Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D, 30D of 20D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 40D, 30D of 20D?

Beste BD'ers

Bij deze had ik graag jullie mening gehad.

Momenteel werk ik nog met twee Nikon body's. Echter is er afgelopen weekend van één van de body's de sluiter stuk gegaan en ben ik nu wel zeker dat ik de overstap ga wagen van Nikon naar Canon. Dit omdat een nieuwe sluiter toch niet zo goedkoop is en de body al bijna 3jaar oud is.

Nu twijfel ik tussen de Canon 40D, 30D of 20D. Hij moet vooral dienen voor autosportfotografie.

Wie kan mij helpen?

Mvg
    Nikon member..

Nikon stuff met het nodige Nikkor en Sigma glas en klein grut..

Re: Canon 40D, 30D of 20D?

Als je tussen deze 3 twijfelt, is het makkelijk kiezen, zeker met de cashback van het ogenblik. 40D, ideaal voor de snelle actie (6.5fps / max 75!).
    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

40D, beste prijs/kwaliteit dslr van het moment en 6.5fps voor autosport, niet aan twijfelen. Neem er nog een Sandisk Extreme IV bij (40MB/sec)

Ik twijfelde enkel tussen de 450D (compact maar instapmodel) en 40D (robuust en semi-pro), koos deze laatste daar de betere functies boven de compactheid gaan.

Comment

De 20d en de 30d zijn al wat 'oudere' modellen. Een 30d is waarschijnlijk nog wel ergens nieuw te vinden maar een 40d heeft wel wat extra's t.o.v. een 30d.

Ik zou voor een 40d gaan en wat goed (L?) glaswerk.
        Ik ben er klaar mee.

Comment

Dit ontgaat mij even...
          Waarom zou je willen overstappen?

En als je zonder voorgesteld budget vraagt of je een 20D, 30D of 40D zou moeten kiezen, zeg ik direct: de 40D -> meest recente stand van techniek.

Een 20D ga je trouwens niet nieuw meer vinden en een 30D misschien nog ergens in een verloren hoekje.
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

Ikzelf heb een 40d, heb nooit een 30d ofzo gehad maar wel een 350d.
            Indien je autosport gaat fotograferen ga je wel veel hebben aan de 6.5 fps van de 40d, alhoewel ik niet echt weet hoeveel frames een 30d haalde.

Ik ben erg tevreden eigenlijk met mn camera, erg gemakkelijk in gebruik en hij ligt goed in de hand, met de batterijgrip is het zelfs nog veel beter.
            Ikzelf zou niet echt een 30d meer kopen aangezien je, indien je snel ben nog kan profiteren van 150 euro cashback en dan kom je eigenlijk voor een belachelijk lage prijs uit voor zo'n toestel.

Ik weet niet wat jouw budget is maar ik zou zeker voor de 40 d gaan.
            momenteel staat hij aan 940.55€ en dan nog ééns min 150€ cb
            kom je uit op 790 euri

mvg,
            Andy

Comment

ik begrijp je overstap niet.
              Wat ga je doen met je glaswinkel ? Die ga je ook mogen vervangen door canon-compatibel glas.

my2cents.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
                Als je tussen deze 3 twijfelt, is het makkelijk kiezen, zeker met de cashback van het ogenblik. 40D, ideaal voor de snelle actie (6.5fps / max 75!).
                Vergeet niet dat je, om de max fps te bekomen(6.3, niet 6.5) minstens op 1/4000s moet trekken. Bij langere tijden zakt dit om bij 1/15s op max 4fps te komen!!!
                Dit is een specialeke van Canon

Hubert
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timmersv Bekijk bericht
                  ik begrijp je overstap niet.
                  Wat ga je doen met je glaswinkel ? Die ga je ook mogen vervangen door canon-compatibel glas.

my2cents.
                  Bij de "glaswinkel" zullen nog geen koppen rollen denk ik. Is nog niet zo groot in geinvesteerd.

