Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Review Alpha 350 is up...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Review Alpha 350 is up...

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    Heb het DPREVIEW betoog niet gelezen maar ik denk dat het niet moeilijk zal zijn om daar een aantal halve waarheden uit te halen.
    Op verschillende fora (niet enkel de sony's) is er de jongste tijd nogal wat reactie op de DPREVIEW werkwijze, en vinden dat hun favorietisme toz van bepaalde merken toch de spuiggaten aan het uit lopen is.
    Het is niet omdat Sony DPREVIEW met weinig respect behandelt dat ze moeten starten met gekleurde reviews te schrijven.
    Al ze niet akkoord gaan met Sony's policy mogen ze dat uitbrengen en motiveren, en mogen ze voor mijn part Sony's reviews boycoten, maar al ze er eentje schrijfen zou het deftig moeten zijn.
    Zodra men een review schrijft bij dpreview waar men iets negatiefs over zijn camera of merk ondekt dan is het dpreview die iets tegen hun merk heeft of is het favoritisme tov andere merken enz....... En dat zie je in elk merkforum maakt niet uit of je het nu hebt over Sony, Canon, Nikon, Oly, Pentax enz enz...
    Natuurlijk is dpreview niet perfect en staat er wel eens een onnauwkeurigheid in hun reviews. Maar DPreview blijft wel de site die het meest correct tewerkgaat. Daarom moet je niet akkoord zijn met hun conclusies het grote voordeel is dat ze je alles aanreiken om zelf je conclusies te trekken en dat is de enigste die van belang is.

DPreview heeft ook maar 1 keer heel duidelijk gezegd dat de manier waarop een bepaald merk hen behandelde hen de spuigaten uitliep en ze het beu waren. En dat merk was Canon. Nochtans hoor je dan vaak dat canon bij de favorieten van dpreview zou zitten......dat houdt dus ook al geen steek.
    De A350 is zeker niet de snelste camera, en sony heeft de voorkeur gegeven aan de beeldkwaliteit ipv van hoge ISO performance wat ook het meest logische is volgens mij.
    Wat is daar logisch aan? Bij lage iso zijn alle camera's zo goed als perfect! En is er niet het minste probleem met de beeldkwaliteit. Het is in de hoge iso dat het verschil in beeldkwaliteit gemaakt wordt. Mocht Sony beeldkwaliteit het belangrijkste vinden zouden ze niet zo een slechte hoge iso hebben. Maar marketingsgewijs is hoe meer MP hoe beter nog altijd een sterk argument. Spijtig genoeg voor ons...
    De doelgroep van de A350 is volgens mij de vrije-tijdsgebruiker die fotografie toch een beetje ernstig neemt, en weet wat hij wil en zekers niet met oerconservatieve vooroordelen rondloopt, en daarbij toch wel wat belang hecht aan beeldkwaliteit en goede live view performance.
    Amaai is er 1 camera van onder de 2000€ die niet met deze beschrijving overeenkomt......

Comment

Working...
    X