Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
    Niet meestal, Sony, Pentax en Olympus hebben de beeldstabiliatie in de body zelf. Toch een niet klein aandeel in de DSLR markt.
    Nikon en Canon samen hebben nog altijd +80% marktaandeel. Alle andere merken hebben moeten die 15 A 20% die rest onder elkaar verdelen. Wees dus maar zeker dat stabilisatie nog steeds meestal in de lens zit. En dan houden we nog geen rekening dat Canon toch al iets van een 15 jaar stabilisatie levert en er dus zeker veel meer stabilisatie in lenzen zit dan in body's. Nu ja dit is geldig voor DSLR's natuurlijk he.

    Comment


    • #62
      Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

      Ik kan geen deftige DSLR marktaandeel cijfers vinden.

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #63
        Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

        Oorspronkelijk geplaatst door therealsugar Bekijk bericht
        ahja oké, omdat ik dacht dat ik had gehoord dat beeldstabilisatie bij sommige camera's in de body zaten en bij sommige in lenzen idd. xx
        Om terug on topic te komen, want wie de grootste marktaandelen heeft gaat jou niet helpen met de keuze en is ook niet zo belangrijk.

        Olympus, Sony en Pentax hebben stabilisatie in de camera. Nikon en Canon en Panasonic hebben dit in de lens. Voor Olympus en het four-thirds systeem kun je dus beiden krijgen. De beeldstabilisatie in de lens schijnt beter te zijn, hoewel ik daar geen ervaring mee heb. De stabilisatie in de body werkt heel behoorlijk, wel per merk verschillend en heeft als voordeel dat je alle lenzen die je later koopt stabiliseert.

        De mensen die een Canon en Nikon hebben zullen wel kunnen vertellen wat de voordelen zijn van stabilisatie in de lens.

        Veel plezier met de aanschaf,
        Bart

        Comment


        • #64
          Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

          En een sony A200K + 18-77 mm voor € 420 is dat een betere aanbieding dan een nikon D60 + AF-S DX VR 18-55 mm voor € 515 ??
          met beide zul je slechte en goede foto's kunnen nemen, maar dat doe je dan zelf en niet het toestel.

          Ik denk dat het type beeldstabilisatie bij deze korte lensjes trouwens geen rol speelt. Normaal zou je zelfs geen stabilisatie nodig moeten hebben.
          'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

          Comment


          • #65
            Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

            Oorspronkelijk geplaatst door BartK Bekijk bericht

            De mensen die een Canon en Nikon hebben zullen wel kunnen vertellen wat de voordelen zijn van stabilisatie in de lens.
            Dit is misschien interessant.

            In 't kort:

            Voordeel in de body:
            • goedkoper (slechts 1 stabilisatiesysteem per body, ipv 1 per lens)
            • alle lenzen gestabiliseerd (ook primes)

            Voordeel in de lens:
            • Beter aangepast aan de lens zelf.
            • Meer compensatievermogen, vooral bij tele.
            • Neemt minder plaats in in de body, dus ook bij FF.
            • Te gebruiken op film SLRs.
            • Ook het zoekerbeeld is gestabiliseerd, wat compositie preciezer maakt.

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #66
              Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

              In het begin zal ik idd wel wat slechte foto's nemen
              ik heb altijd al een compact gehad en dan ook nog niet zo'n echte goede, dus het is echt helemaal nieuw voor mij. Maar het is juist leuk om altijd te proberen en zelf uit te zoeken, das het leukste deel eraan!!

              Aah, maar je hebt dus geen stabilisatie nodig?? Want ik kan de Nikon D60 ook krijgen met een AF-S DX 18-55 mm II voor € 465.
              Wat raden jullie me aan (als ik de nikon koop): een lens erbij te kopen met beeldstabilisatie of zonder??

              xxx

              Comment


              • #67
                Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                Oorspronkelijk geplaatst door therealsugar Bekijk bericht

                Aah, maar je hebt dus geen stabilisatie nodig?? Want ik kan de Nikon D60 ook krijgen met een AF-S DX 18-55 mm II voor € 465.
                Wat raden jullie me aan (als ik de nikon koop): een lens erbij te kopen met beeldstabilisatie of zonder??

                xxx
                Stabilisatie is mooi meegenomen, want het komt wel eens van pas. Je bevriest er de actie niet mee, en da's soms ook een voordeel.

                Dave
                pixelpusher

                Comment


                • #68
                  Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                  Misschien kan je eens op zoek gaan naar twee mensen die volgens jou kriteria voldoen met voor jou de voorlopige keuze ,dus zoek iemand met een Nikon en zoek iemand met een Canon ,en ga eens samen een dagje op stap ,zodoende heb je het toestel eens kunnen testen en voelen ,maar dan wel wel mensen met dezelfde hoeveelheid pixels natuurlijk.

                  Valt deze beide niet in je volle goesting ,doe dan zoals ze hier al hebben aangegeven en wacht op een toestel waar je dan wel goed bij voelt .

                  met vriendelijke groeten ,

                  Ardesign
                  Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                  Comment


                  • #69
                    Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Ik kan geen deftige DSLR marktaandeel cijfers vinden.

                    Dave
                    Hier van IDC dat is toch zowat de referentie op imaging resource website:

                    The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Software, & More. Informative & Up To Date Articles, News, Current Reviews, & Specifications!


