Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D, 30D of 20D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 40D, 30D of 20D?

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
    Maar de logica van 4fps bij 1/15s kan Canon en jij blijkbaar enkel verklaren.

Hubert
    Juist... Uw D300 is veel sneller zekerst?... hoeveel fps kan die weeral doen bij 1/15s en 14 BIT

Comment

Zouden we niet terug on-topic gaan ipv opnieuw () the beginnen bekvechten?

Ik zou graag van de topic starter weten wat de redenen zijn om willen over te stappen.
      Lijkt me toch niet zo vanzelfsprekend.
      Nikon en Canon maken beiden uitstekende camera's en blijven om beurten elkaar de loef afsteken.
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

Comment

Het valt me op dat nu Nikon precies hun gamma goed aan het bijsturen is, een fullframe, ze beginnen sterk te worden (net zoals canon) in low noise bij higher iso's,... ik zou net verwachten dat bestaande nikon-gebruikers nu net geen redenen meer gaan vinden om over te stappen.
        Zeker als je een deftig lenzenset hebt van Nikon zou ik op dit moment zeker wachten tot vb een D400 ofzo uitkomt. Geen twijfel.
        (of alvast beginnen met de D3 die op papier & reviews er toch wel een ferm machien uitziet)

Maar... ik blijf bij Canon om o.a. de hierboven beschreven reden van die lenzen. Ik vind trouwens een 1D Mk3 prijs/kwaliteit echt wel super. Ok, veel geld, maar je krijgt ook veel.
        Niet tegenstaande een 40D ook wel knap is, maar de x1.6 cropfactor sensor maakt het wel wat moeilijker voor vb breedhoek.
        Imagination is more important than knowledge...
        http://www.kiekje.be

Comment

Beste BD'ers

Bedankt voor de vele reacties. Zit weer even in de knoop of ik nu ga overstappen of niet. Het is moeilijk maar we zien wel.

Bedankt voor de goede raad en ik laat jullie zeker iets weten.

Mvg
          Nikon member..

Nikon stuff met het nodige Nikkor en Sigma glas en klein grut..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            Juist... Uw D300 is veel sneller zekerst?... hoeveel fps kan die weeral doen bij 1/15s en 14 BIT
            Ge moet niet van onderwerp veranderen!!!
            Het gaat hier over de D3!!!

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andy L Bekijk bericht
              Dat is niet echt mogelijk volgens mij hoor, als je sluitertijd 1/15 van een seconde is dan moet de sluiter 1/15 van een seconde openblijven, dus kan die dat volgens mij maar 4 maal per seconde, ofwel dat jij op jouw camera 4 sluiters hebt met 4 sensors?
              Verbeter me gerust maar ik denk dat dit gewoon logica is.

Andy
              Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
              Hier ben je wel even verkeerd.
              Theoretisch kan je 15 foto's per seconde nemen aan 1/15e sluitertijd, maar dan is de tijd tussen de foto's (om de spiegel op en neer te klappen, foto weg te schrijven) = 0.000 s.
              Volgens Ken Rockwell (berucht, ik weet het ) begint de snelheid van de D3 te tanen vanaf 1/60e:

"Remember that exposure times add up when you have 9 of them in a second. Even at 1/60 you'll slow down the D3."

... wat ook logisch is.
              Inderdaad. Rekening houdende met de mirror blackouttime van 0.074s, kun je bij 1/15s max 7.1fps halen ipv 9.
              Om 9fps te halen moet je minstens 1/26s hebben.
              Maar de logica van 4fps bij 1/15s kan Canon en jij blijkbaar enkel verklaren.

Hubert
              Ik weet niet of de 40D dit kan, maar met m'n 1D MkIII kan ik de spiegel omhooghouden met "mirror lock-up (down on set)". Dat scheelt toch wat tijd denk ik. Geen mirror blackout vertraging meer.

Dave
              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Ik weet niet of de 40D dit kan, maar met m'n 1D MkIII kan ik de spiegel omhooghouden met "mirror lock-up (down on set)". Dat scheelt toch wat tijd denk ik. Geen mirror blackout vertraging meer.

Dave
                Dave,
                Ik weet niet of de D3 dit doet want dat scheelt inderdaad nog. De D300 doet dit in ieder geval niet. Bij de D300 flappert de spiegel vrolijk op en neer. De D3 gebruikers zullen wel meer weten denk ik.

Hubert
                Hubert

Comment

Dave,
                  Ik weet niet of de D3 dit doet want dat scheelt inderdaad nog. De D300 doet dit in ieder geval niet. Bij de D300 flappert de spiegel vrolijk op en neer. De D3 gebruikers zullen wel meer weten denk ik.

Hubert
                  De spiegel flappert altijd, tenzij je specifiek mirror-lockup gebruikt. De spiegel flappert om de AF te kans te geven om verder scherp te stellen, in AI-SERVO mode dan.

Dave
                  pixelpusher

Comment

De spiegel flappert altijd, tenzij je specifiek mirror-lockup gebruikt. De spiegel flappert om de AF te kans te geven om verder scherp te stellen, in AI-SERVO mode dan.

Dave
                    Heb nog geen testen gedaan met mirror-lookup en continue en AFS want op AFC gaat hij toch altijd terug scherp stellen. Misschien vanavond eens testen.

Hubert
                    Hubert

Comment

De 1D MkIII heeft een optie "mirror lockup (return on set)", waarmee je de mirror niet na de foto terug neerkomt. Ik gebruik dat voor timelapse om de spiegel niet teveel te laten bewegen. Heeft de 40D die optie ook?

Dave
                      pixelpusher

Comment

De 1D MkIII heeft een optie "mirror lockup (return on set)", waarmee je de mirror niet na de foto terug neerkomt. Ik gebruik dat voor timelapse om de spiegel niet teveel te laten bewegen. Heeft de 40D die optie ook?

Dave
                        Nee, ik heb er naar gezocht i.v.m. strartrails foto's en dat gaat gewoonweg niet zoals op een 1D (Mk II/III(s)?)

Ik heb nog wel een link voor een 40D manuel in PDF voor de liefhebbers.
                        Last edited by Willem.; 3 juni 2008, 20:03. Reden: Link aangepast.
                        Ik ben er klaar mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht

Ik heb nog wel een 40D manuel in PDF voor de liefhebbers.
                          Hm. Ik zou die link wegdoen. Copyrights enzo. Je kan die trouwens zelf downloaden van de site van Canon, als je wat zoekt.

Dave
                          pixelpusher

Comment

Hm. Ik zou die link wegdoen. Copyrights enzo. Je kan die trouwens zelf downloaden van de site van Canon, als je wat zoekt.
                            Dave
                            Ik kon niks vinden in de manuel over het herdistribueren van de PDF, de copyrights blijven natuurlijk bij Canon. Maar om de discussie maar verder uit de weg te gaan heb ik de link aangepast.

Bedankt.
                            Ik ben er klaar mee.

Comment

Working...
                            X