long exposure noise reduction 0isable
      High ISO speed noise reduction 0isable
      Highlight tone priority 0isable
      File Size 3596 KB
      Drive Mode Single shooting
      Date/Time(UTC)
      Latitude
      Longitude
      Altitude
      Geographic coordinate system


      File Name IMG_5544.JPG (foto3)
      Camera Model Canon EOS 40D
      Shooting Date/Time 14-6-2008 11:18:34
      Shooting Mode Sports
      Tv( Shutter Speed ) 1/20
      Av( Aperture Value ) 5.6
      Metering Mode Evaluative Metering
      Exposure Compensation 0
      ISO Speed 800
      Lens EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS
      Focal Length 51.0 mm
      Image Size 3888x2592
      Image Quality Fine
      Flash Off
      White Balance Mode Auto
      AF Mode AI Servo AF
      Picture Style Standard
      Sharpness 3
      Contrast 0
      Saturation 0
      Color tone 0
      Color Space sRGB
      Long exposure noise reduction 0isable
      High ISO speed noise reduction 0isable
      Highlight tone priority 0isable
      File Size 4015 KB
      Drive Mode High-speed continuous shooting
      Date/Time(UTC)
      Latitude
      Longitude
      Altitude
      Geographic coordinate system


      File Name IMG_5785.CR2 (foto 4)
      Camera Model Canon EOS 40D
      Shooting Date/Time 15-6-2008 14:20:41
      Shooting Mode Program AE
      Tv( Shutter Speed ) 1/50
      Av( Aperture Value ) 4.0
      Metering Mode Evaluative Metering
      Exposure Compensation 0
      ISO Speed 800
      Lens EF28-105mm f/3.5-4.5 USM
      Focal Length 53.0 mm
      Image Size 3888x2592
      Image Quality RAW
      Flash Off
      White Balance Mode Auto
      AF Mode AI Focus AF
      Picture Style Landscape
      Sharpness 4
      Contrast 0
      Saturation 0
      Color tone 0
      Color Space sRGB
      Long exposure noise reduction 0isable
      High ISO speed noise reduction 0isable
      Highlight tone priority 0isable
      File Size 12754 KB
      Drive Mode Single shooting
      Date/Time(UTC)
      Latitude
      Longitude
      Altitude
      Geographic coordinate system
      Last edited by robkesfoto; 20 juni 2008, 22:12.
      Canon EOS 50D - Canon EOS 60D - Canon EF 17-40 f/4L USM - Canon EF 70-200 f/4L USM - Canon EF-S 60 f/2.8 Macro USM - Canon EF 50 f/1.8 II - Canon Flitser 430EX II

      Comment


      • #18
        Re: Probleem met de Canon EOS 40D?

        Ik wil ook graag leren, iedereen heeft het hier over dat mijn sluitertijden zo lang zijn. ze zijn ook niet super kort nee, maar als ik soortgelijke foto's van mijn 400D neem met ongeveer dezelfde waardes dan zijn deze toch stukken beter.

        zie hier een voorbeeld. http://www.robkesfoto.nl/badje.jpg
        de foto is genomen (met een 400D) met een standaard kitlens 55-200.
        Het diafragma van deze lens begint hier pas bij 4.5 (foto is genomen op diafragma 5) en verder is de sluitertijd 1/60

        foto 4 van mijn bovenstaande voorbeelden is genomen met een sluitertijd van 1/50 en diafragma 4 verder is de iso hier 800 (wat bij de 400D kwa ruis gelijk staat aan 400 heb ik me laten vertellen) en is de lens de 28-205 usm II een kwalitatief een stuk beter dan de 55-200 dus technische gezien zou foto 4 betere resultaten moeten hebben.

        Beoordeel zelf maar.
        foto4 is genomen op de AV stand met diafragma 4, da's bijna het laagste diafragma. als ik dat zou gaan vergroten wordt mijn sluitertijd langer. hoe had ik bij bovenstaande foto's de sluitertijd korter moeten krijgen dan?
        Groeten Rob
        Last edited by robkesfoto; 21 juni 2008, 08:45.
        Canon EOS 50D - Canon EOS 60D - Canon EF 17-40 f/4L USM - Canon EF 70-200 f/4L USM - Canon EF-S 60 f/2.8 Macro USM - Canon EF 50 f/1.8 II - Canon Flitser 430EX II

        Comment


        • #19
          Re: Probleem met de Canon EOS 40D?

          Oorspronkelijk geplaatst door robkesfoto Bekijk bericht
          hoe had ik bij bovenstaande foto's de sluitertijd korter moeten krijgen dan?
          Groeten Rob
          Flitsen?

          Zeker als je veel binnenshuis fotografeert doe je jezelf een enorm plezier om een externe flitser te kopen (er vanuitgaand dat je die nog niet hebt anders zou je die toch wel gebruiken bij dit soor shots?). Dan kun je indirect flitsen (bijv. weerkaatsing via plafond) wat een mooi verspreid licht geeft. Ook krijg je niet van die harde slagschaduw (zoals bij een interne flitser in de camera) en bovendien kun je dan wat lagere iso's gebruiken. En buitenshuis kun je de flitser gebruiken voor invulflits
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #20
            Re: Probleem met de Canon EOS 40D?

