Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 450D of 40D....?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 450D of 40D....?

Ik weet het wel, de "welke camera zou ik best kopen" vraag is meestal niet te beantwoorden

Maar toch stel ik ze.

Ik wil graag een DSLR kopen, van Canon (ik heb een S5 IS en ben er tevreden mee, en ik heb o.a. een Metz 48AF-1 voor Canon (pas gekocht) dus die zou ik dan op de DSLR kunnen gebruiken).

Ik twijfel tussen de 450D en de 40D (met kitlenzen, spijtig genoeg heb ik niet genoeg centen om ook ineens beter glaswerk aan te schaffen).

Ik heb een diploma als fotograaf (van een eeuwigheid geleden, digitaal bestond in de verste verte nog niet) maar heb jarenlang iets anders gedaan kwa werk en geen tijd gehad voor fotografie, en nu wil ik de draad terug opnemen (maar niet professioneel, wel 'goed').

Het zijn deze 'aanbiedingen' waartussen ik twijfel:

Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm IS + EFS 55-250mm IS

Canon EOS 40D +EF-S 17-85mmIS USM & EF 70-300mm IS

Beiden hebben voor en nadelen natuurlijk. Maar is hier iemand die misschien nog tips heeft waar ik nog niet aan dacht.... ?

Ik heb ook begrepen dat de 450D niet leverbaar is....
    En op de 40D is er tot eind deze maand cashback, ook geen onbelangrijke factor.

Wie helpt me beslissen ?

Alvast bedankt !

Re: Canon EOS 450D of 40D....?

Deze set is echt appelen met peren vergelijken!
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Zit met een identiek dilema. Ik bezit een Nikon Coolpix 5700 en ben ook aan het denken om over te schakelen naar een 450D of een 40D.
      Voor het ogenblik zegt de 40D me meer. Als je naar de Canonsite gaat, dan kan je daar een brochure downloaden die het verschil toont tussen de twee. Enkele zaken die voor mij het verschil kunnen maken:
      • De body van de 40D is 100% uit roestvrij staal (zie je ook wel aan z'n gewicht)
      • Als opslagmedium gebruikt de 40D compact flash (net als mijn CP5700) en die vind ik heel wat steviger dan de SD-kaartjes van een 450D
      • De 40D is water- en stofbestendiger dan de 450D
      • De 40D haalt een snelheid van 6.5bps, de 450D 3.5

Algemeen krijg ik de indruk dat een 40D dichter staat tegen de professionele klasse en ik hoop dat hij daardoor ook een stuk betrouwbaarder is.
      Die cashback is wel erg aanlokkelijk!

Een vriend van me kocht reeds een 40D en is er zeer tevreden over. Ik schrok wel wat van de kleuren bij Canon. Die lijken standaard een stuk meer verzadigd dan die van Nikon. Je kan dat natuurlijk wel aanpassen.

Zijn er op dit forum nog grote fans van 40D?

Groetjes,

Riho.
      Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
      Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

Ikzelf heb sinds een kleine maand een canon eos 40 D gekocht weliswaar zonder lenzen want die had ik al van mijn canon eos 350 D ,toestel heb ikook nog hoor ,en moet zeggen dat het toestel canon eos 40 D me heeft versteld laten staan van de mogelijkheden ,en ook in sommige gevallen de live vieuw wel een leuke optie is .

Als ik nu terug voor de keuze stond ,kocht ik zeker direct zonder twijfelen ,de canon eos 40 D ,super toestel voor een aanvaardbare prijs .

M.v.g.

Ardesgin
        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
          [*]De body van de 40D is 100% uit roestvrij staal (zie je ook wel aan z'n gewicht)
          Is dat zo? Ik dacht dat ze geen body's meer uit staal maakten.
          Dacht ze van (goede) plastiek of van magnesium waren.
          Bij Nikon is dat toch zo.

Hubert
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Hub,

Volgende staat letterlijk in de Canonbrochure:

Bij de 40D
            "Materiaal body: Roestvrij staal"
            "Materiaal boven-, voor- en achterzijde: Magnesiumlegering"
            Gewicht: 740 gr.

Bij de 450D:
            "Materiaal body: Kunststof en roestvrij staal"
            "Materiaal boven-, voor- en achterzijde: Kunststof"
            Gewicht: 475 gr.

Riho
            Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
            Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

Ik twijfel tussen de 450D en de 40D (met kitlenzen, spijtig genoeg heb ik niet genoeg centen om ook ineens beter glaswerk aan te schaffen).
              als je een 450D body koopt , kun je voor het budget van de 40D wel wat behoorlijke lenzen kopen....
              'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Hoeveel behoorlijke lenzen koop jij dan wel niet voor 160€?

