Ik weet het wel, de "welke camera zou ik best kopen" vraag is meestal niet te beantwoorden
Maar toch stel ik ze.
Ik wil graag een DSLR kopen, van Canon (ik heb een S5 IS en ben er tevreden mee, en ik heb o.a. een Metz 48AF-1 voor Canon (pas gekocht) dus die zou ik dan op de DSLR kunnen gebruiken).
Ik twijfel tussen de 450D en de 40D (met kitlenzen, spijtig genoeg heb ik niet genoeg centen om ook ineens beter glaswerk aan te schaffen).
Ik heb een diploma als fotograaf (van een eeuwigheid geleden, digitaal bestond in de verste verte nog niet) maar heb jarenlang iets anders gedaan kwa werk en geen tijd gehad voor fotografie, en nu wil ik de draad terug opnemen (maar niet professioneel, wel 'goed').
Het zijn deze 'aanbiedingen' waartussen ik twijfel:
Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm IS + EFS 55-250mm IS
Canon EOS 40D +EF-S 17-85mmIS USM & EF 70-300mm IS
Beiden hebben voor en nadelen natuurlijk. Maar is hier iemand die misschien nog tips heeft waar ik nog niet aan dacht.... ?
Ik heb ook begrepen dat de 450D niet leverbaar is....
En op de 40D is er tot eind deze maand cashback, ook geen onbelangrijke factor.
Wie helpt me beslissen ?
Alvast bedankt !
Maar toch stel ik ze.
Ik wil graag een DSLR kopen, van Canon (ik heb een S5 IS en ben er tevreden mee, en ik heb o.a. een Metz 48AF-1 voor Canon (pas gekocht) dus die zou ik dan op de DSLR kunnen gebruiken).
Ik twijfel tussen de 450D en de 40D (met kitlenzen, spijtig genoeg heb ik niet genoeg centen om ook ineens beter glaswerk aan te schaffen).
Ik heb een diploma als fotograaf (van een eeuwigheid geleden, digitaal bestond in de verste verte nog niet) maar heb jarenlang iets anders gedaan kwa werk en geen tijd gehad voor fotografie, en nu wil ik de draad terug opnemen (maar niet professioneel, wel 'goed').
Het zijn deze 'aanbiedingen' waartussen ik twijfel:
Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm IS + EFS 55-250mm IS
Canon EOS 40D +EF-S 17-85mmIS USM & EF 70-300mm IS
Beiden hebben voor en nadelen natuurlijk. Maar is hier iemand die misschien nog tips heeft waar ik nog niet aan dacht.... ?
Ik heb ook begrepen dat de 450D niet leverbaar is....
En op de 40D is er tot eind deze maand cashback, ook geen onbelangrijke factor.
Wie helpt me beslissen ?
Alvast bedankt !
Comment