Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 450D of 40D....?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 450D of 40D....?

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
    @ javabra Ik had inderdaad enkel de 2 kits vergeleken die TS voorstelde qua budget, omwille van het behoorlijke verschil dacht ik dan kies je voor die ene body en vul je zelf aan met een lens naar keuze tot in de buurt van het budget van de 40D. Maar had er wel over gekeken dat in de 40D kit al andere (betere) lenzen zaten
    Ok, dan begrijp ik de redenering

Oorspronkelijk geplaatst door romulus
    wat lenzen betreft is de 17 85 te verkiezen boven 17 55
    Ik vermoed dat dit een typfout is? Want de 17-85 verkiezen boven de 17-55 Ik vermoed/hoop dat je de 18-55 bedoelt

Comment

Idem 40D (ook goede grip als de gelijknamige ideale cupmaat ), ook voor deze keus gestaan.
      Super-semi-pro-toestel, geen instap.

Qua lenskeuze ben ik persoonlijk niet aan die kits waar ze minder lichtsterke of goedkopere objectieven door je strot willen draaien.
      Liefst een betaalbaar pakket op maat,koos ze één voor één zelf (nieuw & 2e hands) na lezen van vele reviews.

Eigen samengesteld starterskit voor basisbreik:
      TAMRON 17-50 F2.8 (superscherp,lichtsterk & beste prijs/kwaliteit)
      CANON 55-250 IS F/4-5.6 (spotgoedkoop,scherp,IS,goed bereik)

Portretprime:
      CANON 50 F1.4 USM (ideaal portretbereik op 40D, scherp, compact)

Extreem groothoek of zoombereik :
      SIGMA 10-20 F4-5.6 EX DC HSM (extreme groothoek,net geen fisheye)
      SIGMA 50-500 F4-6.3 APO DG EX HSM (vogels,verre objecten,...)

Bij een beperkt budget zou ik starten met de 40D + Tamron 17-50 f2.8 en als er nog cash over is een CANON 55-250IS F/4-5.6 en een portretprime 50 1.4 als eerste basis-drie.
      Last edited by Innovator; 17 juni 2008, 20:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Javabra Bekijk bericht
        Ok, dan begrijp ik de redenering

Ik vermoed dat dit een typfout is? Want de 17-85 verkiezen boven de 17-55 Ik vermoed/hoop dat je de 18-55 bedoelt
        idd typfout
        We all go a little mad sometimes. Haven't you?
        Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Ik overweeg ook om de 450D te kopen.

In andere topics op dit forum las ik dat het prijsverschil tussen de 450D en 40D 'relatief' klein was en dat de 40D all round een stuk beter/professioneler is (en mss wel de beste camera met prijs/kwaliteit verhouding van Canon).

Nu heb ik ondertussen al gezien dat er in die periode op die 40D een cash back was (200 euro op toestel + lens). Die is ondertussen verlopen (30/06) wat hem direct terug 200 euro duurder maakt

Met de cash back had ik de 40D overwogen, maar ik ben wat ontmoedigd om nu iets te kopen wat niet zo lang geleden 200 euro goedkoper was ...
          Ik heb ook 0,0 ervaring en wil de eerste uitgaven toch wat beperkt houden om te zien hoe het mij allemaal bevalt.

Dus nu door het aflopen van die cash back neig ik meer naar de 450D opnieuw.

Ik veronderstel dat die kitlens goed genoeg is om de eerste stappen van fotografie te 'leren' ?

Ik heb voorlopig enkel Canon bekeken en moet ook wel nog eens naar de andere merken zien.

Tips zijn altijd welkom
          Budget ergens rond de 450D + kitlens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MilM Bekijk bericht
            Nu heb ik ondertussen al gezien dat er in die periode op die 40D een cash back was (200 euro op toestel + lens). Die is ondertussen verlopen (30/06) wat hem direct terug 200 euro duurder maakt

Met de cash back had ik de 40D overwogen, maar ik ben wat ontmoedigd om nu iets te kopen wat niet zo lang geleden 200 euro goedkoper was ...
            Tja het is mischien nu hopen dat ze de prijs naar beneden gooien. +- 200€
            Mister Tanzer en zijn Canon 40D + EF-S 17-85 MM f/4-5.6 IS USM +EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM en mijn G3!!!