                    En de quote waar je het dus kunt uithalen:

                    • dSLR growth reached 41 percent as shipments climbed to 7.5 million units. Canon was again number 1 with share of 43 percent, yet lost another 4 points on top of the 5 points the firm lost in 2005. Nikon was second with share of 40 percent, gaining 7 points from 2005. Sony again placed third, with a share of 6 percent, unchanged from 2005. Olympus, despite having a broader product lineup, failed to make it out of 4th place with a share of 6 percent, just behind Sony.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                      Ok, ik twijfel tussen het volgende,
                      Ga nog eens herhalen, ben echt een beginner, ga wss nooit de gekste dingen met de camera doen. Ik wil een reflex camera die gewoon mooie foto's trekt met wat uitgebreide functies voor de amateur.
                      Ik twijfel tussen

                      Nikon D40 D40x
                      en
                      Canon 400D en 450D (deze is wel wat buiten budget)

                      Wat raden jullie mij aan en is de meerkost voor de 450D (in mijn geval) de moeite waard ?
                      Over nikon heb ik gehoord dat het later voor andere lenzen zeer vervelend kan zijn ...

                      bedankt

                      Comment


                      • #71
                        Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door bobbah Bekijk bericht
                        Ok, ik twijfel tussen het volgende,
                        Ga nog eens herhalen, ben echt een beginner, ga wss nooit de gekste dingen met de camera doen. Ik wil een reflex camera die gewoon mooie foto's trekt met wat uitgebreide functies voor de amateur.
                        Ik twijfel tussen

                        Nikon D40 D40x
                        en
                        Canon 400D en 450D (deze is wel wat buiten budget)

                        Wat raden jullie mij aan en is de meerkost voor de 450D (in mijn geval) de moeite waard ?
                        Over nikon heb ik gehoord dat het later voor andere lenzen zeer vervelend kan zijn ...

                        bedankt

                        De meerwaarde die een 450 biedt tov de 400 is heel klein als ik verschillende reviews lees (voor wat het waard is).

                        Er is zeker voor Nikon geen probleem om nu (top)lenzen te kopen voor je eventueel aan te kopen D40x of D60. Het is zo dat niet elke lens geschikt is voor deze beide toestellen als je AF wil, omgekeerd is wel alles ok. De lenzen voor je D40x - D60 zullen op eender welk ander Nikon toestel passen (tenzij het DX lenzen zijn die dan niet voor een FF camera (Nikon D3) geschikt is (idem trouwens voor Canon).

                        Comment


                        • #72
                          Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                          Het is heel subjectief om raad te geven binnen een verzadigd segment zoals de instap-DSLR's maar je ziet de vraag hier meerdere keren per dag verschijnen. Ikzelf ben een hele tijd geleden overgeschakeld van compact (G7, G9, bridge) naar een entry-level DSLR, namelijk de D40x. Wat ik eerst heb bekeken? Belgium Digital, dpreview, pbase om te kijken hoe de foto's van gebruikers eruit zagen, dcresource, boekjes lezen & specs vergelijken. En dan moet je een keuzen maken, ga je voor Nikon, Canon of een ander merk. Ik heb voor Nikon gekozen omdat dit voor mij persoonlijk de beste keuze leek. Nu, slechte foto's maak je niet meer met een instap DSLR of in de juiste omstandigheden ook niet met een goede compact. Ik heb nu een D80 gekocht en de verschillen met de D40x zijn eerder subtiel voor mij. Veel mensen zeggen "de D40x is niet goed want heeft geen ingebouwde AF motor". Nu ja, er zijn hele goede lenzen met AF-motor en 90% van de mensen heeft geen oude, non-AF lenzen liggen thuis. Dus wat heb je meer nodig . Dust removal, live view, etc...het zijn voor mij geen essentiële vereisten om een camera te selecteren. Leuk om te hebben maar ik vond dat de D40x kwalitatief zeer goede foto's liet zien en in combinatie met mijn 55-200VR => scherp & mooi van kleur .

                          Dus ik weet niet of mijn overstap van de D40x naar de D80 wel nodig was (nu zullen er veel weer denken => amateur) maar ik kan foto's laten zien waar je niet kan onderscheiden of ze met een D40x, D80 of D200 gemaakt zijn. Voor de rest ben ik wel tevreden met mijn D80 maar dat was ik ook met mijn D40x.

                          Kortweg: binnen jou budget is er geen slechte body, het hangt af van persoonlijke voorkeur (merk). Daarbuiten is het ook effe interessant om eens te kijken naar de lens die je erbij wil nemen. Ik vond de kitlens van de D40x een hele goede lens evenals mijn 55-200VR.

                          Ik ben ook nog een amateur dus just my 2 cents, succes ermee!

                          Comment


                          • #73
                            Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                            Met de uitleg van Cubalistic kan ik dus 100% akkoord gaan.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #74
                              Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                              Met een zelfde lens en onder goede omstandigheden, zal de kwaliteit van de foto's, gemaakt met een D40x, D60, D80 en D200, niet verschillen.
                              Het zijn vooral gebruik van anders soorten lenzen, snelheid e.d. die het verschil maken en dat beslis je zelf of je dan nodig hebt en gebruikt.
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                                dus moet ik eigenlijk meer gaan kijken naar de lenzen die in het pakket zitten dan naar de body zelf

                                vb:

                                Nikon D60 Kit 18-55mm VR --> 610€

                                Canon EOS 400D Kit 18-55mm --> 559€
                                maar hier is de lens geen VR
                                dus ga ik dan beter voor de nikon ...

                                Comment

                                Working...
                                X