Hubert
                  Hubert

Comment

als geld geen rol speelt, 40D kopen voor idd ongeveer 800 euro na de cashback. nieuwste kamera, beste body van de 3 vanwege extra features.

ik had al een 30D en wou een 2e body, ging een 40D kopen maar vond een 20D voor 1/3 van de prijs van de 40D. een echt koopje, wordt misschien ooit een IR kamera. als je goed rondkijkt, vind je veel fotografen die excellent werk leveren met een 20D die dezelfde foto alleen maar zouden evenaren met een 40D. dus is je budget nogal beperkt, kijk eerst welke lenzen je wil en kijk rond voor een 2ehandse 20D of 30D zonder aarzelen.

het is echter wel zo dat veel mensen, die zelf de upgrade naar 40D maakten, de 20D of 30D willen verkopen voor 5-600 euro. omdat ze zelf voor 1200 of meer aankochten. hetzelfde fenomeen met de 300D, 4 jaar oud, goede kamera maar geen 350 euro meer waard als je weet dat de 400D NIEUW voor net 400 euro te kopen is. en de 450D voor een 700 euro.

20D voor 350 euro vind je hier en daar, is zeer correcte prijs op voorwaarde dat hij een click of 20.000 max heeft.

30D voor 500 euro vind ik net er over, goedkoper zal je echter niet vinden.

dus, samengevat voor mij geldend :

-geen 400/450D, te beperkt en niet aangenaam in de hand, maar jij kan ze overwegen
                    -geen 30D meer nieuw kopen, verschil in prijs met de 40D te klein en verschil in kamera te groot om voor een paar 100 euro te twijfelen, tenzij je één vindt voor 350-400, dat kan je overwegen.
                    -een 40D kopen als je die samen met je gewenste lenzen op korte termijn kan kopen, als je budget en je wensen niet meteen verenigbaar zijn, niet twijfelen en een 20D adopteren voor 350 euro van iemand hier op het bord.

Comment

Euh... wie trekt er actiefoto's bij 1/15e sec. ?
                      Een D3 zal ook bij 1/15s geen 10 foto's per s meer nemen

Maar dit terzijde...
                      Greetz Geert.
                      Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                        Euh... wie trekt er actiefoto's bij 1/15e sec. ?
                        Een D3 zal ook bij 1/15s geen 10 foto's per s meer nemen

Maar dit terzijde...
                        Continue wil niet altijd zeggen actie!!!
                        Ik wil maar zeggen dat de fps tussen 1/4000 en 1/15 zakt van 6.3 tot 4.
                        Trouwens terzijde, de D3 kan het wel.

Hubert
                        Hubert

Comment

Dat is niet echt mogelijk volgens mij hoor, als je sluitertijd 1/15 van een seconde is dan moet de sluiter 1/15 van een seconde openblijven, dus kan die dat volgens mij maar 4 maal per seconde, ofwel dat jij op jouw camera 4 sluiters hebt met 4 sensors?
                          Verbeter me gerust maar ik denk dat dit gewoon logica is.

Andy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andy L Bekijk bericht
                            Dat is niet echt mogelijk volgens mij hoor, als je sluitertijd 1/15 van een seconde is dan moet de sluiter 1/15 van een seconde openblijven, dus kan die dat volgens mij maar 4 maal per seconde, ofwel dat jij op jouw camera 4 sluiters hebt met 4 sensors?

Andy
                            Hier ben je wel even verkeerd.
                            Theoretisch kan je 15 foto's per seconde nemen aan 1/15e sluitertijd, maar dan is de tijd tussen de foto's (om de spiegel op en neer te klappen, foto weg te schrijven) = 0.000 s.
                            Volgens Ken Rockwell (berucht, ik weet het ) begint de snelheid van de D3 te tanen vanaf 1/60e:
                            http://www.kenrockwell.com/nikon/d3.htm
                            "Remember that exposure times add up when you have 9 of them in a second. Even at 1/60 you'll slow down the D3."

... wat ook logisch is.
                            Last edited by GeertB; 3 juni 2008, 07:07. Reden: Tikfoutje
                            Greetz Geert.
                            Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andy L Bekijk bericht

Andy
                              Inderdaad. Rekening houdende met de mirror blackouttime van 0.074s, kun je bij 1/15s max 7.1fps halen ipv 9.
                              Om 9fps te halen moet je minstens 1/26s hebben.
                              Maar de logica van 4fps bij 1/15s kan Canon en jij blijkbaar enkel verklaren.

Hubert
                              Hubert

Comment

Working...
                              X