Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D - Err 01

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 40D - Err 01

Vandaag mijn eerste probleempje tegengekomen.

Ik was wat macro's aan het maken van een juffertje, toen de foutmelding Err 01 verscheen. Dus ik doe wat er op mijn schermpje verschijnt en reinig de lenscontacten (zowel op lens als op body). Resultaat blijft hetzelfde.
    Ik kan een paar foto's maken en dan verschijnt steeds weer Err 01.

Dit probleem doet zich voor met de Sigma 105mm 2.8.
    Met de 50mm 1.8 doet de 40D zijn werk prima en verschijnt er geen Err01 melding.
    Dus ik vermoed dat de fout zich bevindt bij lenscontacten op Sigma 105mm.

Ik heb die lenscontacten nu al 156 keer afgeveegd...resultaat blijft hetzelfde.
    Het is de lens die 99,78% van de tijd op mijn body staat en ik begin stilletjesaan een beetje ambetant te worden.

Iemand advies voor het reinigen van lenscontacten?
    Mvg Tim

Re: 40D - Err 01

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Vandaag mijn eerste probleempje tegengekomen.

Ik was wat macro's aan het maken van een juffertje, toen de foutmelding Err 01 verscheen. Dus ik doe wat er op mijn schermpje verschijnt en reinig de lenscontacten (zowel op lens als op body). Resultaat blijft hetzelfde.
    Ik kan een paar foto's maken en dan verschijnt steeds weer Err 01.

Dit probleem doet zich voor met de Sigma 105mm 2.8.
    Met de 50mm 1.8 doet de 40D zijn werk prima en verschijnt er geen Err01 melding.
    Dus ik vermoed dat de fout zich bevindt bij lenscontacten op Sigma 105mm.

Ik heb die lenscontacten nu al 156 keer afgeveegd...resultaat blijft hetzelfde.
    Het is de lens die 99,78% van de tijd op mijn body staat en ik begin stilletjesaan een beetje ambetant te worden.

Iemand advies voor het reinigen van lenscontacten?
    Euh, zal waarschijnlijk wel zijn maar eens nagezien of de lens nog op het kleinste diafragma staat?

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

hubert, 't is canon ... dus geen diafragmaring ...
      'k zou eens naar mariakerke komen en 't probleem
      voorleggen. en terwijl ge hier toch zijt ...

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Awel, blijkbaar krijg ik die foutmelding enkel op diafragma's kleiner dan F8...

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
        hubert, 't is canon ... dus geen diafragmaring ...
        'k zou eens naar mariakerke komen en 't probleem
        voorleggen. en terwijl ge hier toch zijt ...

mm
        Ik zal dat misschien beter doen. Ik heb die lens daar gekocht enkele maanden geleden.
        Het zal wel niet lukken voor dinsdag. Ik laat je nog ietske weten mm
        Mvg Tim

Comment

Awel, blijkbaar krijg ik die foutmelding enkel op diafragma's kleiner dan F8...

Ik zal dat misschien beter doen. Ik heb die lens daar gekocht enkele maanden geleden.
          Het zal wel niet lukken voor dinsdag. Ik laat je nog ietske weten mm

Ben je al langs kunnen gaan?
          Canon EOS 40D | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS USM | Tamron 17-50mm f/2.8 XR | Speedlite 430EX

Comment

Volgens wat ik op internet lees is dit een veel voorkomend (vaag) probleem, je zou het kunnen oplossen door de lens te verwijderen, batterij eruit gedurende enkele minuten, dan de lens er terug op en dan de batterij en als ie het nog heeft zit er niet veel meer op dan contact op te nemen met Canon (hoewel die gaan zeggen dat ze niet de goede werking kunnen garanderen met een niet Canon lens).
            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
            Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Gebruik je reeds de laatste firmware? Ik dacht dat 1.0.8 de laatste was. En er zijn een aantal issue's met IS lenzen opgelost... De firmware update kan natuurlijk het probleem oplossen of het net doen ontstaan.
              Canon 40D + EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM + EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - EF 50mm 1.8 II + 420 EX
              Powershot G3

Comment

Net even contact gehad met de winkel.

Waarschijnlijk ligt het aan het toestel. Ze zijn dit probleem al eerder tegengekomen. In het begin stuurden ze de lens op en kregen die steeds weer terug met de melding dat het aan de camera ligt en dat die moet opgestuurd worden.

40D waarschijnlijk 3 à 4 weken kwijt.....en zeggen dat ik in juni twee weken verlof heb genomen
                Mvg Tim

Comment

Net even contact gehad met de winkel.

Waarschijnlijk ligt het aan het toestel. Ze zijn dit probleem al eerder tegengekomen. In het begin stuurden ze de lens op en kregen die steeds weer terug met de melding dat het aan de camera ligt en dat die moet opgestuurd worden.

40D waarschijnlijk 3 à 4 weken kwijt.....en zeggen dat ik in juni twee weken verlof heb genomen
                  da's altijd balen man Het is en blijft electronica he

Misschien uitstellen tot na je vakantie?
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                    da's altijd balen man Het is en blijft electronica he

Misschien uitstellen tot na je vakantie?
                    Denk daar ook aan.

Het is zo dat het heel onregelmatig is. Soms kan ik +30 foto's maken zonder probleem en soms slaagt hij na 2 foto's al in error.
                    Mvg Tim

Comment

Denk daar ook aan.

Het is zo dat het heel onregelmatig is. Soms kan ik +30 foto's maken zonder probleem en soms slaagt hij na 2 foto's al in error.
                      niet twijfelen dan... ander lig je bovendien je ganse vakantie nog te piekeren over je toestel.
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

Comment

hmmm...net 100 x op de shutter geklikt en nog steeds geen error-melding.

Snap 't niet meer
                        Mvg Tim

Comment

hmmm...net 100 x op de shutter geklikt en nog steeds geen error-melding.

Snap 't niet meer
                          Bij mij kan dit ook zo zijn...
                          Hoe ik het meestal voor elkaar krijg is door een donkere plek te fotograferen, waardoor u diafragma laag gehouden wordt...
                          en eventueel u camera is standby modus te laten gaan...
                          dus foto's nemen, toestel aanlaten en paar minuten wachten, en opnieuw foto maken op donkere plaats...

dan blokeert mijn toestel meestal...
                          Canon EOS 40D | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS USM | Tamron 17-50mm f/2.8 XR | Speedlite 430EX

Comment

zelfde probleem
                            bij mij niks met de camera te maken
                            mn L-lenzen hebben geen enkel probleem
                            terwijl de 17-85 (van canon op een 40d) wel voor problemen zorgt met err1 als gevolg
                            probleem zit (bij mij toch) in 1 van de lintconnectortjes IN de lens
                            niks van doen met upgrades ed
                            puur mechanisch contact probleem IN de lens
                            iemand soms een service manual van de 17-85 bij de hand ?

tropische groet

Bas
                            Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

Comment

Working...
                            X