Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

    Oorspronkelijk geplaatst door bobbah Bekijk bericht
    dus moet ik eigenlijk meer gaan kijken naar de lenzen die in het pakket zitten dan naar de body zelf

    vb:

    Nikon D60 Kit 18-55mm VR --> 610€

    Canon EOS 400D Kit 18-55mm --> 559€
    maar hier is de lens geen VR
    dus ga ik dan beter voor de nikon ...
    Dat oude kitlensje kan je beter links laten liggen, maar je kan gewoon de nieuwe met IS erbij nemen hoor....

    Comment


    • #77
      Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

      Terug mijn 2 cents :

      Op zo'n kort bereik heb je niet echt VR nodig. VR staat voor Vibration Reduction (http://imaging.nikon.com/products/im...y/vr/index.htm)
      en is, volgens mij, pas echt nuttig op lenzen met een groter zoombereik (Zoals bvb de 55-200VR, 18-200VR). Ik heb het nooit gemist op mijn kitlensje bij de D40x . Maar op de website geeft Nikon nog andere voordelen van VR dus misschien wel eens handig om te lezen en misschien ook nog iets wat ik niet weet. 'k Ga zelf toch ook maar eens lezen

      Ikzelf zou idd wel voor de 18-55VR gaan bij de kit omdat ik een voorkeur voor Nikon heb maar dat is dus subjectief. Wat belangrijker is dat, als je een zoomlens bijkoopt, deze wel over VR beschikt.

      Neem ze beiden eens vast want de handeling & de feeling met de camera zijn voor mij wel belangrijk en ik denk dat dat vooral de doorslag gaat geven in jou keuze.

      Comment


      • #78
        Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

        -----
        Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 00:26.

        Comment


        • #79
          Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

          Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
          Terug mijn 2 cents :


          Ikzelf zou idd wel voor de 18-55VR gaan bij de kit omdat ik een voorkeur voor Nikon heb maar dat is dus subjectief. Wat belangrijker is dat, als je een zoomlens bijkoopt, deze wel over VR beschikt.



          Een 10-22 is een zoomlens

          Comment


          • #80
            Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

            Correctie op aanvraag:

            Ikzelf zou idd wel voor de 18-55VR gaan bij de kit omdat ik een voorkeur voor Nikon heb maar dat is dus subjectief. Wat belangrijker is dat, als je een Tele-zoomlens bijkoopt, deze wel over VR beschikt.

            Comment

            Working...
            X