Comment

Mss helpt dit een beetje: >

450D Compared to Canon EOS 40D

Canon has begun a habit of trumping the resolution of its semi-pro DSLRs with the latest budget models. The 400D / XTi came out with 10 Megapixels to the EOS 30D’s 8, and now the 450D / XSi has 12 to the 40D’s 10. The 450D / XSi also shares some of the 40D’s processing capabilities, including 14-bit A-D conversion and Highlight Tone Priority, along with the same 3in screen and PC remote control software, while coming in at a lower list price and lighter weight. This doesn’t make the 450D / XSi a better camera though. It may have two extra Megapixels, but the EOS 40D remains a superior DSLR overall for the following reasons.

In its favour, the EOS 40D features far superior build quality and handling, although it is bigger and heavier as a result. It’s tougher, features better sealings against the weather, boasts 6.5fps continuous shooting to the 450D / XSi’s 3.5fps, has a bigger, brighter viewfinder with optional focusing screens, a PC sync port for external lighting, along with optional Wifi and GPS connectivity. It’s a far more professional camera, and worth spending the extra if you want or need the quicker and tougher handling. Indeed when Canon offers its rebate schemes, the price difference can be surprisingly small. See our Canon EOS 40D review for more details.

Bron

Bekijk anders ook even de videotours op deze site!!

SF
                  00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                    Mss helpt dit een beetje: >

450D Compared to Canon EOS 40D

Canon has begun a habit of trumping the resolution of its semi-pro DSLRs with the latest budget models. ...

Bron

Bekijk anders ook even de videotours op deze site!!

SF

Bedankt voor de bruikbare reakties ! (@janvangent: die van de appelen en peren reken ik daar niet bij :-) Ik weet heus wel dat het erg verschillende toestellen zijn, en net daarom vroeg ik raad)

@lukas1711: ik vrees echt dat er voor het prijsverschil tussen een 450D en een 40D (met cashback) niet "heel wat behoorlijke lenzen" te koop zijn.
                    Toch niet "behoorlijk" genoeg om het verschil te maken. Tenzij ik ernaast gekeken heb, maar ik ben al een hele tijd aan het kijken en vergelijken ;-)

Comment

eem maand geleden stond ik voor dezelfde keuze; eens in de winkel was het heeeeel snel opgelost: 40D, geen twijfel mogelijk, en nog geen seconde spijt van gehad. Eens je die vast hebt gehad voelt de 450D aan als een plastic stuk speelgoed. 40D heeft bovendien snellere AF, en hogere framerate natuurlijk; die dingen tellen toch wel voor snelle sporten/dieren.
                      Al bij al lijkt de 2MP extra het enige punt waarop de 450D wint, tenzij ik iets over het hoofd zie. Of je daarmee werkelijk betere fotos gaat maken is een andere kwestie natuurlijk.
                      Last edited by terrestrial; 17 juni 2008, 09:29.

Comment

@ javabra Ik had inderdaad enkel de 2 kits vergeleken die TS voorstelde qua budget, omwille van het behoorlijke verschil dacht ik dan kies je voor die ene body en vul je zelf aan met een lens naar keuze tot in de buurt van het budget van de 40D. Maar had er wel over gekeken dat in de 40D kit al andere (betere) lenzen zaten
                        'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Ik heb ook voor deze keuze gestaan , en het is...............
                          De 40D geworden .
                          Ben deze gisteren gaan kopen.
                          Zoals gezegd degelijker toestel , want 450 D voelt speelgoedachtig aan

Groeten ,

Rohnny
                          Groeten , VDSDigit@l

Comment

Ik heb ook voor deze keuze gestaan , en het is...............
                            De 40D geworden .
                            Ben deze gisteren gaan kopen.
                            Zoals gezegd , degelijker toestel , want 450 D voelt speelgoedachtig aan

Groeten ,

Rohnny
                            Groeten , VDSDigit@l

Comment

kijk eens door de zoeker van beide toestellen
                              grijp ze allebei eens vast
                              gebruik het rond wiel achteraan eens

en maak dan je beslissing

wat lenzen betreft is de 17 85 te verkiezen boven 17 55
                              en is de 70-300 te verkiezen boven de 55-250
                              voornamelijk wat betreft bouwkwaliteit en bereik.

Persoonlijk zou ik altijd opteren voor 40d kit (cashback op toestel en op beide lenzen op dit ogenblik)

Voordeel 450d is gewicht en 2 miljoen extra pixels
                              We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                              Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Working...
                              X