Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't Grote Sony/Minolta draadje !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 't Grote Sony/Minolta draadje !

Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht

Wat heeft draadloos flitsen met de minolta flash schoen te maken ??
    Minolta analoge camera's hadden reeds de mogelijkheid gecontroleerd draadloos te flitsen (15 jaar of langer terug) en dit via de ingebouwde flits. Maar dit was ook mogelijk via externe flits op de camera, en dit met behoud van TTL functie. Heb me laten wijsmaken dat ze extra contact(en) nodig hadden voor die functie, en dat zou de reden zijn dat ze de flash schoen aangepast hebben.
    Zou het ook praktischer vinden als ze terug overgaan naar standaard model, en via hulpstuk bestaande minolta/sony flitsers kunt blijven gebruiken.

er bestaan momenteel hulpstukken om apparaten met standaard aansluiting te gebruiken.

Biedt ook de mogelijkheid om PC-sync kabel te connecteren, voor zover ik weet beschikt enkel de A700 over zulk een aansluiting.

Comment

heb ook gedacht om zo'n 'converter' voor de oude minoltaflitsers te kopen, heb hier namelijk ook nog 'n goeie flitser liggen met de 'oude' hot shoe

iemand dit al gebruikt? (de verkoper in de fotozaak zei dat het niet echt uitstekend werkt, maar die wil gwn dat ik nieuwe flitser koop uiteraard.... )

grts
      Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
      My travel photography site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanzzz Bekijk bericht
        heb ook gedacht om zo'n 'converter' voor de oude minoltaflitsers te kopen, heb hier namelijk ook nog 'n goeie flitser liggen met de 'oude' hot shoe

iemand dit al gebruikt? (de verkoper in de fotozaak zei dat het niet echt uitstekend werkt, maar die wil gwn dat ik nieuwe flitser koop uiteraard.... )

grts
        Ik weet niet of de aansturing van een "oude" flitser met de "nieuwe" camera's gped werkt, maar met een "oude" camera en "oude" flitser werkte het altijd goed. En ook de combinatie nieuw nieuw gaat goed.
        Last edited by BasK; 11 juni 2008, 12:43. Reden: quootjes aangepast
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Ik heb zo'n 2800 flitser gehad die via een FS1100 blokje op mijn camera stond.
          nadeel was dat die altijd op vol vermogen flitste.
          dus foto's daarmee nemen was altijd een beetje trial en error in M modus.
          As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
          like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
            Ik heb zo'n 2800 flitser gehad die via een FS1100 blokje op mijn camera stond.
            nadeel was dat die altijd op vol vermogen flitste.
            dus foto's daarmee nemen was altijd een beetje trial en error in M modus.
            Klopt maar blokje is daarom nog niet de oorzaak, de digitale camera's van minolta en sony supporteren geen TTL functie (analoog), wel DTL (digitaal). Dat maakt dat de flitsers van het analoge tijdperk, zelfs uitgerust met de compatible hot-shoe, enkel in manuele mode bruikbaar zijn.
            Zo heb je de Minolta 5600 flitser (analoog) en de 5600 D (aangepast voor digitaal). Enkel de laatste is vol automatisch te gebruiken op de digitale camera's. De andere in manuele mode.

Zulke aanpassing blokjes worden ook veel gebruikt bij andere merken omdat de meeste toestellen geen PC-sync aansluiting hebben, eigenlijk weinig klachten over gehoord.

Comment

Ik ben ook al enige tijd lid van de Alpha-mount familie. Digitale periode is voor mij gestart met 5D (gekozen omwille van ergonomie en in-camera-stabilisatie) en nadien overgeschakeld op A700 ... en met de berichten over een FF A800 begint het heel hard te kriebelen

Ondertussen ook al wat lenzen verzameld door stelselmatig kwaliteitseisen te verhogen (maar nog geen afscheid kunnen nemen van de eerste generatie):

Minolta 35-80mm F/4-5.6 (had ik nog uit mijn analoge periode)
              Minolta 70-210mm F/3.5-4.5 (zeker niet slecht, volgens sommigen gelijk aan Beercan)
              Minolta 18-70mm (kitlens bij 5D)
              Minolta 70-210mm F/4 Beercan (hoeft geen betoog, wou ik absoluut hebben)
              Sigma 70-200mm F/2.8 (toch aanzienlijk sneller dan Beercan)
              Minolta 28-70mm F/2.8 (een hele verbetering tgo de kitlens)
              Sigma 12-24mm F/4.5-5.6 (gaat altijd mee op citytrip!)
              Sigma 170-500mm F4.5-6.3 (eerste poging om zangvogeltjes te verschalken)
              Minolta 50mm F/1.7 (schitterend voor fotografie bij beperkt licht)
              Sigma 300mm F/2.8 (zonder twijfel de zwaarste lens die ik heb )
              Sigma 1.4TC (om voorgaande wat meer bereik te geven)
              Sigma 2.0TC (voor als het vogeltje echt schuw is)

Voorlopig heb ik niet langer een onweerstaanbare drang naar een bijkomende lens , eerder naar een goede tas om eea in op te bergen als ik erop uit trek.
              Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

