Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Een nachtje in de diepvries in plastic zak doet ook wonderen, veel minder ruis dan.
    Ik heb dit geprobeerd en nu heb ik een beetje last van condens.
    Is dat normaal?

    Of de ruis nu beter is, weet ik nog niet.
    Ik ga het zodadelijk testen. Tenminste als de condens verdwenen is.
    Mvg Tim

    Comment


    • #47
      Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Ik heb dit geprobeerd en nu heb ik een beetje last van condens.
      Is dat normaal?

      Of de ruis nu beter is, weet ik nog niet.
      Ik ga het zodadelijk testen. Tenminste als de condens verdwenen is.
      Hmmm, 't was nogal moeilijk schieten vandaag, maar mijn buske Coca was wel koud
      Mvg Tim

      Comment


      • #48
        Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

        nikon d80 vs canon 400d
        Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
        I'm a rookie

        Comment


        • #49
          Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

          Oorspronkelijk geplaatst door forever91 Bekijk bericht
          Al bedankt voor de snelle reacties.

          ik heb al horen zeggen van beeldvastheid dat de D40 daar niet zo goed in is als D60 klopt dit? Kan dit met een andere lens worden aangepast?
          Die term moet je me toch eens verklaren....

          Mocht je nog ergens een Pentax K10D tegenkomen aan minder dan 600 euro met kitlens (is nu opgevolgd door de K20D): een dijk van een camera voor die prijs.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #50
            Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

            Hey iedereen!

            Ik ben al de hele dag vele onderwerpen op het forum aan het lezen want ik ben (rararara) ook een totale leek op het vlak van reflexcamera's en ik wil graag mijn eerste kopen. Ten eerste wil ik toch al zeggen dat ik het echt ongelooflijk leuk vind dat professionele mensen zo hard hun best doen om antwoorden te geven op de mensen hun vragen. Ik vind dat echt fantastisch!!

            Nu ik ben al een paar winkels binnengestapt voor meer informatie en welke SRL ze mij zouden aanbevelen. De ene winkel heeft mij de Nikon D60 aanbevolen omdat het een "nieuwer" model is van de D40 (en omdat de D80 boven mijn budget zit) en een andere winkel heeft mij een pentax K200 aanbevolen omdat die (volgens hem) eigenlijk "goedkoper" is tegenover nikon en canon omdat hij denk ik ongeveer dezelfde prijs had tegenover types van nikon en canon maar waarbij er wel wat meer specificaties inzaten (zoals bv. waterdichtheid). Nu toch ben ik niet helemaal overtuigd van die pentax over canon heb ik eigenlijk nog niet veel uitleg gekregen.

            Nu wil ik graag raad vragen welk merk en type mij het beste ligt:
            - ik ben een beginner
            - ik wil liefst maar tot ong €500 gaan (wat niet zo'n groot budget is, i know)
            - het is voornamelijk bedoeld voor zelfportretten, foto's van dieren, natuur, landschap, portretten van mensen, niet zo echt voor bewegende beelden.

            Tot nu toe valt mijn oog op een nikon D60, maar ik vraag mij af wat het beste is om te kiezen:
            - de nikon D60 + AF-S DX 18-55 II voor €465
            - de nikon D60 + AF-S DX VR 18-55mm voor €515

            Alle aanbevelingen zijn welkom!!! Alvast bedankt op voorhand. xxx

            Comment


            • #51
              Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

              Ik kan je maar 2 dingen echt adviseren: zorg dat je veel informatie verzamelt en geloof die verkopers niet (er zitten goeie tussen ook hoor maar die zijn zeldzaam).
              Voor de rest blijf ik bij mij statement: kijk zeker ook eens voor een tweedehands D80, die zijn er namelijk ook al voor prijzen onder de 400€. De link die ik hier een tijdje terug gezet heb is ondertussen verkocht maar er staan regelmatig andere...

              Voor je twee opties die je nu hebt, zou ik zeggen ga voor de VR! Je zal echt voordeel halen uit de beeldstabililisatie.
              mvg
              Bert

              Comment


              • #52
                Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                oké bedankt voor je advies, ik zal zeker eens rondkijken om te zien of ik geen 2dehands D80 kan vinden. Zit er in de body van een D80 als een beeldstabilisator of moet je daarvoor ook een lens kopen waar het in zit?

                xxx

                Comment


                • #53
                  Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                  Beeldstabillisatie zit meestal in de lens... Bij Nikon noemt het VR, bij Canon IS en bij Sigma OS
                  mvg
                  Bert

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                    ahja oké, omdat ik dacht dat ik had gehoord dat beeldstabilisatie bij sommige camera's in de body zaten en bij sommige in lenzen idd. xx

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
                      Beeldstabillisatie zit meestal in de lens... Bij Nikon noemt het VR, bij Canon IS en bij Sigma OS
                      Niet meestal, Sony, Pentax en Olympus hebben de beeldstabiliatie in de body zelf. Toch een niet klein aandeel in de DSLR markt.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                        ja ik dacht toch dat er wel waren, maar ik wist niet goed welke merken..

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                          Niet meestal, Sony, Pentax en Olympus hebben de beeldstabiliatie in de body zelf. Toch een niet klein aandeel in de DSLR markt.
                          Toch wel.

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                            En een sony A200K + 18-77 mm voor € 420 is dat een betere aanbieding dan een nikon D60 + AF-S DX VR 18-55 mm voor € 515 ??

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              Toch wel.
                              3 van de 5 = 60%

                              Nee, Nikon en Canon zijn nog steeds de marktleiders, ook al zijn er inderdaad ook nog merken zoals Sony, Pentax en Olympus
                              mvg
                              Bert

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                                Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
                                3 van de 5 = 60%

                                Nee, Nikon en Canon zijn nog steeds de marktleiders, ook al zijn er inderdaad ook nog merken zoals Sony, Pentax en Olympus
                                Ha! Hoeveel marktaandeel hebben Nikon en Canon samen, versus Sony, Pentax en Olympus samen?

                                Of nog: over alle merken heen, hoeveel modellen hebben stabilisatie in het toestel vs. in de lens?

                                Natuurlijk zijn er nog andere spelers dan Nikon en Canon, maar "in de meeste gevallen" is nonsens.

                                Dave
                                pixelpusher

                                Comment

                                Working...
                                X