Comment

eerlijk gezegd zie ik weinig voordelen voor een 40D ipv een 450D voor een 'gewone amateur'. En het enige comment dat ik lees is : "40D voelt minder goedkoop aan' ... pfff ... die camera is er niet om je ijdelheid te strelen zelle, ofwel ??

geen mij 1 voorbeeld waar de 40D het, significant, beter zou doen dan een 450D

Je kan hier misschien al eens vergelijken. (bekijk ook vooral de in dept reviews)

voordelen 450D :

- $250 goedkoper
              - 20% pixels meer (12 vs 10 mio)
              - 300 gram (33% !) lichter (524 vs 822 gr)
              - heeft IR remote control
              - heeft een hogere resolutie !!! (2300/2200 vs 2100/1800 lph)
              - is kleiner (te klein ?)

voordelen 40D

- heeft ISO3200
              - max shutter 1/8000 ipv 1/4000
              - zwaardere batterij, gaat langer mee
              - heeft een groter dynamisch bereik (9.1 ev vs 8.7 ev)
              - heeft een hogere fps (6.0 vs 3.5 fps)
              - heeft een grotere buffer (75 vs 53 jps)

ik zie dus weinig redenen waarom een 40D betere foto's zou maken dan een 450D ... ... Ook al omdat de waarde van een body zo wnel in waarde daalt zou ik altijd de goedkoopste body waarmee degelijke foto's te maken zijn kiezen.

ik zoek dus een 450D
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

De 40D is beter vocht- en stofbestendig, dacht ik... "Weathersealed" noemen ze dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                  De 40D is beter vocht- en stofbestendig, dacht ik... "Weathersealed" noemen ze dat.
                  ik dacht dat enkel de 1-reeks in combi met L-lenzen vochtbestendig zijn. imho niet de 40D

snel gevonden met google :

Its only a cheap foam seal on the battery & card compartment, that's it. The buttons , mount, connections, etc. are not sealed at all. Only a 1-series body will get you the sealing you need.
                  its 'weathersealed' design isnt as weathersealed as you might hope.

a colleauge of mine and i were shooting a surf fashion editorial in the southern philippine island of mindanao, and with the humidity and inclement weather, his 40d died after the 2nd day. although it was merely rainwater, with an occasional wipe off with a towel, and pea soup humidity, it was enough to roast his camera.

we checked the literature from canon and noticed, like the previous post states, an enhanced seal around the battery and CF door. however, no true sealing around the other buttons or knobs.

the only true weather sealed option for a canon user would be the 1D series.
                  --

Comment

Ik ben een 30D gebruiker en sinds enkele dagen een tweede toestel erbij gekocht, raad eens... ja hoor de 450D
                    voor slechts 589 euro inclusief een 4gb geheugenkaart en een reinigingsetje, voor die prijs een compact, licht, en handig toestel + 2miljoen pixels meer dan de 40D.
                    Ik heb gekozen voor dit toestel omdat het zeer geschikt is voor op vakantie te nemen, en om straatfotografie te doen, licht , en compact.

Ook de 12mp zijn zeer fijn om mooie crops te maken, (op voorwaarde dat je natuurlijk vanuit een goede foto vertrekt.

De 40D zal uiteraard ook een goed toestel zijn, maar ik zou dan toch wachten op een opvolger als je persé een semi-prof. toestel wilt.

Verder kan ik mij nog niet helemaal uitspreken over de 450D, daarvoor heb ik hem te kort, maar de eerste opnamens zien er in ieder geval niet beter of slechter uit dan de 30
                    D.

Misschien heb je hier iets aan

Groetjes Sensor
                    Groeten Sensor

Comment

reden waarom ik 40D verkozen heb boven 450d

- zoeker (belangrijkste argument wat mij betreft)
                      - AF performantie
                      - 3200 iso
                      - draaiwiel en menysysteem
                      - prijs was zeer kort bij 450d met cashback

Tweedehands worden er toestellen aangeboden van personen die wel van cashback hebben genoten dus aan scherpe prijs.

mvg
                      We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                      Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht

geen mij 1 voorbeeld waar de 40D het, significant, beter zou doen dan een 450D
                        Probeer maar eens op eender welk circuit een racewagen te volgen met een 450D in AIServo, je zal snel merken dat de AF snelheid het niet aankan, met onscherpe foto's als gevolg ... een 40D haalt dit zonder problemen ! En dan spreek ik nog niet over de 6 fps van de 40D, want die gebruik ik zelfs niet eens, gewoon volgen en afdrukken ... de 'keeper' rate van de 40D is dan een stuk hoger dan die van de 450D (en ik heb dezelfde 70-200 IS 2.8 lens gebruikt, dus daar lag het niet aan !).