Comment

Hello,

Zelf heb ik me een tijdje geleden een A350 aangeschaft. Heb bewust niet voor de A700 gekozen omdat ik - in tegenstelling tot vele meer ervaren foto-hobbyisten - de live-view WEL handig/belangrijk vind. In mijn keuze heeft ook het feit meegespeeld dat Sony de A900 aankondigde en ik deze op termijn wel zie zitten, al moet ik zeggen dat de geruchten rond de A800 me ook niet ongeroerd laten

Verder heb ik een HVL-F36AM flitser aangeschaft waar ik ook met de wireless mogelijkheden aardig aan het experimenteren ben.
                In mijn tas zitten intussen volgende lenzen :
                • CZ16-80 (omdat de 18-70 kitlens toch wel een beetje erg licht en labiel aanvoelde)
                • Minolta 50mm f1,7 (zalig portretlensje)
                • Minolta 80-200 f2,8 (heerlijk lichtgevoelige, snelle en scherpe doch zware telezoom)

Ik zoek nog een degelijk macro-lensje en een grooooothoek aan te kopen en verder kijk ik uit naar wat Sony binnenkort nog gaat lanceren want iets meer beelden per seconde zou in sommige gevallen ook wel handig zijn ...

Peter
                Sony A99 + Sony 24-70 mm F2.8 ZA SSM Carl Zeiss Vario-Sonnar T*
                Sony NEX7 + SEL 10-18 + Tamron 18-200

Comment

Na 500si (20 jaar geleden mijn eerste camera ), 700si, 5D en 7D ben ik ondertussen (- sinds een paar weken -) dan toch bij een a700 terecht gekomen.

Bij de stap van analoog naar digitaal heb ik een paar merken op dat moment naast elkaar gezet: de in-body stabilisatie en de ergonomie van de Minolta hebben er toen voor gezorgd dat ik bij dat merk gebleven ben.
                  Trouwens, de beeldkwaliteit van de 7D mag ook nog altijd best gezien worden, vind ik.

Maar de veel snellere en nog steeds precieze AF, 12Mp, stillere spiegel, supergoeie LCD en DRO (beter uitgewerkt dan in de a100) maken de upgrade van 7D/a100 naar a700 meer dan de moeite waard voor mij.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

dan toch K-2?
                    je zal het je niet beklagen hoor echt zalig toestel
                    enige minputen aan de 700 zijn de o zo nutteloze exp comp,iso en WB knopjes vanboven en de lichtmeting die soms wat overbelicht uitkomt
                    Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4

Comment

Ja... Na een nieuw rondje overwegen om het voorlopig bij de 7D te houden, heeft de a700 gewonnen .

Ik moet ook wel zeggen dat ik twee van de knoppen bovenaan ook weinig gebruikt, met uitzondering van de iso-knop dan. Die vind ik goed te bedienen met de duim.

De customize-knop is ook heel praktisch vind ik. Bij mij zit daar nu DRO onder, maar ik kan me voorstellen dat anderen daar exp. comp., flitssturing, WB of zo onder stoppen.

Exp. comp. zit bij mij onder het achterste draaiwieltje, net als bij de Dynax 7 en 7D trouwens. Dat gaat veruit het snelste.

Voor WB ga ik gewoonlijk via de functietoets.
                      Sony heeft de camera-instelling via het lcd-menu ongelooflijk handig opgezet. Even was ik bang dat het bedieningsgemak van de 7D (met de vele knoppen op de juiste plaats) voor altijd verdwenen zou zijn.
                      Maar qua bedieningsgemak en ergonomie is de a700 toch ook echt wel knap ontworpen en op zijn manier toch weer een topper. Het voordeel tov de 7D is dat er veel minder mechanisch in het ontwerp zit, wat de betrouwbaarheid zou moeten verhogen (en de kost lager houden).
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                        EDIT :

Te koop :
                        Minolta 50/1.7
                        Waarom verkoop je deze en hoeveel moet je er voor hebben?
                        Ik heb een Sony 200 en wilde nog een goeie en lichtsterke 50mm aan 'n arsenaal toevoegen voor portretfotografie...
                        Stel je kritieken niet te scherp...
                        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Komt blijkbaar een nieuwe flits: HVL-F58AM

Filmke:
                          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                          Last edited by Troske; 20 juni 2008, 07:43.

Comment

hmmmm, de 50mm 1.4 van minolta is precies niet zo makklijk te vinden
                            als iemand me kan helpen hoor ik het graag

grts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanzzz Bekijk bericht
                              hmmmm, de 50mm 1.4 van minolta is precies niet zo makklijk te vinden
                              als iemand me kan helpen hoor ik het graag

grts

Dat komt omdat de 50 mm F/1.4 van Minolta volopen nog scherper is dan zijn nieuwer Sony broertje (ikke getest )
                              Iemand die hem heeft doet hem niet rap weg.
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                                Dat komt omdat de 50 mm F/1.4 van Minolta volopen nog scherper is dan zijn nieuwer Sony broertje (ikke getest )
                                Iemand die hem heeft doet hem niet rap weg.
                                Tot die conclusie kwam ik tot mijn verrassing ook . Ik heb de Sony terug ingeruild voor een goeie ouwe Minolta.

Comment

Working...
                                X