Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger PowerShot S5 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opvolger PowerShot S5 IS

Kan er mij iemand vertellen wanneer de opvolger van de S5 Is uitkomt?
    Of kan er mij iemand een toestel van canon aanraden dat gelijkaardig, of beter dan de Powershot S5 IS?? Het toestel dient voor privégebruik..
    Dank bij voorbaat

Re: Opvolger PowerShot S5 IS

Op een opvolger zal je nog even mogen wachten, denk ik. De S5 is nog geen jaar op de markt.
    Je zoekt iets gelijkaardigs aan de S5. Mag ik vragen waarom je de S5 niet zou kopen en wat je precies zoekt in een camera?
    Een groentje met een Canon 400D + glas & een Canon PS S3 IS ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reteip Bekijk bericht
      Kan er mij iemand vertellen wanneer de opvolger van de S5 Is uitkomt?
      Of kan er mij iemand een toestel van canon aanraden dat gelijkaardig, of beter dan de Powershot S5 IS?? Het toestel dient voor privégebruik..
      Dank bij voorbaat
      Als je specifiek bij Canon wil blijven, kijk dan eens naar de Canon Powershot G9. Heeft als voordeel dat je er in RAW kunt mee fotograferen, wat met de S5 niet kan.
      Indien het ook niet-Canon mag zijn, dan is de Panasonic FZ18 een sterke aanrader.

Comment

IK zou de S5 zeker willen kopen. Maar moest de S6 binne dit en een maand uitkomen, zou ik het zonde vinden van het oudere model te kopen... IK vertrek eind Augustus naar Amerika voor een rondreis, en daarmee zou ik mij een nieuw fototoestel willen aanschaffen. Is de S5 hiervoor aan te raden?
        btw, bedankt voor de reply

Comment

Hoeft niet specifiek canon te zijn, maar had hier al vele postivie artiekels over gelezen.
          Is de Panasonic FZ18 een beter toestel als de S5 Is van canon?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reteip Bekijk bericht
            Is de Panasonic FZ18 een beter toestel als de S5 Is van canon?
            Beide toestellen zijn kwalitatief hoogstaande bridge camera's, waar je zeker veel plezier zal aan beleven.
            De FZ18 heeft echter een aantal troeven die de S5 niet heeft :
            - groter zoombereik (van 28mm tot 504mm en dit is echt wel heel straf hoor !)
            - kan in RAW fotograferen
            - beschikt over een LEICA lens en dit is een echt juweeltje dat vlijmscherpe beelden oplevert !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacketgreen Bekijk bericht
              Beide toestellen zijn kwalitatief hoogstaande bridge camera's, waar je zeker veel plezier zal aan beleven.
              De FZ18 heeft echter een aantal troeven die de S5 niet heeft :
              - groter zoombereik (van 28mm tot 504mm en dit is echt wel heel straf hoor !)
              - kan in RAW fotograferen
              - beschikt over een LEICA lens en dit is een echt juweeltje dat vlijmscherpe beelden oplevert !
              Volgens mij kan de FZ-18 niet in RAW fotograferen, de FZ-50 daarentegen wel !
              Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
              http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                Volgens mij kan de FZ-18 niet in RAW fotograferen, de FZ-50 daarentegen wel !
                Zowel FZ50 als FZ18 kunnen beiden in RAW fotograferen, zelfs RAW + JPEG tegelijkertijd.
                Zeker weten !!!
                Last edited by jacketgreen; 16 juni 2008, 13:24.

Comment

Ik zat enkele maanden geleden met hetzelfde probleem, wachten op de S6 of toch de S5 kopen. 'K ben toen lang aan het zoeken geweest naar info of geruchten, maar noegabollen. 'T zal dus ten vroegste voor binnen pakweg een half jaar zijn. Uit pure ongeduld dan toch maar de S5 aangeschaft. 'K ben er zeer tevreden over, op het gebrek aan RAW na. Ah ja, en het crappy lensdopje, mijn kartonnen dopje doet het nu pakken beter. :-) Als blijkt dat de S6 toch over RAW beschikt, dan verkoop ik onmiddellijk mijn S5 en schaf me de nieuwe aan.