Daarom heb ik nog net eind juni een 2e 40D gekocht, met die cashback kwam de body voor mij op 690 Euro ... volgens mij nog altijd de beste prijs/kwaliteit verhouding.

En het wieltje achteraan is een stuk gemakkelijker om mee te werken dan die kleine knopjes op de 450D moet ik toegeven, terwijl de zoeker een hele verademing is tegenover de xx0D.
                        De 3200 Iso is soms ook wel echt nuttig, alhoewel er natuurlijk ruis in de foto komt, maar beter een foto met ruis dan een te donkere foto of helemaal geen foto.

Wil je een degelijke, compacte dslr die je zowat altijd kan meenemen kies dan voor de 450D en wacht nog even op de nieuwe EF-S 18-200 IS lens van Canon, heb je een grote 'Point en Shoot' camera die je zeker mooie foto's zal opleveren.

Wil je later meer pro werken dan zal je minstens naar een 40D moeten gaan vrees ik

Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

true, de AI servo van een 450D is niet je dat. Maar vraag ff rond hoeveel er dat gebruiken ??
                          --

Comment

true, de AI servo van een 450D is niet je dat. Maar vraag ff rond hoeveel er dat gebruiken ??
                            Ik gebruik die toch vrij veel, en de 40D is inderdaad een heel snelle camera.

Zaterdag heb ik de 40D + 70-200 f2,8 L IS en de 20D + 24-105 f4 L IS tegelijk gebruikt (dat was gemakkelijker dan de hele tijd lenzen wisselen).
                            Beide lenzen hebben een heel snelle AF, maar de 40D reageerde duidelijk sneller dan de 20D. Vroeger vond ik dat de 20D al heel snel was, maar de 40D is heel wat sneller. De AF werkt heel wat sneller en correcter, zeker bij bewegende onderwerpen, en de camera reageert ook sneller als je de ontspanknop indrukt.
                            Als ik de foto's van de stratenloop vorig jaar bekijk, dan is het percentage bruikbare foto's nu véél hoger, en de vorige keer gebruikte ik dezelfde lens op de 20D.

Een 450D is waarschijnlijk trager dan de "oude" 20D.

Als snelheid belangrijk is, dan is de 40D één van de beste niet-professionele DSLR's.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Die van de 40D is zeker beter maar dat maakt die van de 450D nog niet slecht he. Zelfs voor de mensen die het regelmatig gebruiken ben ik niet zeker dat deze ontevreden zouden zijn over de resultaten. Want de 20D werd geprezen toen hij uitkwam over zijn uitstekende aiservo voor een niet pro body. En de 450D zal het toch niet slechter doen dan een 20D.

Natuurlijk is voor dergelijk gebruik de 40D beter en ik zou hem alleen al verkiezen omwille van het scrollwiel en de bouw die een efficienter gebruik toelaat. Maar als mijn camera het nu opgeeft zou ik mij als snelle vervanging een 450D kopen.

Comment

Betere aspecten voor de 40D tov de 400D:

- de scherpstelpunten zijn allemaal van het cross type terwijl bij de 400d (450) enkel het middelste een cross type is, dit is vooral belangrijk ik moeilijkere omstandigheden.

- het scherpstellen gaat in servo modus veel nauwkeuriger

- de grootte van de zoeker is veel beter, waardoor het scherpstellen op het juiste detail veel makkelijker wordt.

Het aantal gelukte foto's is dramatisch omhoog gegaan na de overschakeling. De 400D was dikwijls niet snel genoeg om lopende of fietsende personen te fotograferen indien ze frontaal in de richting van de camera bewogen. Ook in donkere omstandigheden (bv concert) zat de autofocus er dikwijls naast.

- Je kan met de 40D een gepersonaliseerd menu samenstellen met de opties die je het meest gebruikt. Met de 400D was dit niet mogelijk.

- alle noodzakelijke instellingen zijn in te stellen zonder gebruik te maken van de LCD-scherm. Dit gebeurd via een klein extra scherm bovenop het toestel. Zeer handig en werkt veel sneller en natuurlijker.

Als je pas begint met fotograferen zou ik toch meer voor 450D gaan, je kan altijd overschakelen naar een 40D als je merkt dat het toestel wat te kort komt. Op die manier zal je de 40D ook meer appreciëren, moest het ooit zo ver komen.

Comment

Working...
                                X