            Oorspronkelijk geplaatst door robkesfoto Bekijk bericht
            ... dus technische gezien zou foto 4 betere resultaten moeten hebben.
            technisch gezien vergeet je hier een hoop parameters die de foto beinvloeden. iso van foto badje? heel andere omstandigheden/achtergrond/belichting? mss bewoog je te veel bij het nemen van foto 4? diafragma 4 tov 5? verschillende PP? verschillend file formaat? etc..

            iig, al je voorbeelden zien er idd wel onscherp uit, waarom ga je niet langs bij de winkel waar je het toesetl gekocht hebt?

            Comment


            • #21
              Re: Probleem met de Canon EOS 40D?

              Heb je het menu beeldstijl al bewerkt misschien moet je daar de scherpte opvoeren.Voor je jpeg's Ik blijf er bij dat je je raw opnames bijna altijd moet verscherpen .Hetgeen met d.p.p. in 1 keer kan voor alle foto's in een map.

              Comment


              • #22
                Re: Probleem met de Canon EOS 40D?

                Oorspronkelijk geplaatst door visser 95 Bekijk bericht
                Heb je het menu beeldstijl al bewerkt misschien moet je daar de scherpte opvoeren.Voor je jpeg's Ik blijf er bij dat je je raw opnames bijna altijd moet verscherpen .Hetgeen met d.p.p. in 1 keer kan voor alle foto's in een map.
                Ik ben erg blij zelfs dat ik mijn camera heb mogen laten calibreren,
                ik heb nu het reparatie bericht mogen ontvangen.
                Bij de Canon EF 28-105 lens was de AF niet goed en dit is opnieuw afgesteld. dat is de lens die bij de 4 foto's is gebruikt
                Bij de camera hebben ze ook iets vervangen. zoals het op de bon staat: Replacement: Electrical/ Electronical ctrcuits.

                Er was dus wel degelijk iets aan de hand!!!
                Canon EOS 50D - Canon EOS 60D - Canon EF 17-40 f/4L USM - Canon EF 70-200 f/4L USM - Canon EF-S 60 f/2.8 Macro USM - Canon EF 50 f/1.8 II - Canon Flitser 430EX II

                Comment


                • #23
                  Re: Probleem met de Canon EOS 40D?

                  Mooi dat het opgelost is het probleem. Er moest iets aan de hand zijn want ik heb de zelfde overstap als jij gemaakt en ben super tevreden.
                  gr Rudo

                  Comment


                  • #24
                    Re: Probleem met de Canon EOS 40D?

                    Oorspronkelijk geplaatst door robkesfoto Bekijk bericht
                    Wie zegt dat ze zo uit de hand genomen zijn ? als je terug leest zie je dat ik een statief heb gebruikt.

                    verder heb ik een 28-105mm usm II lens gebruikt.
                    Deze heeft een diafragma van f/3.5 tot f/4.5 als ik het onder werp een beetje los van de achtergrond wil halen, kies ik het lieft bij bovenstaande lens zo rond de 3.5 of 4.0 de camera kiest in de AV stand dan zelf de sluitertijd.
                    Dit kan ik toch zelf niet aanpassen zonder de M stand te kiezen ???

                    Groeten Rob
                    Dat lensje is niet slecht , maar wijdopen gewoon niet scherp, dan moet je wat beters aanschaffen.
                    Kies F 6,3 of 8
                    Is de sluitertijd te lang, dan ISO omhoog gooien.
                    Zo hangt alles samen.....

                    Comment


                    • #25
                      Re: Probleem met de Canon EOS 40D?

                      Oorspronkelijk geplaatst door robkesfoto Bekijk bericht
                      Als ik op de P stand (semi automaat) en de groene stand (vol automaat) fotografeer zijn ze ook niet scherp. Op p heb ik zowel RAW als jpeg geprobeerd en de groene stand is zo ie zo JPEG. Maar helaas niks scherp dus.

                      Ik vind het niet erg om met DPP mijn foto's kwa scherpte iets op te krikken,
                      Maar ik heb echter geen zin om iedere foto te moeten nabewerken. Ik wil graag fotograferen en niet iedere foto nabewerken.
                      Ik vind dat de camera ook op de groene jpeg stand wel scherpe foto's moet kunnen maken.
                      Helaas is dat nabewerken ALTIJD nodig, wat is het probleem?
                      Ik ben zojuist terug uit Noorwegen met 500 foto's , allemaal nabewerkt in 2 uur , so what?
                      Kan een deel van de lol zijn.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Probleem met de Canon EOS 40D?

                        Oorspronkelijk geplaatst door robkesfoto Bekijk bericht
                        Ik ben erg blij zelfs dat ik mijn camera heb mogen laten calibreren,
                        ik heb nu het reparatie bericht mogen ontvangen.
                        Bij de Canon EF 28-105 lens was de AF niet goed en dit is opnieuw afgesteld. dat is de lens die bij de 4 foto's is gebruikt
                        Bij de camera hebben ze ook iets vervangen. zoals het op de bon staat: Replacement: Electrical/ Electronical ctrcuits.

                        Er was dus wel degelijk iets aan de hand!!!
                        Het was dus een technisch probleem met camera en/of lens? Zou je, tenminste als je je spullen terughebt, een soortgelijke foto (als eerst) willen posten die nu OK zou moeten zijn?
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                        Comment

                        Working...
                        X