Comment

Als blijkt dat de S6 toch over RAW beschikt, dan verkoop ik onmiddellijk mijn S5 en schaf me de nieuwe aan.
                    Ik heb het al eerder gemeld in deze thread,met een firmware update kun je perfect in RAW fotograferen met de S5.
                    Janus.
                    Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
                    Enkele van mijn foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janus007 Bekijk bericht
                      Ik heb het al eerder gemeld in deze thread,met een firmware update kun je perfect in RAW fotograferen met de S5.
                      Bedankt voor de tip! Dit was me onbekend.

Comment

Heb zelf de Powershot S3 IS gehad, teveel ruis, typisch kenmerk compactcam
                        Vond zelfs m'n Konika Minolta Dimage Z3 & Z5 stukken scherper (vergelijkbare cams) en fotos en films veel mooier.
                        Je moet het echt niet doen voor dat speelgoed swivelschermpje of voor de filmkes.

Zou nooit nog een compactcam kopen
                        Hield hem zo lang mogelijk voor de filmfunctie, maar tegenwoordig een Panasonic HDC-SD7 gekocht in highdefinition en broekzakformaat...

Comment

@ Innovator

Waarom breekt U in de ene post de S3/S5 af en raad U hem in een andere post aan??
                          Hallo Toon,

Als je in de compactwereld wil blijven :
                          Dimage Z5 of Powershot S5 IS

In de DSLR wereld:
                          EOS 400D (volgens uw budget) en een budget macrolensje (keuze genoeg).

Mvg,
                          Innovator

Comment

Konika Minolta (Sony) & Canon zijn "goed"
                            Maar moest ik nog een compact MOETEN kopen, zou ik opteren voor een Fujifilm wegens minst ruis uit tests. Tegenwoordig heeft elk merk wel bijna een superzoomklasse toestel met goede movie-functie. Zoals iemand al aanhaalde, als het toch bij Canon moet blijven, beter een Powershot G9, kun je tenminste de belichting,... vd RAW fotos corrigeren met Photoshop achteraf.

Maar het blijft bij compromissen m.b.t. de fotokwaliteit <> dslr.

Mensen zonder dslr kunnen in 5 groepen ingedeeld worden :

1 nooit geen dslr gehad & denken dat de kwaliteit idem is als een compactcamera en het de moeite niet is om over te stappen
                            2 die bij een compact blijven voor budgetredenen
                            3 die de filmfunctie niet kwijtwillen
                            4 geen interesse in fotografie als echte hobby noch kwaliteitsbesef en tevreden met een point en shoot.
                            5 mensen die kicken op een zo klein mogelijke camera voor in de broekzak (of in de handtas) en compactheid boven beeldkwaliteit gaat

Ik zat bij groep 2 & 3 maar door de prijsdaling van dslr's en aanbod van compacte hd-videocameras op de markt overgestapt.
                            Deftig glaswerk is een investering, maar opent een nieuwe creatieve wereld met vlijmscherpe fotos en dromerige, schilderachtige bokeh's.

Mijn Canon S3 IS was het eindpunt van de compactwereld, meer functies kunnen ze niet meer toevoegen na de IS.
                            Functies zoals GPS-foto,... zijn wel leuk maar zullen je fotos niet beter maken in de nabije toekomst.

Ipv de pixelrace beter een grotere sensor lijkt mij de toekomst om de beeldkwaliteit van compactcameras te verbeteren (en ruis te verminderen).

Oorspronkelijk geplaatst door janus007 Bekijk bericht
                            @ Innovator

Waarom breekt U in de ene post de S3/S5 af en raad U hem in een andere post aan??
                            Last edited by Innovator; 20 juni 2008, 21:53.

Comment

Mensen zonder dslr kunnen in 5 groepen ingedeeld worden :
                              1 nooit geen dslr gehad & denken dat de kwaliteit idem is als een compactcamera en het de moeite niet is om over te stappen
                              2 die bij een compact blijven voor budgetredenen
                              3 die de filmfunctie niet kwijtwillen
                              4 geen interesse in fotografie als echte hobby noch kwaliteitsbesef en tevreden met een point en shoot.
                              5 mensen die kicken op een zo klein mogelijke camera voor in de broekzak (of in de handtas) en compactheid boven beeldkwaliteit gaat
                              Ik merk dat U er een hele studie van gemaakt heeft, ik kom nu wel tot de ontdekking dat ik niet tot 1 van uw groepen behoor.
                              Maar ben altijd al een vreemd geval geweest dus dat trek ik mij niet aan ;-)
                              Janus.
                              Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
                              Enkele van mijn foto's

Comment

Working...
                              X